ﺻﻨﺎﻳﻊ ﺭﻭﺳﺘﺎیی،ﻋﺎملی ﺗﺄﺛﻴﺮﮔﺬﺍﺭ ﺑﺮ ﻓﺮﺁﻳﻨﺪ ﺗﻮﺳﻌﻪ/کلنگ شهرک صنعتی روستای رکن آباد به زمین خورد

لنجان_بخشدار باغبهادران گفت:در راستای کاهش نرخ بیکاری، حمایت از تولیدات داخلی و کمک به توسعه هرچه بیشتر بخش باغبهادارن با توجه به تعداد بالای متقاضیان احداث کارگاه های صنایع تولیدی کوچک در حوزه مواد غذایی زمینی با مساحت ۷۲ هکتار از اراضی روستای رکن آباد جهت احداث شهرک صنعتی رکن آباد در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، علی محمدی، در حاشیه آئین کلنگ زنی شهرک صنعتی روستای رکن آباد، اظهار کرد: صنعتی شدن به عنوان یک تصمیم سرنوشت ساز برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای در حال رشد امری ضروری محسوب می شود از این رو ایجاد شهرک های صنعتی در نواحی روستایی می تواند در تثبیت و نگه داشت جمعیت، تأمین اشتغال و افزایش درآمد برای روستاییان مؤثر باشد.

وی افزود: در دو دهه اخیر، استقرار صنایع در نواحی روستایی در قالب شهرک ها و نواحی صنعتی با هدف دستیابی به توسعه روستایی مورد توجه برنامه ریزان قرار گرفته است.

بخشدار باغبهادران تصریح کرد: از این رو در راستای اشتغالزایی، کاهش نرخ بیکاری، حمایت از تولیدات داخلی و کمک به توسعه هرچه بیشتر بخش باغبهادارن با توجه به تعداد بالای متقاضیان احداث کارگاه های صنایع تولیدی کوچک در حوزه مواد غذایی زمینی با مساحت ۷۲ هکتار از اراضی روستای رکن آباد جهت احداث شهرک صنعتی رکن آباد در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: با توجه به توپوگرافی زمین مورد نظر این شهرک می تواند سه دهستان را تحت پوشش قرار داده و اشتغال قابل توجهی را در این منطقه رقم بزند چراکه این زمین در محور اصلی بخش باغبهادران به سامان بوده و دسترسی بسیار مناسب و نزدیکترین مکان به خدمات زیرساختی است.

محمدی اضافه کرد: باید توجه داشت که بخش باغبهادران علیرغم دارا بودن ۲ شهر و ۳۳ روستا فاقد شهرک صنعتی صنایع غذایی است که این مسئله خود مصوباتی در خصوص لزوم احداث شهرک صنایع غذایی را دارد و امروز با کلنگ زنی این مجموعه شاهد تحقق یکی از خواسته های مردم این بخش هستیم.

وی عنوان کرد: روستاها به عنوان یکی از بخشهای مهم، مولد، حیاتی و خودکفای کشور که بیش از ۳۰ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است، در راستای اجرای سیاست مشارکت مردم در برنامه های توسعه، می تواند نقش موثر و بسزایی داشته باشد.

بخشدار باغبهادران بیان کرد: ما معتقدیم به دلیل ظرفیت ها و قابلیت هایی که در مناطق روستایی وجود دارد، توانایی تشکیل و ایجاد نهادهای مردمی در تمامی زمینه ها و موضوعات مربوطه را داراست و تجربه نشان می دهد که برنامه های توسعه پایدار، از طریق برنامه هایی اثر بخش خواهد بود که به نیازهای ملی از طریق مشارکتهای مردمی پاسخ می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در روستاها سرمایه‌های ارزشمندی اعم از انسانی، طبیعی و اقتصادی به‌عنوان ذخایر استراتژیک کشور وجود دارد که در پیشرفت جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کند لذا با توجه به این مهم ایجاد کسب و کار مناسب در روستاها علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های خدادادی تأثیر به‌سزایی در تأمین امنیت اجتماعی، کاهش حجم زیاد ناملایمات اجتماعی و پدیده مهاجرت روستائیان به شهر دارد.

محمدی اذعان کرد: قرار گرفتن شهرک‌های صنعتی در نزدیکی روستاهای بخش باغبهادران یک ظرفیت خوب محسوب می‌شود چراکه امروزه روستاها محیط مناسبی برای رشد بخش‌های غیرکشاورزی و فعالیت شرکت‌های تولیدی و خدماتی شناخته شده است و این موضوع در واقع نوعی حرکت از کسب ‌وکارهای مبتنی بر منابع طبیعی به سمت کسب ‌وکارهای مبتنی بر دانش است.

وی تاکید کرد: امروزه عنصر کار آفرینی، در تغییرات پر شتاب و سریع عصر تکنولوژی اطلاعات بعنوان نقطه اتکا زندگی، نگهدار انسان در عصرپست مدرن به شمار می آید و این مهم نقش یک هدایت‌گر، خواستگاه و پایگاه تجلی آرمان‌ها وچشم اندازهای متعالی جامعه است که توجه به آن تاثیرات فراوانی را به همراه دارد.

بخشدار مرکزی متذکر شد: برنامه ریزی همه جانبه برای تسهیل و تشویق صنایع کوچک برای تبدیل‌شدن به صنایع ‌متوسط و بزرگ، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و تلاش برای ساماندهی زنجیره  تأمین صنایع، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی جهت توسعه خوشه و شبکه های کسب و کار و صدور مجوزهای مورد نیاز و  پایش صنایع کوچک و برنامه ریزی همه جانبه برای توسعه آنها و... از جمله مسائلی است که توجه به آن ما را در تحقق احداث شهرک صنعتی روستای رکن آباد کمک خواهد کرد.

کد خبر 308954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.