رفتار سلیقه ای بانک ها مانع تحقق برنامه های حمایتی دولت شده است

نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون گفت: رفتار سلیقه ای بانک ها مانع تحقق برنامه های حمایتی و توزیع بسته های حمایتی دولت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، ابوالفضل ابوترابی، در بازدید معاون وزیر صنعت و معدن تجارت از شهرک های صنعتی تیران و کرون با اشاره به تلاش دولت یازدهم برای رونق صنعت و تولید کشور که نتایج آن در سال گذشته دیده شد، اظهارداشت: برنامه ریزی برای اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت های تولیدی در سال جاری اقدامی  ارزشمند از سوی دولت برای بخش تولیداست.

وی افزود: توزیع این اعتبارات در سال های گذشته از سوی دولت تصویب شد که در تامین سرمایه در گردش صنعت بسیار موثر و رونق جدی برای واحدهایی که این تسهیلات را دریافت کرده اند داشته است.

نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون با اشاره به اخذ مانت نامه های سنگین بانکی، بیان داشت: رفتار سلیقه ای بانک ها مانع تحقق برنامه های حمایتی و توزیع بسته های حمایتی دولت شده است که باید جلوی این رفتارها گرفته شود.

وی با اشاره به قوانین سخت اداری و بروکراسی اداری در کشور که به صنعت صدمه می زند، گفت: رونق اقتصادی نیازمند تغییر و اصلاح برخی از قوانین اقتصادی است زیرا بروکراسی سخت اداری و موانعی قانونی منجر به  بروز مشکلات و اتلاف وقت برای صنعتگران شده و مجلس شورای اسلامی در این زمینه با اصلاح قوانین باید با دولت و صنعتگران همکاری کند.

ابوترابی با اشاره به فاکتورسازی کارخانه ها برای دریافت تسهیلات بانکی افزود: این فاکتور سازی که از روی جهل و برای تسهیل شرایط و بنا به تقاضای بانک ها انجام می شود باعث شده که کارخانه ها مالیات این فاکتورها را بپردازند.

وی با اعلام اینکه صنعتگران در پرداخت مالیات کوتاهی نمی کنند، خاطرنشان کرد: پرداخت مالیات به دلیل جهل و یا طلب هایی که هنز وصول نشده برای آن ها بسیار سخت است و دولت به بسیاری از کارخانه ها بدهکار است اما مالیات بدهی های خود را مطالبه می کند.

 وی رفع مشکلات قانونی، تسهیل در واگذاری زمین و مجوز و ارائه تسهیلات بانکی و تامین سرمایه در گردش را از عوامل موثر در رونق تولید و اشتغال دانست و اذعان داشت: مجلس باید در رفع این مشکلات با دولت همکاری کند که این آمادگی اعلام می شود.

کد خبر 308948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.