طعم خوش رونق اقتصادی با توسعه شهرک‌های صنعتی لنجان/رشد اشتغالزایی جوانان در شهرک‌های صنعتی

لنجان_فرماندار شهرستان لنجان گفت: شهرستان لنجان با توجه به موقعیت استراتژیکی که در استان اصفهان دارد مکانی مناسب برای سرمایه گذاران است و قطعا با اجرای طرح توسعه شهرک های صنعتی شهرستان لنجان می توان زمینه را برای جذب سرمایه گذاران فراهم کرد .

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در نشست با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید را در گرو استفاده از ابزارها و فرصت‌های مهم صنعتی دانست و اظهار کرد: همواره تقویت مشارکت بخش خصوصی نقش موثری را در توسعه و رشد تولید ملی به همراه داشته و یکی از ابزارهای توسعه این مهم توجه به ایجاد زیرساخت‌ها و راه‌اندازی منطقه ویژه صنعتی است.

وی افزود: شهرک‌های صنعتی بهترین و ایده‌آل‌ترین راه برای کمک به سرمایه‌گذاران در تحقق اهداف برنامه‌های آنها بوده و امروز به عنوان ستون رشد و توسعه اقتصادی قلمداد می‌شوند.
فرماندار شهرستان لنجان یکی از دلایل بالا بودن نرخ بیکاری در شهرستان لنجان را مهاجرپذیر بودن این شهرستان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر شرایط اشتغال در شهرستان لنجان از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و در این میان توسعه صنایع بزرگ و کوچک نیز در این شهرستان از محدودیت برخوردار است.
وی با اشاره به اهمیت توسعه بخش صنعت و جذب سرمایه‌گذاران در این زمینه، ادامه داد: صنعت همواره از مهمترین بخش‌های اقتصادی هر کشور به‌شمار می‌آید که نقش بسیار مهمی در اشتغال­زایی و درآمدزایی کشورها ایفا می‌کند بنابر این راه‌اندازی تقویت و کمک به مناطق صنعتی موجود در شهرستان لنجان می‌تواند با ایجاد کسب و کار، رفع معضل بیکاری را به همراه داشته باشد.
سجاد شکوفایی اقتصادی را با تقویت بخش خصوصی امکانپذیر دانست و اضافه کرد:شهرستان لنجان با توجه به موقعیت استراتژیکی که در استان اصفهان دارد مکانی مناسب برای سرمایه گذاران است و قطعا با اجرای طرح توسعه شهرک های صنعتی شهرستان لنجان می توان زمینه را برای جذب سرمایه گذاران فراهم کرد چراکه شهرک‌های صنعتی فضا و زیرساخت‌های مناسبی را در اختیار سرمایه گذاران جهت توسعه صنعتی و اشتغال مولد خواهند گذاشت از این رو نقش ویژه ای در توسعه صنعتی دارد.

وی با اشاره به رشد اشتغالزایی جوانان در شهرک‌های صنعتی محقق می شود، عنوان کرد: شهرک صنعتی فولاد زاینده رود در حال حاضر 500 هکتار پروانه بهره برداری داشته که این مهم تا هزار و 500 هکتار قابلیت توسعه دارد و در حال حاضر نیز بالغ بر 500 نفر بصورت مسقیم در شرکت های فعال در این منطقه مشغول به فعالیت هستند.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به اینکه شهرک صنعتی کچوئیه با وسعت ۳۰هکتار ۱۲۷ پلاک زمین کارگاهی دارد بیان کرد: شهرک صنعتی کچوئیه نیز ظرفیت ایجاد اشتغال برای 5هزار نفر را دارد درحالی که این شهرک هم اکنون با50درصد ظرفیت کار میکند اما با تامین زیر ساختهای لازم همه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک  صنعتی بزودی فعال میشود که این مسئله نیازمند نگاهی جهادی است چرا که این مجموعه صنعتی در ایجاد اشتغال برای اهالی روستاهای کچوئیه، زمان‌آباد و هاردنگ نقش مهمی ایفا می کند.

وی تاکید کرد: شهرک صنعتی باغبهادران نیز دارای 15 شرکت بوده که از این تعداد 7 شرکت در حال فعالیت هستند و بالغ بر 100 اشتغال مستقیم در این شرکت ها ایجاد شده است از این رو طی 3 سال گذشته تلاش برای تحقق رفع مشکلات این شهرک ها در اولویت‌های کاری مسئولان شهرستان قرار گرفته تا با همگرایی و همدلی بتوانیم در جهت برطرف کردن مشکلات حرکت کنیم و امید است بتوانیم گامهای موثری در راستای تقویت فعالان اقتصادی در این شهرک ها و همچنین رفع مشکلات زیرساختی شهرک های صنعتی موجود در منطقه برداریم.

سجاد متذکر شد: یکی از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، تسهیلاتی است که از طریق بانکها به این واحدها تزریق شده است و  بجز مسائلی که واحدهای تولیدی برای اخذ تسهیلات بانکی با آن روبرو هستند، بعد از اخذ تسهیلات، این واحدها با مشکلات اقساط و معوقه ها و نهایتا مشکل جانشینی بانکها روبرو خواهند شد که این جانشینی هم برای واحد های صنعتی و هم برای بانک ها چالش های گسترده ای در پی داشته است لذا مشاوره های مناسب در زمینه امکان سنجی و جذب سرمایه گذاران واقعی و به ویژه  کمک به جذب سرمایه گذاران خارجی می تواند رونق هرچه بیشتر شهرک های صنعتی را رقم بزند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه سیاست گذاری در شهرک‌های صنعتی بر اساس منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و دولت تدبیر و امید است و از سوی دیگر عملیاتی سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی از زمان روی کارآمدن دولت یازدهم، در زمره مهمترین عناصر برنامه ریزی بوده که امروز ثمرات فراوانی را به همراه داشته است.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: احداث و گسترش بیشتر شهرک‌های صنعتی شهرستان لنجان و حمایت از صنایع کوچک قطعا باعث تحقق منویات معظم له خواهد شد و امید است این سفر برکات متعددی را برای صنعت گران شهرستان لنجان به همراه داشته باشد.

کد خبر 308917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.