نطنز بهترین منطقه برای رویش گیاهان دارویی و طبیعی است

نطنز- مدیر گروه فناوری و فرآوری گیاهان دارویی دانشکده داروسازی اصفهان گفت: شهرستان نطنز بهترین منطقه برای رویش گیاهان طبیعی و داروی گیاهی محسوب می‌شود و می‌تواند کارآفرینی بسیار بالایی داشته باشد

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز ، بهنام یوسفی در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: دومین همایش بین‌المللی طبیعت‌گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی با همکاری دانشگاه طب سنتی و معاونت وزارت بهداشت و درمان در حال برگزاری است.

وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان نطنز در کریدور شمال به جنوب کشور واقع شده، بهترین منطقه برای رویش گیاهان طبیعی و داروی گیاهی محسوب می‌شود و می‌تواند کارآفرینی بسیار بالایی داشته باشد.

مدیر گروه فناوری و فرآوری گیاهان دارویی دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد شهرضا و اصفهان تصریح کرد: کارآمدی صنایع دیگر مانع رشد گیاهان دارویی شده ولی تجربه ثابت کرده که گیاهان دارویی ارزآوری بیشتر و بهتری دارند و در سال گذشته نیز 600 میلیارد دلار درآمد ارزی گیاهان دارویی در دنیا بوده که یک‌دهم درصد آن نصیب کشور ایران شده است.

وی گفت: امسال با توجه به زمینه استعداد و کم‌آبی منطقه می‌توان گیاهان دارویی مؤثر می‌شود کاشت کرد و شهرستان نطنز به قطب طبیعت‌گردی و گیاهان دارویی در کشور تبدیل شود.

کد خبر 308908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.