کارشناسان ورزشی مناطق شهری معرفی شدند/ رقابت ۲۲۰۰ نفر در مسابقات مولای عرشیان

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان عملکرد سازمان ورزش شهرداری اصفهان در سه ماهه ابتدایی سال ۹۶ و برنامه‌های صورت گرفته در این مدت را تشریح کرد.

علی قاسمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فعالیت‌های سازمان ورزش شهرداری اصفهان در سه ماهه ابتدایی سال ۹۶، اظهار کرد: سازمان ورزش شهرداری اصفهان از دوم فروردین ماه تا پایان خرداد ماه ۴۴ برنامه عملیاتی ورزشی برگزار کرد که در فروردین ماه ۹ برنامه، اردیبهشت ماه ۱۶ برنامه و در خرداد ماه ۱۹ برنامه اجرایی شد.

وی ادامه داد: در مجموع بیش از ۱۵۵ هزار نفر در فعالیت‌های سازمان‌یافته سازمان ورزش شهرداری اصفهان در بخش‌های آموزش ورزش شهروندی حضور داشتند که حدود ۳۰ هزار ورزش‌آموز در ۲ بخش آقایان و بانوان در ۲۷ رشته ورزشی در کلاس‌های آموزشی اماکن ورزشی سازمان ورزش شهرداری اصفهان است شرکت کردند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان افزود: در بخش رقابت‌ها و مسابقات قهرمانی که به مناسبت‌های مختلف هم در ایام نوروز و هم در ماه مبارک رمضان برگزار شد حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ شرکت‌کننده حضور داشتند.

 قاسمی در خصوص آمار شرکت‌کنندگان در جشنواره‌های سازمان ورزش شهرداری اصفهان، بیان کرد: ۵۴ هزار نفر در بخش جشن‌ها و جشنواره‌های ورزشی تفریحی که به مناسبت‌های مختلف ویژه اقشار سازمان‌یافته از جمله روز ارتش، روز جانباز، روز پاسدار، روز بیماری‌های خاص، روز اوتیسم، هفته نکوداشت اصفهان، سالروز فتح خرمشهر، گرامیداشت اعیاد مبارک شعبانیه، میلاد امام حسن مجتبی (ع) و همچنین سه‌شنبه‌های بدون خودرو برگزار شد حضور داشتند.

وی اضافه کرد: در بخش همایش‌های همگانی که شامل دوچرخه‌سواری، کوه‌گشت‌های خانوادگی و پیاده‌روی همگانی به مناسبت‌های مختلف برگزار شد حدود ۱۰  هزار  و ۵۰۰ نفر مشارکت‌کننده داشته‌ایم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان عنوان کرد: در مجموع ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر از دوم فروردین ماه تا پایان خرداد ماه به غیر از ایام ماه مبارک رمضان در ۱۲۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی فعالیت ورزشی داشتند. اوج فعالیت‌ ایستگاه‌های ورزشی در اردیبهشت ماه به ثبت رسیده است.

قاسمی گفت: در مدت سه ماه اول سال حدود هزار و ۴۰۰ نفر که قالباً دانشجویان تربیت‌بدنی و متقاضیان کتاب‌ها و منابع تخصصی بودند از خدمات کتابخانه تخصصی ورزش شهروندی، سایت و پژوهشکده سازمان ورزش شهرداری اصفهان بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه به منظور برقراری ارتباط و تعامل بیشتر و نزدیک‌تر با مناطق پانزدهگانه شهرداری اصفهان، امسال در کاری جدید کارشناسان ورزش مناطق معرفی شدند، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان موفق شدیم کارشناسان ورزش مناطق ۳، ۶، ۷، ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ را معرفی کنیم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان اضافه کرد: وظیفه کارشناسان ورزش مناطق پانزدهگانه شهرداری اصفهان انجام برنامه‌های عملیاتی و راهبردهای سازمان ورزش شهرداری اصفهان در محدوده منطقه جغرافیایی با هماهنگی شهردار و معاونان همان منطقه و به خصوص ساماندهی و تشکیل ورزش محلات از جمله انجمن‌ها، شورای محلات و شورای منطقه را برعهده دارند.

قاسمی با بیان اینکه با به‌کارگیری کارشناسان ورزش در مناطق پانزدهگانه شهرداری اصفهان و طبق تقویم ابلاغی از سوی سازمان ورزش شهرداری اصفهان به آن‌ها به سمت عدالت‌محوری و تخصص‌محوری حرکت می‌کنیم و این موضوع باعث ارتباط تنگاتنگ و نزدیک با مدیران شهری خواهد شد، گفت: کارشناسان ورزش هر منطقه باید موارد حقوقی سازمان ورزش شهرداری اصفهان اعم از ساماندهی، تجهیز و نگهداری را در منطقه خود پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه جلسات و همایش‌های تخصصی و آموزشی ۱۳ کارگروه‌ سازمان ورزش شهرداری اصفهان و ۴۰ انجمن ورزشی برگزار شد. به طور کلی ۸۶۴ داوطلب که بیشتر دانشجویان، پیشکسوتان و قهرمانانی بودند که در قالب نظام داوطلبی علاقه‌مند به کمک در مدیریت ورزش شهروندی بوده را در بخش‌های خدماتی، آموزشی، فنی، اجرایی و بخش‌های عمومی و تخصصی شناسایی، گروه‌بندی و طبقه‌بندی داوطلبان مشخص و آموزش‌های مقدماتی در مناطق پانزدهگانه ویژه این افراد برگزار شد.

مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان آموزش شنا ویژه دختران و پسران رده سنی خردسالان و نونهالان با تخفیف ۵۰ درصد در استخرهای سازمان ورزش  برگزار شد که با استقبال خوب خانواده‌ها رو به رو بودیم و قرار است این کار به صورت مستمر ادامه پیدا کند.

قاسمی بیان کرد: خدمات ورزشی- استیجاری اعم از استخرها، سالن‌های چندمنظوره، زمین‌های روباز و سالن‌های رزمی بعد از پایان ایام نوروز با آمادگی کامل خدمات و سرویس‌دهی به شهروندان ارائه کردند. بیش از ۳۰ هزار نفر با کمترین قیمت و بها از خدمات ورزشی مناطق و محلات مختلف از هزار و ۷۰۰ سانس استیجاری استفاده کردند که ۷۶۰ سانس ویژه محلات، ۳۷۶ سانس ویژه انجمن‌ها، خیریه‌ها، کانون‌های فرهنگی بسیج، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، طلاب و روحانیون، حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور جانبازان، انجمن همبستگی با خانواده‌های معظم شهدا ستاد اقامه نماز و سایر نهادهایی که به نوعی به صورت مستقیم در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی ورزشی کمک‌رسانی می‌کنند.

وی اذعان کرد: در تمامی برنامه‌های سازمان ورزش شهرداری اصفهان که در سه ماهه ابتدای سال انجام شد با وجود محدودیت‌های فعالیتی که در ماه مبارک رمضان وجود داشت اما همه اقدامات انجام شده تمرین ویژه‌ای برای ارائه خدمات و فعالیت‌های ورزشی و فعالیت‌های مختلف سازمان ورزش در فصل تابستان که اوج فراغت جوانان و نوجوانان است بود و امیدواریم پس از پایان ماه مبارک رمضان تمامی برنامه‌های سازمان ورزش شهرداری اصفهان که به صورت منطقه‌ای و محلی دنبال می‌شود با شدت و سرعت دوچندانی در فصل تابستان انجام شود.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان در خصوص مسابقات فوتسال جام مولای عرشیان بیان کرد: مسابقات فوتسال جام مولای عرشیان در ۲۴ شب از ماه مبارک رمضان و در ۷ مرکز برگزار شد. در مجموع ۳۹۰ مسابقه در ۲ بخش محلات و کارکنان برگزار شد.

قاسمی بیان کرد: ۱۷۶ تیم در چرخه رقابت‌های جام مولای عرشیان در بخش پسران فعالیت داشتند و در مجموع دو هزار و ۲۰۰ نفر ورزشکار با یکدیگر به رقابت پرداختند و هزار و ۳۰۰ گل رد و بدل شد و در مجموع ۴۳ هزار نفر تماشاگر از رقابت‌های جام مولای عرشیان دیدن کردند. ۱۰۰ نفر اعم از داوران، عوامل اجرایی، عوامل پشتیبانی، مدیران و نیروهای خدماتی برگزاری این رقابت‌ها را برعهده داشتتند که جا دارد از کمیته داوران هیأت فوتبال استان اصفهان و داوران که در این چند شب کمک کردند تشکر کنم.

وی اضافه کرد: همچنین در کنار این اقدامات نیز میزبان هیأت هندبال و ورزش پهلوانی استان به منظور رقابت‌های هندبال و ورزش پهلوانی زورخانه‌ای که در زورخانه علی قلی آقا و زورخانه مولا علی (ع) برگزار شد بودیم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان عنوان کرد: در مجموع همه فعالیت‌های صورت گرفته در ماه مبارک رمضان اگر چه از لحاظ کمی نسبت به سال گذشته کمتر بود که البته سیاست سازمان ورزش شهرداری اصفهان تقویت، ساماندهی، تشکیل و اجرای ۲۰۰۰ تیم محلات است اما از لحاظ کیفی از رضایتمندی خاصی برخوردار بود و سطح مسابقات برگزار شده در این مدت طبق نظر کارشناسان و گزارش‌های فنی ارائه شد در این خصوص سطح قابل قبول و مطلوبی بوده است.

کد خبر 308858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.