ضرورت تسهیل صادرات برای رونق تولید و اشتغال‌

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه تسهیل صادرات و توجه به بازار بین‌المللی یکی دیگر از مولفه‌های مهم است که در رونق تولید و اشتغالزایی نقش مهمی دارد، گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین ۲۰ تا ۳۰ درصدی فعالیت می‌کنند.

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با اشاره به بیانات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اثرات اجرای اقتصادمقاومتی در زندگی مردم دیده نمی‌شود، اظهار داشت: نتیجه اقتصاد مقاومتی باید در بهبود وضعیت معیشتی مشاهده شود، اما مردم تاکنون بهبود معیشت را در شرایط زندگی خود احساس نکردند.

وی یکی از نتایج ملموس اقتصاد مقاومتی را ایجاد رونق، به حرکت درآمدن چرخ تولید و ایجاد اشتغال برشمرد افزود: متاسفانه در سال گذشته علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری برای اجرای اقتصاد مقاومتی؛ نه تنها اقتصاد کشور شاهد رونق نبود، بلکه از رکود خارج نشده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین  ۲۰ تا ۳۰ درصدی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: بدون شک یک بنگاه تولیدی و واحد صنعتی با ۳۰ درصد ظرفیت تولید ضرر بسیار سنگینی متحمل می‌شود، زیرا ماشین‌آلاتی که می‌توانند کالای بیشتری تولید کنند، با حداقل ظرفیت در حال انجام فعالیت هستند.

وی یادآور شد: کاهش قدرت خرید مردم یکی از نتایج عدم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، زیرا با اجرای این مهم وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بهبود می‌یافت.

موسوی لارگانی بیان داشت: به طور معمول هر ساله هزینه‌های خانواده‌ها چند برابر می‌شود، کاهش قدرت خرید مردم خانواده‌ها را دچار مشکل می‌کند.

وی گفت: مقام معظم رهبری با نامگذاری سال ۹۶ به نام "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"، بر موضوع توسعه اقتصادی کشور و رفع مشکلات تاکید دارند.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: باید پذیرفت در سال گذشته اقدامات عملی در رفع مشکلات اقتصادی انجام نشد، زیرا چنانچه این مهم اجرایی می‌شد اشتغالزایی با رشد چشمگیر و بخش تولید با رونق محسوس روبرو شده بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری بر موضوع جلوگیری از واردات بی‌رویه و همچنین مقابله با قاچاق کالا تاکید دارند و اگر مسئولان اجرایی در این زمینه عملکرد مطلوب داشته باشند شرایط برای رونق تولید فراهم می‌شود که به اشتغال‌زایی منتهی می‌شود.

موسوی لارگانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه واردات کالاهایی که در داخل به اندازه کافی تولید می‌شوند، باید حرام شرعی و قانونی شناخته شود، گفت: باید اولویت برخورد با قاچاقچیانی باشد که با کانتینر کالای قاچاق وارد کشور می‌کنند.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان در کشور با مشکل سخت‌گیری در زمینه اخذ مالیات، عملکرد ضعیف شبکه بانکی و امور بیمه‌ای روبرو هستند که باید این مشکلات رفع شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه هزینه‌های تولید در کشور بالا است، اظهار داشت: تسهیل شرایط بخش تولید، زمینه رونق اشتغالزایی را در کشور فراهم می‌کند و باید تمام مسولان با همدلی و همکاری زمینه توسعه کشور را فراهم کنند.

وی افزود: تسهیل صادرات و توجه به بازار بین‌المللی یکی دیگر از مولفه‌های مهم است که در رونق تولید و اشتغالزایی نقش مهمی دارد.

کد خبر 308839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.