نام شهدای مدافع حرم تیم های خبری را متبرک می کند/ همکاری ویژه ایمنا برای آموزش خبرنگاران

مسوول کمیته امور رسانه و خبرنگاران نوجوان سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان گفت: نوجوانان خبرنگار این دوره از جشنواره، زبان خارجه دوم مانند انگلیسی، عربی، روسی و فرانسه می دانند، که امتیاز بزرگی به حساب می آید و این بچه ها می توانند به راحتی با میهمانان بخش بین الملل گفتگو کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از ستاد اطلاع رسانی سی امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دفتر اصفهان،  مریم وفایی پیرامون جذب خبرنگاران نوجوان جشنواره اظهار کرد: فراخون جذب خبرنگاران نوجوان برای سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در سطح شهر و با همکاری خبرگزاری ایمنا اعلام شد.

وی افزود: در پی این فراخوان ۱۸۰ نوجوان اصفهانی ثبت نام کردند و در نهایت با آزمون کتبی و مصاحبه حضوری، ۳۰ نوجوان به عنوان خبرنگاران نوجوان جشنواره انتخاب شدند.

مسوول کمیته خبرنگاران نوجوان سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه آزمون کتبی برای انتخاب خبرنگاران ۳۰ خرداد ماه برگزار شد، ادامه داد: سوالات مصاحبه توسط متخصصین رسانه و در سطح توانایی نوجوانان طراحی شده بود.

وفایی خاطرنشان کرد: برای نوجوانانی که به عنوان خبرنگار جشنواره انتخاب شدند، کلاس های آموزشی در حوزه های خبرنویسی، گویندگی، برنامه سازی در رسانه های دیداری، شنیداری و مجازی برگزار شد تا این نوجوانان با فعالیت در رسانه ها آشنا شوند و آن را به خوبی یاد بگیرند.

نامگذاری نام گروه های خبرنگاران به نام شهدای مدافع حرم

وی اضافه کرد: خبرنگاران نوجوان جشنواره به پنج گروه تقسیم بندی شدند که هر گروه با نام یکی از شهدای مدافع حرم متبرک شد. فرزندان هر کدام از این شهدا نیز در گروهی که نام پدرشان بر آن گروه متبرک شده، به عنوان خبرنگار افتخاری قرار گرفتتند.

مسوول کمیته خبرنگاران نوجوان جشنواره سی ام تاکید کرد: قصدمان بر این است که از طریق خبرنگاران نوجوان اخبار جشنواره به شرکت کنندگان و علاقه مندان برسد. همچنین تلاش می کنیم تا برای انتقال اخبار جشنواره به سیمای شهر اصفهان و یا شبکه اصفهان و یا دیگر شبکه ها از همین نوجوانان استفاده شود.

پس از جشنواره از نوجوانان خبرنگار در خبرگزاری ایمنا استفاده خواهد شد

وفایی با بیان اینکه پس از جشنواره نیز از این نوجوانان استفاده خواهیم کرد، گفت: از این نوجوانان در خبرگزاری ایمنا به عنوان خبرنگار محله استفاده خواهد شد و از تجربیاتی که در طول برگزاری جشنواره کسب کرده اند در خبرگزاری ایمنا استفاده خواهیم کرد و اجازه تلف شدن این تجربیات را نخواهیم داد.

وی ادامه داد: برخی از این خبرنگاران دوره خبرنگاری گذرانده اند و چند نفری نیز در دوره های قبلی جشنواره به عنوان خبرنگار حضور داشته اند اما بیشتر این خبرنگاران از طریق آزمون های کتبی و حضوری انتخاب شده اند.

مسوول کمیته خبرنگاران نوجوان جشنواره سی ام با بیان اینکه تمام بچه هایی که انتخاب شده اند، با استعداد هستند، اظهار کرد: بیشتر این بچه ها زبان خارجه دوم مانند انگلیسی، عربی، روسی و فرانسه را می دانند، که امتیاز بزرگی برای این دوره از جشنواره به حساب می آید چراکه این بچه ها می توانند به راحتی با میهمانان بخش بین الملل گفت و گو کنند و اطلاعات دریافت کنند./

کد خبر 308594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.