تاثیر رکود بازار مسکن بر فروش فرش ماشینی و سفارشات دکوراسیون داخلی

ریس اتحادیه فرش ماشینی، موکت و دکوراسیون داخلی اصفهان گفت: در صورتیکه خرید و فروش مسکن رونق گیرد مردم برای دکوراسیون داخلی خود نیاز به خرید پرده، فرش، موکت و ... خواهند داشت و این سبب رونق اهالی این صنف می شود.

جواد قوه عود در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به رسته های زیر نظر این اتحادیه، اظهار داشت: اشتغال ما بیشتر در بخش فرش ماشینی و  مرتبط با کارگاه ها و کارخانه های تولیدی آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل رکود بازار میزان کار و اشتغال در رسته فروش فرش ماشینی و موکت کاهش یافته است، تصریح کرد: کارخانه های تولیدی در این شرایط شیفت های کاری خود را از سه شیفت به دو شیفت کاهش داده اند که منجر به تعدیل نیرو در این واحدها شده است.

به گفته رئیس اتحادیه فرش ماشینی، موکت و دکوراسیون داخلی اصفهان، به دلیل این شرایط ۶۰ درصد نیروی کار در بخش فرش ماشینی و موکت تعدیل نیرو و ۴۰ درصد بازار آن دچار رکود شده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۳۰۰ واحد صنفی فروش فرش ماشینی و موکت در شهر اصفهان فعالیت دارند.

قوه عود همچنین با اشاره به اینکه رسته پرده های پارچه ای زیر نظر این اتحادیه قرار دارند، بیان داشت: حدود ۷۰۰ واحد صنفی دوخت و فروش پرده در شهر اصفهان فعال هستند.

وی با بیان اینکه به دلیل رکود، بازار سفارش و فروش پرده دچار ریزش کار و نیرو شده اند، افزود: به دلیل کمبود سفارش خرید مردم در این بخش، ۷۰ درصد بازار پرده فروشان در رکود به سر می برند و بسیاری از مغازه ها به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه اجازه خود مجبور به تعطیلی و یا جابجایی و در نهایت تعدیل نیرو شده اند.

رئیس اتحادیه فرش ماشینی، موکت و دکوراسیون داخلی اصفهان در ادامه با اشاره به فعالیت رسته کاغذ دیواری، کف پوش و دیوارکوب زیر نظر این اتحادیه، گفت: در حال حاضر ۴۰۰ واحد صنفی در شهر اصفهان در این رسته مشغول به فعالیت هستند اما امروز با رکود ۵۰ درصدی دست و پنجه نرم می کنند.

به گفته وی، در مجموع ۱۶۰۰ نفر عضو اتحادیه فرش ماشینی، موکت و دکوراسیون داخلی اصفهان هستند و تاکنون حدود ۶۰۰ پروانه کسب صادر شده و تا چند روز آینده آمار آن به ۷۰۰ پروانه خواهد رسید و حدود ۶۰۰ پروانه کسب نیز در دست اقدام است.

قوه عود با بیان اینکه فعالیت و رونق کسب و کار در این اتحادیه به رونق صنعت ساخت و ساز و فروش مسکن به مردم برمی گردد، تاکید کرد: در صورتیکه خرید و فروش مسکن رونق گیرد مردم برای دکوراسیون داخلی خود نیاز به خرید پرده، فرش، موکت و ... خواهند داشت و این سبب رونق اهالی این صنف می شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه رکود بازار و تاثیر آن بر درآمد فعالان این صنف، افزود: متاسفانه اعضای این اتحادیه با مسائل و مشکلات دارایی و مالیات مواجه هستند و درآمد آنها با مالیات های تعیین شده همخوانی ندارد.

کد خبر 308568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.