همکاری ۲۵۰۰ واحد صنعتی در طرح های تشویقی امسال تابستان برق قطعی شد

بر اساس اعلام دفتر مدیریت مصرف توانیر، همکاری نزدیک به ۲۵۰۰ واحد صنعتی با طرح‌های تشویقی صنعت برق در تابستان امسال قطعی شده است.

به گزاری خبرگزاری ایمنا علیرضا احمدی یزدی با بیان این که مشترکان برای اعلام همکاری با برق درساعت های اوج مصرف، باید دو هفته زودتر با شرکت‌های برق منطقه خود هماهنگی نمایند، افزود: برنامه‌های تشویق محور برق که در جهت کاهش اوج مصرف شکل گرفته است، از اواسط خرداد ماه آغاز و درشهریور ماه پایان می‌یابد.
معاون دفتر مدیریت مصرف توانیر خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به ۲۵۰۰ واحد صنعتی برای مشارکت در طرح‌های تشویق محور ذخیره عملیاتی، تعطیلات و تعمیرات و مولدهای خود تأمین، با شرکت‌های زیرمجموعه توانیر قرارداد همکاری منعقد کرده‌اند.
احمدی یزدی تصریح کرد: براین اساس تاکنون ۷۴۰ واحد صنعتی به ظرفیت دیماندی ۴۶۰ مگاوات برای همکاری در برنامه ذخیره عملیاتی با شرکت‌های توزیع قرارداد همکاری منعقد کرده‌اند.
وی ادامه داد: همچنین در قالب این طرح ۱۱۱ صنعت بزرگ نیز با ظرفیت دیماندی ۸۲۷ مگاوات با شرکت‌های برق منطقه ای قرارداد همکاری بسته‌اند.
معاون دفتر مدیریت مصرف توانیر درخصوص آخرین آمار همکاری صنایع با صنعت برق در طرح تعطیلات و تعمیرات نیز گفت: تاکنون ۱۵۰۱ واحد صنعتی با ظرفیت دیماندی ۷۰۲ مگاوات با شرکت‌های توزیع و ۱۱۲ واحد صنعتی بزرگ نیز با ظرفیت دیماندی ۱۶۰۸ مگاوات با شرکت‌های برق منطقه ای قرارداد همکاری بسته‌اند.
احمدی یزدی با تاکید براین که این آمار هر هفته به روز می‌شود، گفت: تاکنون به بیش از ۲۵۰۰ مگاوات ظرفیت همکاری دست یافته‌ایم و البته با توجه به این که همچنان تا پایان اجرای طرح‌های تشویق محور برق زمان زیادی باقی ماند است، انتظار داریم این رقم افزایش بسیاری داشته باشد.
وی افزود: با توجه به این که صنایع بالای ۷ مگاوات جزو مشترکان شرکت‌های برق منطقه ای محسوب می‌شوند، در اجرای طرح‌های تشویق محور برق نیز، همین تقسیم بندی رعایت شده و مشترکان صنعتی که ظرفیت برق مصرفی آن‌ها (دیماند) کمتر از ۷ مگاوات است با شرکت‌های توزیع و مشترکانی که بالاتر از آن مصرف دارند با شرکت‌های برق منطقه ای همکاری می‌نمایند.
منظور از دیماند مقدار قدرتی است که از اداره برق خریداری شده است و تجهیزات نصب شده حداکثر این مقدار توان الکتریکی را می‌توانند به مصرف کننده ارائه دهند.
خاطرنشان می‌سازد که آمار ذکر شده در این خبر، شده بدون احتساب مشترکان همکار در بخش مولدهای خود تأمین، مشترکان کشاورزی، اداری و ... اعلام شده است.
بر پایه این گزارش، همه ساله فعالیت‌های مدیریت مصرف که ۹ ماه برای اجرای آن تلاش شده است، از خرداد ماه شکل رسمی به خود می‌گیرد.
این طرح‌ها که به صورت هدفمند تدوین شده است، مربوط به همه مشترکان به جز مشترکان خانگی و روشنایی معابر است.
ذخیره عملیاتی، طرح تعطیلات و تعمیرات، استفاده از مولدهای خودتامین، سه طرحی است که توسط شرکت توانیر و با همکاری شرکت‌های برق منطقه ای و توزیع برق سراسرکشور تدوین و اجرا می‌شود.
در بخش کشاورزی نیز برنامه ویژه ای برای کاهش بار مصرفی در نظر گرفته شده است که براساس آن کشاورزان می‌توانند از طریق هماهنگی با شرکت‌های توزیع برق استان خود، در ۴ ساعت پیک مصرف، موتور آب خود را خاموش نمایند که در این صورت می‌توانند از ۲۰ ساعت برق رایگان در سایر اوقات شبانه روز استفاده کنند.
در برنامه کاهش بار برنامه ریزی شده اداری و سایر مصارف نیز، مشترکان دیماندی و اداری با کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف برق مشمول دریافت پاداش همکاری می‌شوند.
این گزارش می‌افزاید: ویژگی مشترک همه این طرح‌ها، تشویق محور و اختیاری بودن آن‌هاست به گونه ای که مشترکان برای همکاری با برق ترغیب شوند.
 خاطرنشان می‌سازد که اجرای این طرح‌ها به صورت سراسری، همه ساله از نیمه خرداد ماه به صورت رسمی آغاز و تا ۱۵ شهریور ماه ادامه دارد، که البته تنها در یک مورد، طول دوره همکاری برای مشترکان اداری و دیماندی، از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه تعریف شده است.
در سال گذشته نزدیک به ۵ هزار واحد صنعتی به صورت اختیاری با صنعت برق همکاری کردند. در نتیجه این همکاری‌ها، مشترکان از تخفیفات بسیار مناسبی در بهای برق مصرفی برخوردار می‌شوند که در نهایت کاهش هزینه تمام شده در تولید و نیز اشتغالزایی را نیز به دنبال دارد.
مشترکان می‌توانند جهت آگاهی از جزئیات این طرح‌ها، به سایت مدیریت مصرف شرکت توانیر با شرکت‌های برق منطقه ای و توزیع در سراسر کشور مراجعه نمایند.
 

کد خبر 308566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.