از تکذیب خبر آتش‌سوزی در پالایشگاه اصفهان تا مصدومیت ۱۰۰ کارگر/ واقعیت کدام است؟

«مصدومیت ۱۰۰ نفر از کارگران پالایشگاه اصفهان، در پی آتش‌سوزی در انبار گوگرد این پالایشگاه» عنوان خبری بود که امروز در برخی کانال‌های خبری استانی و کشوری و برخی خبرگزاری ها منتشر شد و نگرانی مردم و واکنش مسئولان استان را در پی داشت.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، با انتشار این خبر رسانه‌های استان درصدد بررسی ابعاد حادثه و کم و کیف آن برآمدند تا موضوع و جزئیات این حادثه را از طریق مراجع رسمی پیگیری و به اطلاع مردم برسانند.

اما محمد شریعتی،  مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی در مصاحبه با ایسنا، وقوع آتش‌سوزی را تکذیب کرد و گفت: در استعلام آتش‌نشانی اصفهان از پالایشگاه اصفهان هرگونه حریقی در این مجموعه تکذیب شده است.

همچنین غفور راستین مدیر اورژانس پیش بییمارستانی اصفهان نیز با بیان اینکه هیچ امدادخواهی از اورژانس در این رابطه درخواست نشده است، اظهار کرد: حراست پالایشگاه اصفهان هرگونه حریق را تکذیب کرده است.

در حالی که اورژانس و آتش‌نشانی استان حادثه آتش‌سوزی را به کلی تکذیب می‌کنند، سخنگوی پالایشگاه اصفهان در گفتگوی تلویزیونی ضمن تأیید خبر آتش‌سوزی اعلام ‌کرد: به علت گرمای شدید هوا مقداری از گوگردهای پالایشگاه آتش گرفت که این آتش سوزی در حدود ده دقیقه، مهار شد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ نفر از همکاران دچار سوزش چشم و ریه شدند، گفت: این مصدومین به صورت سرپایی درمان شدند.

حاجیان شایعه آسیب دیدگی ۱۰۰ تن از کارگران را کذب محض خواند.

همچنین روابط عمومی شرکت پالایشگاه نفت اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: آتش‌سوزی در سطح گسترده اتفاق نیفتاده و آتش‌سوزی مختصری رخ‌ داده است که همان لحظه مهار شده و کسی در این حادثه مصدود نشده است.

وی در حالی از مداوای سرپایی ۱۰ مصدوم با سوزش چشم و آسیب مختصر خبر داد و اعلام کرد که خسارات‌های احتمالی متعاقباً اعلام خواهد شد که رئیس آتش نشانی پالایشگاه اصفهان پیش از آن آمار مصدومان حادثه را ۸ نفر اعلام و گفته بود: در اثر آتش سوزی گوگرد در پارکینگ گوگرد پالایشگاه اصفهان ۸ نفر مصدوم شدند و در حال حاضر حال همه آنها خوب است.

در آخرین اظهار نظر نیز صادق حاجیان، سخنگوی پالایشگاه نفت اصفهان در گفت و گو با تسنیم، از انتقال سریع هر ۱۰ مسموم ناشی از گاز سمی به درمانگاه پالایشگاه خبرداد و گفت: ۸ نفر آنان پس از اقدامات درمانی سرپایی مرخص شده و هم‌اکنون در پست خود در پالایشگاه مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه ۲ نفر دیگر همچنان در درمانگاه پالایشگاه زیرنظر پزشک هستند اما حال عمومی آنان هم مساعد است، افزود: علت اصلی حریق در بخش ضایعات گوگرد گرمای هوا و وزش باد بود که پس از ۱۰ دقیقه به سرعت اطفا و برطرف شد.

سخنگوی پالایشگاه اصفهان با اشاره به اینکه گوگرد به‌طور طبیعی هنگام خروج از دستگاه گرم بوده و دارای گاز سمی است، خاطرنشان کرد: براثر گرمای شدید هوا فرآیند خنک‌شدن گوگرد به تعویق افتاده و مشتعل شده بود که با سرعت عمل نیروهای پالایشگاه آتش سوزی پیشروی نکرده و حریق خاموش شد.

وی با بیان اینکه حجم آتش سوزی در پالایشگاه اصفهان زیاد نبود و به همین دلیل به سرعت خاموش شد، گفت: خسارات مالی این حادثه هنوز برآورد نشده است، با توجه به اقدام سریع برای خاموش کردن آتش، آتش به تأسیسات نفتی سرایت نکرد و خسارتی ایجاد نشده است.

به گزارش ایمنا، بنا بر اعلام مسئولان مربوطه آتش‌سوزی پالایشگاه اصفهان در ده دقیقه مهار شده و خسارت چندانی نداشته است با این وجود خسارات احتمالی در خبرهای تکمیلی اعلام خواهد شد.

کد خبر 308530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.