عید فطر جلوه گاه همبستگی و اقتدار اسلامی است

لنجان_رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان گفت:عید فطر، روزی است که همه مسلمانان جهان در کنار یکدیگر به نماز می ایستند و به عبادت خداوند متعال می پردازند و کام خود را با حلاوت ذکر او شیرین می کنند لذا باید گفت عیدفطر، نمادی از وحدت مسلمانان است؛ وحدتی که سبب ذلت دشمنان اسلام را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام داود صائبی در جمع مردم زرین شهر اظهار کرد: در طول ماه مبارک رمضان مسلمانان جهان با عبادت خالصانه و تمرین بندگی در جهت خودسازی و تقویت معنویت گام برداشتند و از این جهت می توان گفت پایان ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید سعید فطر تجلی معنویت مؤمنان و روزه داران است.  

وی افزود: عید فطر یکی از عیدهای بزرگ مسلمانان است که روزه داران پس از یک ماه اطاعت امر خداوند و توفیق روزه داری اجر و پاداش خود را در این روز از خدا می طلبند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان تصریح کرد: روزه داران در طول ماه مبارک رمضان با عمل به واجبات و ترک محرمات افزون بر خودسازی و تهذیب نفس خود در ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه نقش آفرین بودند و چه خوب است که این دستاوردهای ماه مبارک رمضان را به عنوان یک ارزش در جامعه نهادینه و در طول سال تقویت کرد.

وی ادامه داد: تقوا، پرهیزگار بودن، توجه به دستورات قرآن، صبر و بردباری، سپاسگزاری، داشتن اراده قوی، غنیمت شمردن فرصتها، داشتن حسن خلق و اخلاق نیکو از جمله ویژگیهای افراد روزه دار است که  باید پس پایان ماه مبارک رمضان این ویژگیها را همچنان رعایت و در وجود خود تقویت کنیم.

صائبی اضافه کرد: انسان‌های مؤمن، خداجوی و مقید به اصول و آداب اسلامی همواره تلاش می‌کنند بهترین‌ها را خلق کنند و امروز نیز نماز عید سعید فطر با شکوه هر چه تمام‌تر در سراسر ایران اسلامی برگزار شد و نمازگزاران در نماز عید فطر با بیان «و اعوذ بک مما استعاذ منه عبادک المخلصون» از آنچه که بندگان مخلص خدا، به خدا پناه می‌برند؛ از خدای متعال کسب رضایت الهی، حفظ تقوا و توفیق عبادت و بندگی در روزهای دیگر سال درخواست کردند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های دینی، شخص روزه‌دار باید در روز عید فطر با پرداخت زکات فطر و پاک‌کردن اموال، این عبودیت و بندگی را به اوج کمال برساند افزون بر اینکه با حضور روزه‌داران در نماز عید سعید فطر، شکوه وحدت، اتحاد و انسجام مسلمانان به نمایش گذاشته می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان با اشاره به اهمیت توجه به پرداخت زکات در جامعه اسلامی، عنوان کرد: پرداخت زکات امری واجب برای تعدیل فاصله طبقاتی و از بین بردن فقر در جامعه اسلامی عنوان شده است، برای عمران و آبادانی جامعه و ریشه کن کردن فقر باید به حکم شرعی پایبند بود، در اسلام چند نوع زکات وجود دارد که با یکدیگر متفاوت هستند، زکات مال، زکات علم، زکات بدن و زکات خانواده از جمله مهم‌ ترین انواع زکات هستند و منظور از زکات بدن همان زکات فطره است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری، حضرت آیت اللّه العظمی امام خامنه ای، درباره اهمیت والای عید سعید فطر فرمودند «خدای متعال مراسم باعظمت این ماه را این گونه مقرر فرموده است که به آسانی و سادگی پایان نپذیرد. در پایان این ماه که ماه عبادت است، روزی را قرار داده است که روز عید باشد، روز اجتماع باشد، روز بزرگی باشد. برادران مسلمان به هم تهنیت بگویند. موفقیت های ماه رمضان را قدر بدانند. میان خود و خدا محاسبه کنند و آنچه راکه در این ماه شریف، ذخیره آنها شده است، برای خودشان حفظ کنند. آن روز، روز عید فطر است. روز عید فطر هم اگر چه عید است، اما روز عبادت و توسل و تذکر و تقرب به خداست. با نماز شروع می شود و با دعا و توسل و ذکر پایان می پذیرد. این روز را قدر بدانید. ذخیره تقوا را مغتنم بشماری و عید فطر را بزرگ بدانید.

وی اذعان کرد: عید فطر، روزی است که همه مسلمانان جهان در کنار یکدیگر به نماز می ایستند و به عبادت خداوند متعال می پردازند و کام خویش را با حلاوت ذکر او شیرین می کنند لذا باید گفت عیدفطر، نمادی از وحدت مسلمانان است؛ وحدتی که سبب ذلت و ناامیدی شیطان و نیز خواری استکبار و دشمنان اسلام می شود.

صائبی متذکر شد: دشمنان اسلام ناب محمدی با دیدن صف های به هم پیوسته مسلمانان در نماز عید فطر، می فهمند که دیگر جایی برای آنان نخواهد بود و نمی توانند اهداف شوم خود را در جوامع اسلامی پیاده کنند.

وی تاکید کرد: عید فطر یکی از روزهای مبارکی که در تقویت وحدت و همدلی نقش مؤثری دارد چراکه مردم از هر قشری که باشند، سیاه‌وسفید، ثروتمند و فقیر، محصل و غیر محصل، مدیر و کارمند و... همگی گرد هم جمع شده و شانه‌به‌شانه هم به ابراز شادی و عبادت خداوند سبحان می‌پردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان در پایان گفت: امام رضا (ع) در بیان وحدتی که در سایه عید سعید فطر محقق می‌شود می‌فرمایند روز فطر ازاین‌رو عید قرار داده شد تا روز گردهمایی مسلمانان باشد، و در این روز گِردِهم‌ آیند و برای خدا به صحرا (فضایی باز) درآیند و خداوند را بر منّتی که بر آنها نهاده است ستایش و به بزرگی یاد کنند.

کد خبر 308502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.