نماز عید فطر مردم ورنامخواست+تصاویر

لنجان_در صبح عید فطر مردم ورنامخواست نماز عید فطر با تشریفات خاصی برگزار کردند و این در حالی است نماز عید فطر واجب نیست؛ اما تمام مسلمانان علی‌الخصوص آنان که موفق به روزه گرفتن شده‌اند، شرکت در نماز عید فطر را مستحب می‌دانند و معتقدندعید فطر روزی است که خداوند در آن روزه داران پاداش کثیری می دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، عید فطر یکی از دو عید بزرگ اسلامی است که در روز اول ماه شوال برگزار می‌شود. مسلمانان پس از یک ماه روزه و عبادت پروردگار، چشم به راه این روز بزرگ می‌باشند و این‌روز را جشن می‌گیرند. عید فطر بدرقه‌ای است بر ماه رمضان. در این روز، روزه حرام است و گویی پس از یک ماه اطاعت از پروردگار، همگان در ضیافتی که از سوی رب‌العالمین تدارک دیده‌می‌شود شرکت می‌کنند.

در صبح عید فطر مردم ورنامخواست نماز عید فطر با تشریفات خاصی برگزار کردند و این در حالی است  نماز عید فطر واجب نیست؛ اما تمام مسلمانان علی‌الخصوص آنان که موفق به روزه گرفتن شده‌اند، شرکت در نماز عید فطر را مستحب می‌دانند و معتقدندعید فطر روزی است که خداوند در آن روز به روزه دارانی که یک ماه با اخلاص حقیقی تقوا پیشه کردند، پاداش کثیری می دهد.

امروز مردم ورنامخواست پس از یک ماه مراقب از بندگی خالصانه برای ماندن بر خوان کریمانه خداوند متعال آمدند تا پاک شدن دوباره ی فطرت هایشان از غبار دنیا را جشن بگیرند.

زن و مرد، پیر و جوان آمدند تا دوشادوش یکدیگر با وحدتی شکست ناپذیر دست هایشان را رو به آسمان بگیرند و با روحی که حالا پس از یکماه پاکی جستن، صیقلی یافته خدا را فریاد بزنند و از او برای یکسال دیگر مسئلت بجویند.

باید توجه داشت که در دین اسلام اجتماع، وحدت و همدلی مسلمانان از اهمیت ویژه برخوردار بوده و بدین جهت برپایی نماز های جماعت اجتماع روزانه مسلمانان، نماز جمعه اجتماع هفتگی و نمازهای عید فطر و قربان اجتماع سالانه محسوب می شود  لذا مردم ورنامخواست آمدند تا این عید بزرگ را به یکدگر تبریک بگویند. عید بندگی، عید پیروزی بر هوای نفس، نفسی که جنگیدن با آن جهاد اکبر است و کار هرکس نیست.

کد خبر 308482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.