نماز عید فطر نمایش وحدت مسلمین و اقتدار امت اسلام است

نطنز- امام جمعه نطنز گفت: نماز عید فطر در حقیقت پاداش یک ماه روزه‌داری و عبودیت و همچنین نمایش وحدت مسلمین و اقتدار امت اسلام است

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز ، حجت‌الاسلام‌ روح الله امینی صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر و در جمع مردم انقلابی و مؤمن شهر نطنز ، فرارسیدن عید سعید فطر را که عید عبودیت و بندگی است، تبریک گفت و خواستار ادامه خودسازی‌های ماه مبارک رمضان شد.

امینی اظهار کرد: روزه‌داران در ماه مبارک رمضان سختی‌های زیادی را قبول کرده و در مسیر اسلام ناب محمدی (ص) قدم گذاشتند و عید فطر در حقیقت پاداش یک ماه روزه‌داری و عبودیت آن‌هاست.

امام جمعه  نطنز اظهار کرد : امروز نیز همه مردم ایران به میعادگاه‌های برپایی نماز عید سعید فطر آمدند تا بار دیگر اتحاد مسلمانان را پس از یک ماه عبادت، روزه‌داری و بندگی در ماه ضیافت الله به نمایش بگذارند و شاهد خلق صحنه‌های زیبایی هستیم.

وی ادامه داد: انسان‌های مؤمن، خداجوی و مقید به اصول و آداب اسلامی همواره تلاش می‌کنند بهترین‌ها را خلق کنند و امروز نیز نماز عید سعید فطر با شکوه هر چه تمام‌تر در سراسر ایران اسلامی برگزار شد.

وی تصریح کرد: عید فطر در تعالیم دینی و اسلامی ما یکی از بزرگ‌ترین اعیادی است که خداوند متعال به انسان‌ها عنایت کرده است و باید از این فرصت برای نزدیکی بیشتر به درگاه احدیت و صله‌رحم استفاده کرد.

امینی افزود: فرصت پیش‌آمده در ماه مبارک رمضان باید در تمام روزهای سال مورد توجه قرار گیرد؛ نماز عید فطر در حقیقت نمایش وحدت مسلمین و اقتدار امت اسلام است.

امام جمعه نطنز با بیان اینکه مردم مسلمان در عید سعید فطر به مستمندان و نیازمندان کمک می‌کنند و این یاری‌ها باید در تمام سال ادامه داشته باشد، گفت: صحنه‌هایی که امروز خلق شد، نشان داد فقیر و غنی در اسلام تفاوتی ندارند و همه در برابر درگاه احدیت یکسان هستند و آنچه سبب برتری انسان‌ها می‌شود، تقوای الهی و پرهیزگاری افراد است.

وی عید سعید فطر را در حقیقت جشن موفقیت در امتحان الهی در یک ماه روزه‌داری و دوری از گناهان و نفسانیات دانست و گفت: آثار و برکات این ماه عزیز باید همواره حفظ شود.

کد خبر 308479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.