تضعیف نهادهای امنیتی خیانت به امنیت کشور است/مسئولان مراقب خدعه دشمنان باشند

لنجان_امام جمعه شهر چرمهین گفت:دشمنان همواره نسبت به عوامل اقتداربخش جمهوری اسلامی بغض و کینه دارند و باید توجه داشت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از عوامل اقتدار کشور است که نشانه خشم و ناراحتی از آن، در تبلیغات بین‌المللی و اظهارات سیاسیون استکبارجهانی یه خوبی آشکار است.

به گزارش خبرنگارایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام جعفر غلامی در خطبه های عبادی سیاسی نماز عید فطر در چرمهین اظهار کرد: عید فطر قبولی طاعات و عبادات یک ماه ضیافت الهی و یکی از اعیاد رسمی و بزرگ مسلمین است واین عید سعید در حقیقت ابراز خرسندی مسلمانان است که یک ماه تمرین عبودیت و بندگی خدا را انجام داده و یک ماه با قرآن انس بیشتر انس داشتند و به تهجد و شب‌زنده‌داری پرداختند.

وی افزود: انسان در حال روزه مقید است تا هم به واجبات الهی عمل کنند و هم محرمات الهی را ترک کند، طعم گرسنگی و تشنگی را می چشد تا به یاد قیامت و به یاد مستمندان باشد و به همین دلیل پایان ماه مبارک رمضان و در شب عید فطر، واجبی به نام زکات قرار داده شده تا مسلمانان که طعم گرسنگی را چشیده‌اند برای رضای خداوند حقی که خدا بر گردنشان مقرر فرموده را پرداخت کنند.

امام جمعه شهر چرمهین تصریح کرد: در روایات و احادیث اسلامی برای پرداخت زکات فطره فواید زیادی گفته شده است از جمله این که باعث سلامتی جسم و پاکسازی روح از رذایل اخلاقی می‌شود بنابراین در پرداخت آن باید نیازمندان و فقرای نزدیک را در اولویت قرار داد، یعنی ابتدا باید از اقوام و خویشان و همسایگان در پرداخت زکات شروع کرد و رفع نیاز آنها را بر سایرین مقدم دانست و فطریه خود را شخصاً به دست نیازمند برساند.

وی ادامه داد: بی شک مومنانی که یک ماه را در ضیافت الهی به سر بردن وقتی به پایان این ماه رمضان می‌رسند، حال و هوای خاص دارند، چرا که بعد از یک ماه بندگی، اطاعت و عبادت خداوند متعال احساس می‌کنند به پروردگار خود نزدیک‌تر شدن و این حسی شیرین و لذت بخش است.

غلامی اضافه کرد: سهم زکات فطره پائین است و اگر به ازای هر نفر سه کیلوگرم پرداخت شود، به لحاظ وزنی که در مجموع این پرداخت دارد، چندان زیاد نیست اما رویکرد حاکم بر زکات فطره، این است که انسان‌ها در هر جامعه‌ای باید به رفع مشکلات اقتصادی بخش آسیب‌پذیر جامعه و فقرا توجه کنند.

وی عنوان کرد: خصوصا در آنجائی‌که عده‌ای معتقدند قوت غالب شخصی را در نظر بگیریم، چنین چیزی بیشتر مصداق پیدا می‌کند و در این صورت، شخص پرداخت‌کننده، همه اعضای جامعه را همانند خود در نظر می گیرد، نه اینکه شأن آنها را پائین‌تر از خودش در نظر بگیرد بلکه هر آنچه خودش استفاده می‌کند را در اختیار نیازمندان قرار دهد.

امام جمعه چرمهین بیان کرد: این نوع رویکردها به ما کمک می‌کند که در طول زندگی، این نگاه را به سایر طبقات اقتصادی جامعه و دهک‌های پائین درآمدی داشته باشیم و اعتقاد پیدا کنیم که آنها باید همانند ما زندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر نیازمندان را همانند خود در نظر بگیریم، با پرداخت این زکات به رفع برخی از مشکلات آنها کمک کرده‌ایم. البته وجوب پرداخت مسئله به این موضوع مربوط است که هر انسانی که نان‌خور شما محسوب می‌شود به ایشان هم زکات فطره تعلق می‌گیرد.

غلامی یادآور شد: لذا مهمترین مزیت پرداخت زکات فطره کمک به وضعیت اقتصادی زندگی نیازمندان است که باید در وهله اول به خویشاوندان نیازمند و بعد به همنوعان و افراد نیازمند دیگر پرداخت شود .

وی در ادامه با تشکر از مردم بخاطر حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: حضور حماسی ملت بصیر و ولایت مدار ایران اسلامی بار دیگر دشمنان اسلام و انقلاب را ناامید کردو مردم شریف و همیشه در صحنه چرمهین بار دیگر با حضور پرشور خود فریاد آزادی مسلمانان و اماکن مقدسه آنها را به گوش ملت‌های جهان ‌رسانند.

امام جمعه چرمهین ضمن دعوت از مردم برای حفظ این همدلی، مسئولان را از ایجاد حواشی و طرح مسائلی که به امنیت، اقتدار و اتحاد جامعه ضرر میزند برحذر داشت و متذکر شد: دشمنان همواره نسبت به عوامل اقتداربخش جمهوری اسلامی بغض و کینه دارند و باید توجه داشت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از عوامل اقتدار کشور است که نشانه خشم و ناراحتی از آن، در تبلیغات بین‌المللی و اظهارات سیاسیون استکبارجهانی یه خوبی آشکار است.

وی تاکید کرد: بستر امنیت برای هر کشوری، لازم تر و مهمتر از هر چیزی است، زیرا اگر امنیت نباشد، پیشرفت علمی و اقتصاد هم وجود نخواهد داشت لذابرخی مسئولان که با سخنان خود به امنیت، اقتدار و اتحاد جامعه ضرر میزند هوشیار باشند که با این سخنان تنها آب به آسیاب دشمنان ایران اسلامی می ریزند و هرکس با سخنان خود امنیت کشور را مورد هدف قرار دهد قطعا سیلی سختی خواهد خورد.

غلامی در پایان گفت:  دشمن شناسی و آگاهی در مقابل توطئه‌های دشمن را نیز از ثمرات ما رمضان است که توفیق شناخت دشمنی را که دیروز با جنگ سخت و امروز با جنگ نرم در صدد دشمنی با جامعه اسلامی است را در طول این ماه از خدا خواهان بودیم.

کد خبر 308473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.