همه باید قدردان نعمت ولایت باشیم/ نقش مهم مطالبه گری در پیشرفت شهرستان

فریدن - امام جمعه داران گفت: نعمت ولایت را باید حفظ کرد چرا که اگر غره پیامبر گونه و قدرتمندانه رهبری نبود استکبار مدت ها پیش امنیت کشور را متزلزل کرده بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی در خطبه های نماز فطر در جمع خیلی عظیم نمازگزاران اظهارداشت: یکی از راه های رسیدن به تقوای الهی مسئله صیام و روزه گرفتن است.

وی هدف از روزه گرفتن و وجوب روزه را تقویت تقوا بیان کرد و عنوان داشت:  انسانی که در ماه مبارک رمضان روزه می گیرد می تواند همراه با امساک از خوردن و آشامیدن تمام اعضا و جوارحش  را از گناه مصون بدارد و وقتی این گونه عمل کند یک روزه مقبول خواهد داشت.

وی افزود: خداوند متعال می فرماید روزه سبب تقوای الهی می شود همین مسئله مقدمه ای می شود که انسان تقوا پیدا کند و این تقوا را باید ادامه دهد که فقط منحصر در ماه مبارک رمضان نباشد بلکه در ماه های دیگر هم این پرهیزکاری را ادامه دهد.

امام جمعه داران ادامه داد: عید به معنای برگشت  است و به همین دلیل نوروز نیز به دلیل برگشت طبیعت عید نامیده می‌شود، زمانی که انسان به اصلش که خداپرستی و خداشناسی است بازگردد روز عید او است.

حجت الاسلام سیاوشی در ادامه مطرح کرد: همان‌طور که طبیعت به اصل خود و زندگی برمی‌گردد انسان نیز در دو عید به معنای واقعی برگشت دارد که یکی عید فطر است که بعد از یک ماه تمرین به خدا باز می‌گردد و دیگر عید قربان که برای حاجیانی که تمرین خداشناسی  کرده‌اند، عید است.

سیاوشی در ادامه ضمن تشکر از پاسدارانی که با تیزبینی و درایت به موقع پاسخ دندان شکنی به تروریست‌ های تکفیری داده اند، بیان کرد: ایران اسلامی نشان داد قادر است در برابر هرگونه تهدید و قاطعیت، پاسخ محکم و کوبنده دهد و رژیم صهیونیستی و آل سعود فهمیدند که جواب ترقه بازی موشک است


وی با اشاره به این که اقدام موشکی سپاه بعد از دفاع مقدس بی نظیر بوده است، افزود: این اقدام پیام روشنی به دنیا داشت که ایران توانایی نظامی لازم و کافی برای دفع هرگونه تهدیدی را دارد.
سیاوشی با بیان این که ایران در مسئله امنیت با کسی شوخی ندارد، بیان کرد: این اقدام لرزه بر اندام استکبار جهانی انداخت به طوری که نفس در سینه آل سعود قطع شد.

نماینده ولی فقیه در داران با اشاره به این که آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل اصلی فتنه در منطقه هستند، گفت: روز قدس تنها روز فلسطین نیست بلکه روز اسلام و مسلمین بوده و نمادی از مبارزه با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است.
وی افزود: مسلمانان جهان باید بدانند وجود صهیونیست ‌ها نه تنها برای فلسطین بلکه برای جهان اسلام خطر دارد و این رژیم به عنوان یک غده سرطانی باید از روزگار محو شود.

سیاوشی تصریح کرد:  داعشی های تکفیری مولود خبیث آمریکا هستند و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل یک شعار استراتژی برای اسلام است و این شعار باید زنده بماند.

وی با بیان این که پس از یک ماه بندگی خدا نماز عید فطر مهم ترین عمل است، افزود:   مسلمانان باید با جمع شدن در کنار یکدیگر اقتدار خود را به دشمنان نشان دهند چرا که نماز عید فطر، نماز وحدت، همبستگی، قدرت و نشان از اجتماع بزرگ مسلمانان دارد و مومنان باید با انسجام و باشکوه در عید رحمت و مغفرت با همبستگی و با وحدت همراه یکدیگر برای حل مشکلات یکدیگر تلاش کنند و اتحاد وحدت همدلی خود را از دست ندهند.

حجت الاسلام سیاوشی با بیان این که یکی از اهداف پرداخت فطریه کمک به همنوعان و رسیدگی به وضع نیازمندان و فقراست،تصریح کرد: محکم شدن  پیوندهای وحدت و پیشبرد آرمان های تعالی دین مبین اسلام و گسترش آزادی، عدالت، رفاه وامنیت،  پیشرفت و سعادت امت اسلامی، از مهم ترین آثار دیگر از این عید است.

وی  با بیان این که عید فطر به عنوان عید بزرگ مسلمان ویک رزمایشی معنوی برای به رخ کشیدن جایگاه اسلام به جهانیان است،

امام جمعه داران خاطرنشان کرد: در روایتی از رسول خدا آمده است؛ هنگامی که روز اول شوال فرا می‌رسد، منادی ندا می‌دهد، ای مؤمنان، برای دریافت پاداش وجوایز خود بشتابید؛ امام محمدباقر(ع) نیز فرمودند؛ پاداش های  خداوند مانند پاداش  پادشاهان نیست، یعنی پاداش او بسیارگرانبها و معنوی و قبولی طاعات و رضوان الهی است.

سیاوشی تبعیت از ولایت ورهبری تداوم راه شیعیان واقعی حضرت علی (ع) دانست و افزود: ادامه راه غدیر پیروی از ولایت و رهبری است وامروز همه باید گوش به فرمان رهبر انقلاب و پاسدار و حافظ دستاوردهای نظام باشیم.

وی خاطر نشان کرد: دشمن در خواب نمی دید انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام به پیروزی برسد خدا را شاکریم امروز رهبری را در اختیار شخصیتی بزرگ داریم که در دنیا بی نظر هست پس همگان باید قدر نعمت ولایت و رهبری را به خوبی بدانیم.


حجت الاسلام سیاوشی تاکید کرد :اولین ترویست آمریکا ،صهیونیست ها و برخی کشورهای عربی همچون عربستان هستند که خودشان ترویست ها را ایجاد کردند و حمایت می کنند اما به فرموده مقام معظم رهبری ما نمی ترسیم و پیروز میدان هستیم.


 امام جمعه داران ادامه داد: ولایت‌مداری به عنوان اصلی خدشه‌ناپذیر از چنان جایگاهی برخوردار است که هر کس در هر مقام و لباسی که باشد اگر در راه اهداف دشمنان نظام گام برداشته و جایگاه ولی فقیه را تضعیف کند، یا اهل نفاق است یا غفلت وی را در برگرفته است.

وی با تاکید دوباره بر شکرگزاری از نعمت بزرگ ولایت تصریح کرد: بهترین شکرگزاری نعمت مبارک ولایت، گام برداشتن در راهی است که ولی فقیه در آن گام بر می‌دارد، چراکه ولایت فقیه در ادامه امامت و نبوت همچنین در استمرار حرکت انبیاء و ائمه اطهار(ع) است.

خطیب نماز فطر با بیان این که کشورهای اسلامی منطقه به علت نبود رهبری واحد و آگاه همواره در برابر توطئه های دشمنان ضربه خورده اند، گفت: بیداری اسلامی حرکتی مبارک در تاریخ اسلام بود که متاسفانه به علت نبود رهبری در برخی مناطق با انحراف مواجه شده است، از این رو  مسلمانان باید با اقتدا به مقام عظمای ولایت در تشخیص فتنه ها و بصیرت افزایی قدم بردارند

سیاوشی افزود: شهدای ما تا قبل از این که دشمن به کشور ما برسد در سوریه و عراق در مقابل داعش ایستادند تا آنها را زمین‌گیر کرده و اجازه تعدی به کشور را ندادند.

وی با بیان این که آسایش و امنیت و وحدت کشور را به واسطه داشتن نعمت ولایت است، اذعان کرد:  نعمت ولایت را باید حفظ کرد چرا که اگر غره پیامبر گونه و قدرتمندانه رهبری نبود استکبار مدت ها پیش امنیت کشور را متزلزل کرده بود.

نماینده ولی فقیه در داران در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که در آینده ای نزدیک شاهد پیشرفت های خوبی در شهرستان خواهیم بود افزود: در پی گسترش مطالبه گری مردم و به ویژه جوانان  و نخبگان شهرستان و فعال شدن مسئولان بومی منطقه خوشبختانه آثار خوبی در شهرستان آشکار شده است.

سیاوشی خاطر نشان کرد: طرح عظیم تامین آب شرب شهرستان از منابع پایدار مراحل پایانی خود را طی می کند و به زودی اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه با انتقاد از کم کاری مسئولان اسبق شهرستان در زمینه خروج فریدن از لیست مناطق محروم تصریح کرد: این شهرستان در حالی از امتیاز مناطق محروم محروم شد  که تا به امروز بار سنگین محرومیت را به دوش می کشد.

سیاوشی ادامه داد: در پی این موضوع سختی ها و موانع بسیاری در حوزه های مختلف از جمله بودجه و حقوق پرسنلی مردم این شهرستان به وجود آمده است.

وی با تاکید بر لزوم تعامل ویژه مدیریت برنامه ریزی و طراحی استان در جهت حل این موضوع تصریح کرد: برخی از شهرستان ها و حتی قسمتی از مناطق استان اصفهان با دریافت بودجه های هنگفت و بهره مندی از سهمیه نفت و گاز از نتایج این امتیاز بهره می برند و این در حالی است که وضعیت این مناطق به مراتب بهتر و پیشرفته تر از فریدن است.

امام جمعه داران با بیان این که در زمینه  سرمایه گذاری  و حل مشکلات اشتغال نیز قدم های خوبی برداشته شده است افزود: امیدواریم با استمرار پیگیری ها فریدن به جایگاه واقعی خود برسد.

حجت الاسلام سیاوشی مطالبه گری اصولی و هوشیاری مردم شهرستان را گام مهمی برای تحقق توازن و عدالت در سیاست های استانی دانست و گفت: حفظ وحدت و همدلی و پرهیز از سیاسی بازی و تفرقه لازمه رسیدن به حقوق از دست رفته شهرستان است.

وی در ادامه با تاکید بر ظرفیت ارزشمند فضای مجازی گفت: از همه فعالان این عرصه تقاضا دارم مردانه در میدان باشند و فقط برای سیاست و جناح دلسوزی نکنند بلکه پیش از هر چیزی دلسوز خود و منطقه باشند تا شاهد پیشرفت های قابل قبول در تمام زمینه ها باشیم.

کد خبر 308462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.