سی امین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان کیفی ترین دوره جشنواره است

شهردار اصفهان گفت: جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان۹ تا ۱۵ تیرماه برگزار می شود که ۵ سینما و ۴ هتل اصفهان درگیر این رویداد خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی نژاد، شهردار اصفهان با حضور در برنامه تلویزیونی «روز پاداش» اظهار کرد: کار شهرداری تعطیل بردار نیست و در طی ماه مبارک رمضان نیز علاوه بر برنامه هر هفته چند افتتاح، برنامه های مذهبی و فرهنگی متنوعی برپا شد و نمونه بارز آن در روز قدس با حضور پررنگ مردم بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: برای عید سعید فطر و برپایی نماز آن با جلسه هیأت مدیره مصلی تدابیر ویژه ای اندیشیده شده است.

جمالی نژاد با تاکید بر اینکه اصفهان شهری اسطوه ای و بزرگ است عنوان کرد: سال ۹۶ را سال ابرپروژه ها نام گذاری کرده ایم چرا که تمام پروژه های بزرگ شهر اصفهان در این سال افتتاح خواهند شد و برنامه هر هفته چند افتتاح نیز شصتمین دوره خود را پشت سر گذاشته است. ۱۱۸۰ پروژه در شهرداری اصفهان تعریف شده که ۳۴۰ مورد آن میلیاردی هستند.

وی افزود: یکی از ابر پروژه هایی که  می تواند روان سازی ترافیک را رقم بزند افتتاح قطار شهری است که پنج شنبه هفته گذشته، تست نهایی فاز سوم آن با حضور استاندار و دیگر مسئولان شهری انجام شد.

وی اضافه کرد: سه خط برای قطار شهری تعریف شده که دو خط دیگر نیز به آن اضافه شده است. مهم ترین خط قطار شهری، خط یک است که از شمالی ترین قسمت شهر به جنوبی ترین بخش شهر از میدان قدس تا میدان آزادی امتداد می یابد.

شهردار اصفهان یادآور شد: فاز اول خط یک قطار شهری سال گذشته با حضور وزیر امور خارجه و فاز دوم آن نیز با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد و فاز سوم نیز به زودی مسافرگیری آن آغاز خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تقاطع غیر هم سطح شهید بالایی، پردیس هنر، ابر پروژه میدان استقلال و پردیس اشراق در شرق اصفهان نیز از جمله پروژه هایی هستند که به زودی افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه چندین سال بود که جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان به همدان رفته بود با تلاش های مسئولان شهری به اصفهان بازگشت، گفت: ۹ تا ۱۵ تیرماه برگزار می شود که ۵ سینما و ۴ هتل اصفهان درگیر این رویداد خواهند شد و بسیاری از هتل ها از این رویداد خرسند هستند.

جمالی نژاد جشنواره سی ام فیلم کودک و نوجوان را  کیفی ترین دوره در بین ادوار گذشته این جشنواره دانست و تصریح کرد: از آنجایی که اصفهان شهر دوستدار کودک از سوی سازمان یونسکو نام گرفته است، بلیط های این جشنواره برای دانش آموزان به صورت رایگان و نیم بها است و فضای بسیار خوب برای تهیه بلیط به صورت حضوری و غیر حضوری با مراجعه به سایت سینما تیکت فراهم شده است.

وی در ادامه گفت: برنامه هایی نیز در باغ نور برای کودک و نوجوان و نکوداشت هایی برای چهره های مطرح سینمایی در کنار این جشنواره برپا خواهد شد و اختتامیه آن در سالن کوثر اصفهان خواهد بود.

شهردار اصفهان بیان کرد: ۸۸ میهمان از ۴۴ کشور در این رویداد فرهنگی هنری شرکت می کنند، ۳۰ داور از کشورهای مختلف هستند که ۶ نفر از آنها اصفهانی هستند، در سطح ملی نیز ۶۶ داور در سطح ملی حضور دارند که همگی اصفهانی اند.

وی خاطر نشان کرد: برای اولین بار در حاشیه جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، ۴۰ فیلم کوتاه با موضوع کودک و نوجوان کلید می خورد و کارگاه های آموزشی شامل پویانمایی، تصویرگری و نشست های تخصصی فیلم سازان برگزار می شود.  

کد خبر 308456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.