بلیت فیلم های جشنواره برای دانش آموزان ممتاز رایگان است

پس از گذشت دو سال چشم اصفهان بار دیگر به جشنواره بین المللی کودک و نوجوان افتاد، جشنواره ای که امسال با حضور ۴۰ کشور از تاریخ ۹ تا ۱۵ تیرماه در شهر گنبدهای فیروزه ای برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دوره های قبل این جشنواره از ۱۵ مهرماه برگزار می شد اما امسال با توجه به اینکه مهرماه مصادف با ایام محرم و صفر بود، زمان جشنواره تغییر کرد و البته پیش بینی می شود با توجه به اینکه ۳ روز بعد از عید فطر و در ایام تابستان برگزار می شود، با استقبال گسترده تری مواجه شود.

به منظور آگاهی هر چه بیشتر از جزییات برگزاری این جشنواره گفتگویی را با «حسینعلی شهیدی» مدیر اجرایی سی امین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان انجام داده ایم که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

ویژگی های سی امین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان چیست؟

جشنواره تا دوره بیست و هشتم که در اصفهان برگزار می شد، از فرایند و طراوت خوبی برخوردار بود ولی پس از پایان دوره پنج ساله قرارداد ما با مؤسسه فارابی مقرر شد جشنواره در همدان برگزار شود و پس از انجام بررسی ها و ارزیابی ها سرانجام به این نتیجه رسیدند که جشنواره باید به جایگاه اول و اصلی خود باز گردد.

از این رو تفاهم نامه ۵ ساله ای را با معاونت سینمایی وزارت ارشاد منعقد کردیم و قرار شد به مدت ۵ سال این جشنواره در اصفهان برگزار شود.

 سی امین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان از نظر کمی و کیفی در حد بسیار خوبی است و نسبت به جشنواره های قبلی متنوع تر خواهد بود.

در این جشنواره چند اثر داخلی و خارجی به نمایش در می آید؟

جشنواره امسال از ۹ تا ۱۵ تیرماه در اصفهان برگزار می شود و در بخش ملی و بین المللی کل آثار به بخش مسابقه وارد می شوند.

در مجموع در بخش سینمای ایران و سینمای غیر ایرانی ۱۵۵ فیلم در این جشنواره به نمایش درمی‌آید.

در این دوره بخش پویانمایی از سینمای ایران جدا شده است، البته در دوره های قبلی با هم داوری و در یک فضا ارزیابی می شدند.

بلیت های جشنواره را چگونه می توان تهیه کرد؟

پیش فروش بلیت ها از چهارم تیرماه آغاز شده و علاقمندان می توانند به گیشه های سینماها مراجعه و بلیت ها را تهیه کنند.

با توجه به نامگذاری شهر اصفهان به عنوان «شهر دوستدار کودک»، شهردار اصفهان قبول کردند که ۵۰ درصد بلیت ها را تخفبف داده و بلیت ها به صورت نیم بها فروخته شوند ...

نکته دیگر اینکه در جشنواره فجر اقدام به راه اندازی باشگاه مخاطبین کردیم که در آن افراد علاقمند در حوزه فیلم وارد و عضو گیری می شدند.

در این جشنواره نیز باشگاهی راه اندازی شده که اگر افراد عضو آن شوند علاوه بر ۵۰ درصد،  تا ۷۰ درصد می توانند در خرید بلیت ها تخفبف بگیرند.

ضمن اینکه دانش آموزانی که معدل قبولی آنها بالا و ممتاز باشند، با ارایه کارنامه می توانند بلیت فیلم ها را به صورت کاملاً رایگان دریافت کنند.

ما با تخفیف هایی که اعلام شد امکانات خوبی برای دانش آموزان فراهم کرده ایم.

از دیگر دستاوردهای خوب این جشنواره برگزاری کارگاههای آموزشی با حضور اساتید برجسته است.

کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می شود، کارگاه فیلم سازی و پویا نمایی هم در محل کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می شود.

فیلم های این جشنواره در کدام سینماها پخش می شوند؟

فیلم ها در ۵ سالن سینمایی اصفهان از جمله ۳ سالن سینمای پردیس چهارباغ، سالن های سینماهای فلسطین و سپاهان به اکران در می آیند و ریز برنامه ها و زمانبندی اکران فیلم ها در سایت جشنواره اطلاع رسانی شده است.

زمان نمایش فیلم ها که از روز جمعه این هفته استارت می خورد، ازساعت ۱۸ تا ۲۲.۳۰ دقیقه شب خواهد بود.

قرار بود در سی امین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان، اصفهان پایگاه اصلی تولیدات سینمایی کودک و نوجوان باشد، تا چه اندازه به این هدف نزدیک شده ایم؟

از بیست و پنجمین دوره جشنواره، اصفهان بیشتر اجرای جشنواره را بر عهده داشت که برای افزایش فرهنگ فیلم سازی، گردشگری و اقتصادی خوب بود اما از دوره بیست و ششم به این نتیجه رسیدیم که اصفهان می تواند وارد عرصه تولید فیلم شود تا در آینده اصفهان را به عنوان قطب تولیدات فیلم های کودک و نوجوان شناخته شود؛ لازمه تحقق آن این بود که افراد متخصص در زمینه تولید فیلم های کوتاه و بلند فعالیت کنند.

دوره بیست و هشتم اقدام به تولید ۸۰ فیلم کودک و نوجوان کردیم که رتبه های بالایی در سطح بین المللی گرفتند اما در دو دوره که تأخیر افتاد روند ریل گذاری کُند شد.

اتفاقی که در این دوره افتاده این است که همزمان با برگزاری جشنواره اقدام به تولید ۴۰ فیلم کوتاه کودک و نوجوان خواهیم کرد که در حال حاضر در حال پیش تولید آنها هستیم، البته امسال به جشنواره نمی رسند اما سال آینده با فیلم ها و موضوعات بعدی با دست پُر وارد میدان رقابت فیلم های کوتاه می شویم و زمینه سازی می کنیم.

نحوه داوری ها و گزینش آثار چگونه انجام می شود؟

داوری ها در دو بخش انجام می شود، یک بخش بزرگسال است که توسط افراد با تجربه در زمینه فیلم وکودک و نوجوان انجام می شود، بخش داوری کودک و نوجوان و بخش داروی بین الملل؛ البته در این دوره با فراخوانی که انجام دادیم ۳۰ داور کودک ۳۰ داور نوجوان ۳ کودک توانخواه  ۶ نوجوان بین الملل و ۲ کودک بین الملل هستند که فیلم ها را داوری می کنند و خود این کودکان در آینده به فیلمسازان و کارگردانان خوبی تبدیل خواهند شد./

کد خبر 308452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.