تشکیل شورای هم اندیشی هنر شهرضا

شهرضا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: شورای هم اندیشی هنر شهرضا مرکب از جمعی از نخبگان هنری شهرستان و زیر نظر شورای فرهنگ عمومی شهرستان، تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدعلی جعفری در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرضا، عنوان کرد: شورای هم اندیشی هنر شهرضا مرکب از جمعی از نخبگان هنری شهرستان و زیر نظر شورای فرهنگ عمومی شهرستان، تشکیل شد.

وی اظهار کرد: شورای هم اندیشی هنر شهرستان شهرضا چهارمین شورا از این نوع در استان اصفهان است و از جمله اهداف تشکیل ان می توان به مشاوره برای برگزاری برنامه های هنری، شناسایی توانمندی های هنری شهرستان، معرفی هنرمندان در سطح ملی و استانی و  تعیین نقش کاربردی هنر، است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: یکی از مهمترین نیازهای شهرستان شهرضا تشکیل پژوهشکده قرآنی است زیرا در حال حاضر پژوهشهای متنوعی در شهرستان انجام می شود که به هیچ وجه از انسجام کافی برخوردار نیست.

جعفری ادامه داد: در شهرستان شهرضا کمبودهایی در زمینه قرائت و تجوید قرآن کریم وجود دارد و به همین دلیل لازم است برای تقویت قرآن آموزان در این بخشها از اساتید برجسته ملی و استانی برای حضور در شهرستان دعوت شود.

وی اذعان کرد: قرآن آموزان شهرضایی در رشته های حفظ قرآن در مسابقات نمره های بالایی را کسب می کنند اما به دلیل عدم کسب نمره های بالا در قرائت و تجوید، نمی توانند به رتبه های بالا دست پیدا کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا تصریح کرد: مؤسسات قرآنی باید همانند سایر مؤسسات از امکانات و تجهیزات لازم برخوردار باشند و برای این منظور نیاز به حمایت دستگاه های اجرایی است.

جعفری گفت: مؤسسات قرآنی کشور در جال حاضر زیر نظر ۲ سازمان تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کنند اما در کنار این مؤسسات هم نهادهایی همانند بسیج، دانشگاه ها و آموزش و پرورش هم فعالیتهای قرآنی چشمگیری دارند.

کد خبر 308451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.