قرائت قرآن در جامعه باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: قرائت قرآن مخصوص جلسات ختم نیست و باید این مسئله به عنوان یک فرهنگ عمومی در همه بخشها تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در جلسه شورای فرهنگی عمومی شهرستان شهرضا، بیان کرد: توجه به قرآن کریم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیشتر شده است، این یک دستاورد مهم است که باید حفظ شود.

وی اظهار کرد: در جریان سفر حج تنها زمینه که حجاج ایرانی به خوبی می توانستند در آن فعالیت کنند، جلسات قرائت قرآن است، در بین شهدای منا هم تعداد زیادی از قاریان قرآن وجود داشتند.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: باید در جامعه به قرائت قرآن بیشتر توجه شود و این مسئله سرلوحه امور باشد، قرائت قرآن مخصوص جلسات ختم نیست و باید این مسئله به عنوان یک فرهنگ عمومی در همه بخشها تبدیل شود.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: مسئولان باید در هر رده و جایگاهی در توجه به قرآن و عمل به این کتاب آسمانی پیشگاه باشند تا این عمل به عنوان الگویی در جامعه ترویج داده شود.

وی اضافه کرد: قرائت قران طبق اصول علمی و نظر اساتید علم تجوید و صوت و لحن، باعث افزایش تأثیر آیات آن خواهد شد.

امام جمعه شهرضا اذعان کرد: فعالیت های قرآن در جامعه رها شده و آنگونه که لازم است توجهی به آن نمی شود، زیربنای فعالیت‌های فرهنگی هم دستورات قران است پس باید از افراد متخصص در این زمینه در همه حوزه های فرهنگی استفاده شود.

حجت الاسلام یعقوبی مبانی استدلالی برای ترویج فرهنگ تشیع هم باید بر اساس معارف قرآنی باشد، باید اینگونه از مباحث قرآنی را به دانش آموزان آموزش داده شود تا در صورت نیاز به آنها استدلال کنند.

وی گفت: آموزش و پرورش مهمترین نقش را تربیت دینی افراد و آموزش معارف قرآنی به آنها ایفا می کند بنابراین باید معارف قرآنی به گونه ای به افراد آموزش داده شود که اینگونه از تعالیم در وجود آنها نهادینه شود.

کد خبر 308447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.