نمایشگاه محصولات فرهنگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد در فریدن+تصاویر

فریدن - به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر نمایشگاه محصولات فرهنگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد در فریدن افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن،  به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد با حضور جمعی از مسئولان از جمله امام جمعه شهر داران ، فرماندار و تعدادی از روسای ادارات در محل دادگستری شهرستان  فریدن افتتاح شد.

کتاب، عکس، پوستر، مصون سازی کودکان در برابر اعتیاد و مشاوره رایگان از محورهای اصلی این نمایشگاه است.

کمال رضایت فرماندار فریدن در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن گفت: اعتیاد به مواد مخدر غم انگیزترین فاجعه ای است که انسان امروز به آن گرفتار شده است.

وی اظهار داشت: متأسفانه جوانان عصر حاضر برای فرار از ناملایمات اجتماعی ، فاصله طبقاتی و زندگی ماشینی، به مواد مخدر پناه برده اند.

فرماندار فریدن با بیان این که سوء مصرف مواد و مسئله اعتیاد امروزه پا از مرزهای بهداشتی و درمانی فراتر نهاده است، خاطر نشان کرد: اعتیاد اکنون به یک معضل اجتماعی، امنیتی و درمانی تبدیل شده است.

 رضایت با بیان این که مصرف مواد مخدر افراد یک جامعه مخصوصا جوانان را آسیب پذیر می سازد، عنوان داشت:  اعتیاد از نظر روانی فرد را دچار اختلالات رفتاری ساخته و از لحاظ اجتماعی آثار نامطلوبی مانند پایین آمدن کارآیی و خلاقیت را به دنبال دارد.

فرماندار فریدن با تاکید بر لزوم آگاهی بخشی جامعه به خصوص خانواده ها از عواقب شوم گرایش به مواد مخدر، افزود: اعتیاد نه تنها وضعیت فردی و اجتماعی فرد معتاد را به خطر می اندازد، بلکه وضعیت و پایگاه اجتماعی خانواده و افرادی را که از او نگهداری می کنند را نیز به خطر می اندازد.

محمد رضا شیخی رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدن نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایمنا گفت:  نگاه دقیقی نیست که تنها فقر و بیکاری را عامل اعتیاد بدانیم بلکه مقابله با عوامل استرس زا باید در مقام مشاوره و بررسی آسیب شناختی مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با تاکید بر نقش مهم فرهنگ و رسانه در مبارزه با مواد مخدر افزود: ارتقاء سطح آگاهی مردم و به خصوص خانواده ها از انواع مواد مخدر و آسیب های آن گام مهمی برای پیشگیری از اعتیاد است.

شیخی با بیان این که اعتیاد یک بیماری پیچیده است، افزود: بحث پیشگیری در اعتیاد نیازمند نگاه ویژه است، چرا که مواد مخدر آسیب های ضمیمه بسیاری در بر دارد و تنها محدود به شرایط جسمی و روحی فرد معتاد نمی شود.

به گزارش ایمنا، این نمایشگاه که  با هدف آگاه سازی ، اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه در مورد انواع مواد مخدر و تبعات استعمال آن برفرد ، خانواده و جامعه دائر شده است به مدت ۸ روز به کار خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 308417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.