نمی‌توان بانوان جامعه را محدود کرد

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: نمی‌توان بانوان جامعه را محدود کرد، باتوان استعداد خود را در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری و اقتصادی و ورزشی ثابت کرده‌اند، به همین منظور باید امکانات لازم را برای پرورش استعداد آنها در اختیارشان قرار هیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محسن گلابی در جلسه گارگروه تخصصی بانوان و خانواده شهرستان شهرضا، عنوان کرد: اکنون از زمانی که بانوان در جامعه سرکوب و استعدادشان نا دیده گرفته می شد، بسیار فاصله گرفته ایم و همه اقشار جامعه به توان، استعداد و هوش بالای جامعه بانوان پی برده اند.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران زمینه مناسبی برای حضور بانوان در همه عرصه های اجتماعی فراهم کرد و این گروه از جامعه نیز با استفاده از فضای موجود، هنر و استعداد خود را ثابت کردند.

فرماندار شهرضا بیان کرد: بانوان ایرانی در حال حاضر با حضور در عرصه های مهم ملی و جهانی خدمات بسیار زیادی به جامعه بشری ارائه می دهند و این مسئله باعث افتخار همه است.

وی ادامه داد: در گذشته حضور بانوان در عرصه های اجتماعی و ورزشی و علمی محدود به پایتخت و چند شهر بزرگ کشور بود اما اکنون همه بانوان در همه مناطق کشور کارهای بزرگی را انجام می دهند که در برخی موارد نام آنها را در ردیف چهره های برتر ملی و جهانی قرار داده است.

فرماندار شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، اذعان کرد: اینکه جامعه ما در معرض آسیبهای اجتماعی و تهاجمات فرهنگی دشمن قرار دارد، غرقابل انکار است اما بزرگنمایی بیش از حد این مشکلات نیز مانع توجه صحیح به آنها و در نتیجه برنامه ریزی برای رفع آنها می شود.

گلابی اضافه کرد: بانوان در جامعه ایرانی از گذشته های دور تاکنون مهمترین پشتوانه اقتصادی و عاطفی خانواده ها بوده اند، بنابراین با مشاهده چند مورد از آسیبهای اجتماعی نباید این جایگاه خطیر را زیر سؤال ببریم.

وی تأکید کرد: خانواده هایی که در آنها والدین به وظیفه نظارتی خود به خوبی عمل می کنند و با استفاده از اصول علمی و منطقی رفتار فرزندان خود را کنترل می کنند، از آسیبهای اجتماعی نیز در امان هستند.

رییس کارگروه بانوان شهرستان شهرضا تصریح کرد: تاکنون موردی از آسیبهای اجتماعی نظیر ازدواج سفید در شهرضا مشاهده نشده است زیرا فرهنگ غنی مردم این دیار که مبتنی بر آموزه های اصیل اسلامی است، مانع بروز چنین رفتارهایی می شود.

کد خبر 308415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.