مردم اصفهان ۳۰۰ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کردند/ اهدا ۷میلیارد تومان برای آزادی زندانیان

رئیس انجمن حمایت از زندانیان نیازمند استان اصفهان از آزادی ۳۰۰ زندانی جرایم غیرعمد از آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد.

محمود مباشری در گفتگو با خبرنگار ایمنا از آزادی ۳۰۰ زندانی از ابتدای ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: خیرین نزدیک به ۷ میلیارد تومان برای آزادی این تعداد از زندانیان اهدا کردند.

وی افزود: امسال آزادی زندانیان نیازمند به‌صورت کاملاً مردمی انجام شد و علاوه بر خیرین، مردم خیر استان فعالیت چشمگیری داشته و برای آزادی مستقیماً خودشان دست‌به‌کار شدند.

رئیس انجمن حمایت از زندانیان نیازمند استان اصفهان با بیان اینکه ۸۰۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان هستند، گفت: برای آزادی این تعداد زندانی، ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی تأکید کرد: به‌ موازات فعالیت ما، مردم و خیرین برای آزادی زندانیان نیازمند، عده‌ای به دلیل جرائم غیرعمد و بلندپروازی‌های ناآگاهانه وارد زندان می‌شوند، بنابراین از یک‌سو خیرین باید در طول سال به زندانیان غیرعمد توجه داشته باشند و از سوی دیگر مردم توجه داشته باشند که با بلندپروازی‌های نادرست یا خشم آنی و لحظه‌ای باعث ایجاد مشکل برای خود و دیگران نشوند.

مباشری وجود زندانیان جرائم غیر عمد با ارقام بدهی خرد را تکذیب کرد و گفت: اغلب زندانیان جرائم غیر عمد با مبالغ بدهی بالای ۱۰ میلیون تومان در زندان هستند و ستاد دیه اعلام کرده که بدهی‌های زیر این مبلغ را آزاد می‌کند.

وی تأکید کرد: تلاش ما بر این است که هیچ بدهکاری با هر مبلغ بدهی در زندان نماند و خیرین، مردم و نهادها همه توان خود را برای تحقق این هدف به کار گرفته‌اند.

به گزارش ایمنا، برنامه زنده تلویزیونی «یک شهر ضیافت» هرشب پیش از افطار با همکاری دستگاه‌های مختلف شامل دادگستری کل استان، دادستانی، اداره کل زندان‌ها و با همکاری عموم مردم نوع دوست اصفهان با موضوع کمک به آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد به روی آنتن شبکه اصفهان می‌رود.

کد خبر 308414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.