دهمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان با شعار«رسانه یعنی مردم» برگزار می شود

دبیر دهمین جشنواره مطبوعات و رسانه های الکترونیک استان اصفهان اعلام کرد: آخرین مهلت ارسال آثار جهت شرکت در دهمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان که با شعار«رسانه یعنی مردم» برگزار می شود، ۱۵ تیرماه ۹۶ است و بررسی و داوری آثار جشنواره تا پایان تیرماه انجام و در نهایت مرداد ماه سال جاری آثار برگزیده جشنو

سید محمد قلمکاریان در گفتگو با خبرنگار ایمنا تصریح کرد: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و اشتغال نام نهاده شده، خانه مطبوعات استان اصفهان با همکاری  و مشارکت دستگاه ها و نهادهای تخصصی و صنفی رسانه ای، دهمین جشنواره مطبوعات و رسانه های الکترونیک استان اصفهان را با شعار «رسانه یعنی مردم» در مرداد ماه ۱۳۹۶ همزمان با روز خبرنگار برگزار می کند.

وی تاکید کرد: دبیرخانه جشنواره از تمامی روزنامه نگاران، خبرنگاران، نویسندگان وعکاسان شاغل در مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی استان اصفهان دعوت می کند تا  آثار برتر خود را جهت شرکت در این رقابت رسانه ای به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دبیر دهمین جشنواره مطبوعات و رسانه های الکترونیک استان اصفهان با اشاره به اهداف جشنواره، ایجاد همدلی و همزبانی بین اهالی مطبوعات و مسئولین استانی، ارتقای محتوا، کیفیت کار و پیشرفت اصحاب قلم، ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه ها، توسعه ظرفیت های موجود مطبوعات، شناسایی نقاط قوت و ضعف رسانه ای استان و تمهید زمینه پویایی و نشاط مطبوعاتی را از جمله این اهداف برشمرد.

وی در خصوص محورهای جشنواره اظهارکرد: این جشنواره در دو محور اصلی(حرفه ای) دارای۹ رشته و محور ویژه (جنبی) نیز دارای ۱۰ موضوع برگزار می شود که بخش ویژه (جنبی) با همکاری نهادها و سازمانهای تخصصی موجب افزایش کیفیت کار مطبوعات می باشد و همچنین نهادهای مذکور با این فرصت زمینه فعالیت خبرنگاران در حوزه های تخصصی را فراهم می کنند.

قلمکاریان ادامه داد: در بخش  اصلی(حرفه ای) که در رشته های مقاله، سرمقاله و یادداشت، عکس خبری (تک عکس و گزارش تصویری)، خبر، گزارش(خبری-تحقیقی)، مصاحبه، تیتر، طراحی و صفحه آرایی، طنز مکتوب (نظم و نثر) وکاریکاتور (طنز تصویری) می باشد، مطالب باتوجه به شرایط محیطی و فرهنگی استان، عمق و محتوا و تولیدی بودن بررسی می شود.

وی تاکیدکرد: در بخش ویژه(جنبی) نیز آثار ارسالی باید گزارش، مقاله ویادداشت، عکس، طنز وکاریکاتور در موضوعات قرآن و عترت، ترویج فرهنگ نماز در خانواده ها(که این دو موضوع بدون طنز وکاریکاتور می باشد)، گفتمان سازی فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی با موضوعات: (ترویج استفاده از کالا و خدمات ساخت کشور، مدیریت و اصلاح الگوی مصرف)، شهر خلاق، آسیب اجتماعی (مواد مخدر، روانگردان و... و.)، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، مدیریت مصرف آب شرب و بهداشت، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و همچنین شهردار موفق باشد که دستگاه های حامی این بخش شامل:اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، ستاد اقامه نماز، شهرداری اصفهان، اداره کل بهزیستی استان، شرکت فولاد مبارکه استان اصفهان، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و سازمان همیاری شهرداریهای استان اصفهان می باشند.

دبیر دهمین جشنواره مطبوعات و رسانه های الکترونیک استان اصفهان خاطرنشان کرد: به منظور تشویق مدیران رسانه ها به درج نام همکاران خود و ترویج رفتار حرفه ای، آثار این رشته نمی تواند فاقد نام نویسنده یا با نام مستعار باشد؛ درصورت عدم درج نام اصلی نویسنده اثر توسط دبیرخانه جشنواره پیش از داوری رد می شود.

وی اظهارکرد: در صورت فاقد نام بودن اثر در این رشته ها در صورت حضور در مرحله نهایی، تایید مدیر مسئول نشریه برای صاحب اثر الزامی است.

 قلمکاریان با اشاره به ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره گفت: روزنامه نگاران شاغل و آزاد استان اصفهان که در مطبوعات غیر سراسری (منطقه ای، استانی یا محلی) نمایندگی نشریات سراسری یا خبرگزاری ها و همچنین پایگاه های خبری استان فعالیت می کنند می توانند در جشنواره شرکت کنندو آثاری در جشنواره شرکت داده می شود که در فاصله زمانی اول فروردین ۱۳۹۵ لغایت اول فروردین ۱۳۹۶ در یکی از نشریات سراسری، نشریات استانی، خبرگزاری ها و پایگاه خبری استان و دارای مجوز منتشر شده باشد.

وی تصریح کرد:آثار در دو بخش مورد پذیرش است اصلی(حرفه ای) و ویژه (جنبی) : آثار ارسالی در بخش اصلی در قالب های مطبوعاتی بررسی می شود از این رو آثار بخش ویژه یا جنبی در قالب های گزارش-یادداشت و مقاله-عکس- طنز و کاریکاتور و با همراهی نمایندگان حامی داوری شده و در هر بخش از یک اثر تقدیر می شود و جوایز این بخش نیز با حضور حامی آن اهدا می شود.

دبیر دهمین جشنواره مطبوعات و رسانه های الکترونیک استان اصفهان افزود: هر متقاضی می تواند در هر دو محور جشنواره شرکت نماید  لیکن  متقاضیان بخش حرفه ای می توانند حداکثر در دو بخش اصلی و در هر بخش، حداکثر با دو اثر در جشنواره شرکت کنند در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف خواهد کرد.

وی تاکید کرد: آثار  جشنواره صرفا از طریق سایت جشنواره استان به آدرس isfahan.pressfestival.ir،   تحویل می شود لذا متقاضیان باید آثار خود را در سایت ثبت نمایند. دبیرخانه از پذیرش آثار به صورت دستی، عدم ثبت آنها در سامانه، فاقد شفافیت معذور است.

قلمکاریان به جوایز جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: در بخش اصلی برای هر رشته سه اثر برگزیده و جایز دریافت خواهد داشت  لیکن در محور ویژه (جنبی) در هر قالب ذکر شده از موضوعات جنبی یک رتبه معرفی خواهد شد و در هر مرحله از برگزیده شدن در صورت مشترک بودن رتبه برای دو نفر جایزه بین دو نفر تقسیم می شود و البته به برگزیدگان جشنواره تندیس و لوح جشنواره و هدایای نفیسی اهدا خواهد شد.

وی یادآور شد: هیات داوران جشنواره از بین اساتید و روزنامه نگاران برجسته کشوری انتخاب شده اند و داوران بخش جنبی نیز از بین اساتید و صاحبنظران تخصصی با سایر داوران همکاری خواهندکرد.

دبیر دهمین جشنواره مطبوعات و رسانه های الکترونیک استان اصفهان اضافه کرد: آخرین مهلت ارسال آثار جهت شرکت در این جشنواره ۱۵ تیرماه ۹۶ است و بررسی و داوری آثار جشنواره تا پایان تیرماه انجام و در نهایت مرداد ماه سال جاری آثار برگزیده جشنواره معرفی خواهند شد.

کد خبر 308389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.