تصویب ۲۲ طرح اشتغالزایی ویژه فریدن در استان

فریدن - دبیر ستاد تسهیل سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی فرمانداری فریدن گفت: ۲۲ طرح اشتغالزایی ویژه فریدن در استان به تصویب رسیده است.

ایزد ابوالحسنی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های بومی شهرستان برای رونق اشتغال، اظهار داشت:  علی رغم این که سهمیه شهرستان  به نسبت جمعیت از سهم اعتبارات روستایی ۴ طرح بود ولی با پیگیری های انجام شده بیش از ۱۰۰ طرح به استان معرفی گردید.

وی با مروری بر اقدامات انجام شده در خصوص اخذ اعتبار اشتغال برای طرح های اشتغال روستایی اظهار داشت:  از این طرح ها ۲۲ طرح در حوزه های مختلف از جمله کارخانه بسته بندی و تولید خوراک دام، پرورش بوقلمون، تولید ماشین آلات، تولید کود ارگانیک غنی شده، تولید تیر برق بتونی، احداث گل خانه، گلاب گیری، کاشت گیاهان دارویی، پرورش زنبور عسل و غیره تصویب گردید.

ابوالحسنی با بیان این که هر طرح با مبلغ بیش از یکصد میلیون تومان اعتبار در بانک سینا استان در مرحله پرداخت قرار دارد، افزود:  دبیرخانه ستاد تسهیل سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی تا حاصل شدن نتیجه نهایی و مرحله تولید و بکارگیری نیرو بر طرح های مذکور نظارت خواهد داشت.

 ابوالحسنی یادآور شد: دبیرخانه ستاد تسهیل سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی پذیرای طرح های تولیدی با بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و دارای مجوزهای لازم جهت معرفی برای اخذ تسهیلات است.

وی یادآور شد:  با اجرایی شدن طرح های مذکور بیش از صد نفر به طور مستقیم در روستاها بکارگیری می شوند.

دبیر ستاد تسهیل سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی فرمانداری فریدن افزود: جهت اجرای طرح های سرمایه‌گذاری و اشتغالزا در روستاها،   با عنایت به هماهنگی های صورت گرفته از طرف دفتر امور روستایی و شوراهای استان با فرمانداری شهرستان فریدن، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند در صورت داشتن طرح مناسب، مجوزهای لازم، زمین مورد نیاز و ضمانت مورد تائید بانک از تسهیلات کم بهره ۸ درصد سود، ۲ سال تنفس و بازپرداخت چهار ساله جهت اجرای طرح‌های اشتغالزا در روستاهای شهرستان استفاده نمایند.

ابوالحسنی با بیان این که حداقل تسهیلات پرداختی یک میلیارد ریال و سقف آن تا بیست میلیارد ریال اعتبار است، عنوان داشت:  این تسهیلات در سه مرحله و ضمن نظارت کامل بر روند انجام و اجرای طرح پرداخت می گردد. /

کد خبر 308348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.