شرایط ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در ایران/۹۹ درصد اتباع، افغانی و ۱ درصد لبنانی و عراقی‌اند

سرپرست معاونت امور بین الملل مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور جزئیات ثبت نام دانش آموزان اتباع در مدارس ایران را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از ایلنا، سید علی حسینی در تشریح جزییات ثبت نام دانش آموزان اتباع در مدارس ایران اظهار داشت: اتباعی که مدارک اقامتی معتبر دارند، می توانند از نیمه دوم تیرماه به مدارس مراجعه و ثبت نام کنند، اما کسانی که کارت هویتی و گواهینامه معتبر ندارند، باید از دفاتر کفالت اداره اتباع وزارت کشور (استانداری ها)، "کارت ویژه حمایت تحصیلی" دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه این افراد می توانند برای دریافت کارت کفالت، از اوایل هفته آینده به دفاتر کفالت مراجعه کنند، افزود: دریافت "کارت حمایت تحصیلی" یکی دو ماه زمان می برد؛ چرا که قبل از دریافت کارت، باید مراحل پزشکی و چکاب را گذرانده باشند. پس از این، دفاتر نامه ای صادر می کنند که می توانند با آن ثبت نام کنند.

سرپرست معاونت امور بین الملل مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با بیان اینکه کارت های حمایت تحصیلی سال ۹۵-۹۶ دیگر معتبر نیست، گفت: کسانی که سال قبل کارت حمایت تحصیلی داشتند، برای امسال نمی توانند با این کارت ثبت نام کنند؛ لذا باید کارتشان را تجدید کنند.

حسینی با اعلام اینکه سال گذشته ۴۰۰ هزار دانش آموز اتباع داشتیم که ۹۹ درصد آن ها افغانی و ۱ درصد مربوط به کشور های عراق و لبنان اند که اغلب در قم حضور دارند، گفت: در کل کشور بیش از ۲۵ هزار مدرسه دانش آموزان اتباع را پذیرش می کنند. این مدارس مخلوطی از دانش آموزان ایرانی و افغانستانی است.

وی با تاکید بر اینکه ثبت نام دانش آموزان اتباع رایگان است و شهریه ای نباید بپردازند، گفت: البته مدارس می توانند همان کمک هزینه ای که از دانش آموزان ایرانی دریافت می کنند را از اتباع بگیرند؛ بنابراین اگر انجمن اولیا مربیان تشخیص دهد که این دانش آموزان هم باید کمک های مالی داشته باشند، باید مبالغی را بپردازند.

گفتنی است؛ بر اساس مصوبه مورخ ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ هیأت وزیران، مدارک معتبر برای ثبت‌نام اتباع خارجی در مدارس وزارت آموزش و پرورش صرفاً شامل گذرنامه که دارای پروانه اقامت باشد، گذرنامه دارای روادید معتبر با اعتبار ۶ ماه (طرح خانواری با هر میزان اعتبار مشمول این طرح است)، دفترچه اقامت معتبر صادره از ناجا، دفترچه پناهندگی معتبر صادره از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، کارت هویت ویژه اتباع خارجی، برگ تردد خروجی مدت‌دار (کارت آمایش ۱۰) و کارت ویژه حمایت تحصیلی برای اتباع خارجی (معرفی‌نامه حمایت تحصیلی) است.

کد خبر 308306

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.