مسکن مهر سمیرم پس از یک دهه به سرانجام نرسیده/تخصیص اعتبارات ملی نقطه امید توسعه روستاها

سمیرم- نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: نزدیک به یک دهه از آغاز فعالیتی ساخت پروژه های مسکن مهر در شهر سمیرم سپری شده اما هنوز شاهد افتتاح و بهره برداری از این مجتمع های مسکونی نیستیم.

اصغر سلیمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم با اشاره به برگزاری نشست هایی با حضور مسئولان راه و شهرسازی و تعاون، فرماندار و وزارت راه درباره مشکلات مسکن مهر سمیرم اظهار کرد: مسائل و مشکلات زیاد مسکن مهر سمیرم باعث این رکود و کندی در ساخت و سازها شده و تعداد زیادی از متقاضیان نیز بعد از مشاهده مشکلات انصراف دادند.

وی افزود: در این مدت نامه نگاری و مکاتبه های متعددی برای حل و فصل مشکلات مسکن مهر سمیرم داشتیم و در نشستی با دکتر اصغر احمدی مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به نتایج و مصوبات خوبی رسیدیم.

سخنگوی کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اختصاص یارانه آماده سازی خدمات زیربنائی از جمله آب و فاضلاب و برق مسکن مهر و همچنین تخصیص قیر یارانه ای (رایگان) برای آسفالت معابروکوچه های طرح مهر با عقد قرارداد با شهرداری سمیرم به منظور اجرای آسفالت از جمله مصوبات این نشست بود.

سلیمی گفت: واگذاری زمین درطرح 18 واحدی کوشک واقع در محله باغ مو شهر سمیرم به متقاضیان از طریق هیات تصفیه به قیمت کارشناسی روز و نیز صدور دستورهای لازم با امضای قائم مقام وزیر راه برای افزایش وام قرض الحسنه از30 به40  میلیون تومان از طریق بانک صادرات نیز مصوبه های دیگر این جلسه بود.

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای پیگیری بهتر و سریع تر این موارد و اجرائی شدن آن از طریق استان هم مقرر شد جلسه ای با حضور اعضا در دفتر مدیر کل راه و شهرسازی اصفهان در اسرع زمان داشته باشیم.

سلیمی به جلسه دیگر خود با محمدرضا شاملو، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور اشاره کرد و افزود: در آن نشست مشکلات و تنگناهای روستاهای شهرستان بیان و در زمینه تخصیص اعتبارات ملی، قیر رایگان و تخصیص اعتبار به روستاهای هدف گردشگری تبادل نظر شد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: تخصیص قیر یارانه ای به روستاهایی که دارای زیر سازی و جدول گذاری دفع آبهای سطحی هستند از جمله این موارد بود و مقرر شد دهیاری ها با همکاری بنیاد مسکن این معابر را آسفالت کنند.

سلیمی اختصاص اعتبار ملّی به روستاهای هدف گردشگری را نقطه امید توسعه این روستاها عنوان و تاکید کرد: راه حل بسیاری از مشکلات موجود توسعه بخش گردشگری و طبیعت گردی است.

نماینده سمیرم در مجلس به قول معاون بهسازی و بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن در اعطای کمک های بلاعوض به روستاییان واجد شرایط اشاره کرد و افزود: افرادی که اقدام به تخریب ساختمان قدیمی خود کرده و نوسازی کنند یا کسانی که از بنیاد مسکن تسهیلات دریافت کرده اند ولی هنوز نتوانسته اند ساختمان خود را کامل کنند و نیز زوج های جوان که تسهیلات دریافت کرده اند و به تایید بنیاد از قشر ضعیف جامعه هستند مشمول این مصوبه بلاعوض می شوند.

پیش از این مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مرداد ماه 94 طرح مسکن مهر سمیرم را یکی از ناموفق‌ترین و نافرجام ترین طرح‌های مسکن مهر استان اصفهان دانسته و گفته بود: پروژه 333 واحدی مسکن مهر سمیرم با پیشرفت 10 تا 15 درصد رها و راکد مانده است.

به گزارش ایمنا مسکن مهر شهر سمیرم شامل 141 واحد است که 36 واحد آن که در شرق سمیرم و 105 واحد دیگر در محدوده فاز اول شهرک آبشار قرار دارد.

پروژه333 واحدی مسکن مهر نیز که تا مرحله فونداسیون پیشرفت داشته به دلیل کم بودن سهم آورده متقاضیان، انصراف آنها و مشکلات بسیار دیگر با ارزشی بالغ بر  یک میلیارد و 500 میلیون تومان به اداره مسکن و شهرسازی فروخته و واگذار شد.

کد خبر 308260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.