لزوم توجه مسئولان شهری به اجرای سیستم مکانیزه جامع شهرسازی و درآمد

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هنوز آن طور که باید سیستم مکانیزه جامع شهرسازی و درآمد اجرایی نشده است و در همین راستا مسئولان شهری باید توجه ویژه ای به اجرای آن داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرسول جان نثاری صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر اصفهان اظهار کرد: در این دوره خدمت چهارساله اقداماتی در حوزه تخصصی عمران و شهرسازی پیگیری شد که سعی کردیم صدای مردم را در این خصوص به گوش مسئولان رسانده تا مشکلات آسیب شناسی شود چراکه باید مردم عملکرد ما را بررسی  کنند.

وی ادامه داد: فکر می کنم در حد بضاعت تلاش هایی و خدمت هایی انجام شد که به هیچ وجه آنچنان که باید در شأن مردم اصفهان نبوده است به همین دلیل برای کوتاهی انجام شده، شخصاً عذرخواهی می کنم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: سعی کردیم در سال های مختلف مسائل را پیگیری کرده و در قالب جلسات علنی، تلفیق و کمیسیون، تذکر شفاهی و کتبی مطرح کنیم که در مورد تعدادی از آن ها شهرداری مکلف شده است در قالب ارائه لایحه و یا انجام اقدام لازم برآیندهایی را انجام دهد که قاعدتاً در شورای آینده، پیش بینی و پیگیری خواهد شد.

وی افزود: پیشنهاد می کنم در این حوزه دبیرخانه شورا، لیست موارد باقی مانده را جمع بندی و ارائه دهد.  

جان نثاری یادآور شد: یکی از مواردی که بسیار پیگیری شد، بحث سیستم مکانیزه جامع شهرسازی و درآمد بود که به راستی باید ببینیم در کجای پیشرفت این پروژه بزرگ هستیم و مواظب باشیم گزارش غیر دقیق به مردم ندهیم چراکه این پروژه پیشرفت قابل توجهی نداشته است و نباید پشتی امن زیر سرمان بگذاریم چون این پروژه هنوز ناتمام است و اگر حمایت جدی نشود، کار زمین خواهد خورد.

وی اضافه کرد: فاز اول سیستم مکانیزه جامع شهرسازی و درآمد نصب نرم افزار این پروژه در مناطق شهرداری و آموزش به کارمندان و انجام همه فرآیندهای موجود در منطقه با این نرم افزار جدید بود که خود دارای ۳۵ زیربرنامه است.

وی در ادامه گفت: در جلسه ای که در هفته قبل در  دفتر واحد مکانیزه داشتیم گزارشاتی ارائه شد که بر اساس آن جا انداختن این نرم افزار در مناطق زمان خواهد برد.

این عضو شورا تاکید کرد: فاز دوم و اصلی این سیستم مکانیزه جمع سپاری و یا مردم سپاری است و منظور این است که مردم بتوانند در حوزه های مختلف مانند استعلامات تا صدور پروانه پایان کار بدون مراجعه هر روزه به شهرداری، امور خود را با این نرم افزار انجام دهند اما در فاز دوم نیز در ابتدای مسیر هستیم چراکه با اجرای شهرسازی الکترونیک امور در دست مردم خواهد بود.

وی افزود:  عمل برون سپاری با اجرای همین نرم افزار تحقق پیدا می کند و انتظار اصلی مردم از این سیستم، همین مرحله است که هنوز اقدام جدی در این حوزه نشده است درهمین راستا باید زیر ساخت های لازم برای تحقق این فاز از پروژه فراهم شود.

وی اضافه کرد: آموزش به مردم و متخصصان مانند سازندگان مسکن و همه مرتبطان با حوزه ساخت و ساز و فراهم کردن مسیر نرم افزاری از اهم امور است.

جان نثاری تصریح کرد: قرارداد منعقده با پیمانکاران این پروژه بزرگ بر اساس راه اندازی سرای ۹ است که فعلاً با نرم افزار سرای ۸،  امور به پیش می رود که باید به سمتی برویم که نرم افزار سرای ۹ راه اندازی شود.

وی خاطر نشان کرد: هنوز مردم برای جواب یک استعلام، شخصاً مراجعه می کنند و بهره کافی از این نرم افزار را نبرده اند. از اعضای شورای پنجم در خواست دارم که با جدیت این کار را دنبال کنند چراکه به طور قطع این مهم رضایت مندی مردم، شفاف سازی و تسریع در کار را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 308215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.