دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان صاحب برنامه استراتژیک شد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: پس از تلاش‌های ۱۰ ماهه، از امروز واحد اصفهان(خوراسگان) به عنوان دومین واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی پس از واحد نجف‌آباد، دارای یک برنامه استراتژیک ۲۰ساله مدون در همه حوزه‌ها است و بر اساس این برنامه، تمامی فعالیت‌های دانشگاه اجرا و پی‌گیری می‌شود.

به گزارش گروه علم وفناوری خبرگزاری ایمنا، دکتر سید محمد امیری در ششمین شورای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: دانشگاهی که می‌خواهد به عنوان دانشگاه مطرح و شاخص در سطح کشور و حوزه بین‌الملل مطرح باشد، هرگز نمی‌تواند بدون برنامه و زیر ساخت‌های لازم به این هدف برسد.

وی افزود: هیچ ارگان و سازمانی با برنامه‌های مقطعی، روزمرگی و تصمیمات لحظه‌ای به قله‌های رفیع موفقیت نائل نشده و رسیدن به موفقیت، نیازمند تعیین هدف، چشم‌انداز و برنامه‌ریزی برای رسیدن به آن است.

امیری با تاکید بر رعایت اصل صرفه‌جویی خاطرنشان کرد: توجه به اصل صرفه‌جویی و مدیریت هزینه‌ها، سیاستی انقباضی یا ریاضتی نیست بلکه برنامه‌ریزی برای درست هزینه کردن و مدیریت منابع مالی است و سازمانی موفق خواهد بود که بتواند بین درآمدها و هزینه‌های خود تناسب ایجاد کند.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: فرصت‌ها اندک است و ما زمانی برای آزمون و خطا نداریم، چرا که این کار به منزله از دست دادن فرصت‌هاست؛ بنابراین باید برای هر زمان و هر لحظه نیز برنامه مدون داشته باشیم.

وی افزود: انتظار ما از معاونان و مدیران اجرایی دانشگاه این است که در راستای اجرای برنامه تدوین شده و سیاست‌های کلان دانشگاه گام بردارند و با برگزاری جلسات داخلی در هر حوزه در راستای تبیین، شفاف‌سازی و اجرای آن در میان کارکنان زیر مجموعه خود کوشا باشند، چون همکاری و همدلی اجزای سازمان در جهت اجرای برنامه‌ استراتژیک مهم‌تر از مرحله نگارش و تدوین برنامه است.

امیری برنامه محوربودن را مهم‌ترین سیاست مدیریت خود دانست و گفت: برنامه استراتژیک ۲۰ ساله دانشگاه به عنوان یک برنامه جامع بلند مدت، خود به برنامه‌های ۱۰ ساله، ۵ ساله و سالانه تقسیم می‌شود و همه ما باید متناسب با سر فصل‌های برنامه و پیش‌بینی‌های انجام شده پیش برویم و هرگز این برنامه وابسته به افراد و مدیران نیست، بلکه برنامه‌ای است مدون و حاوی تمامی نیازها و ایده‌آل های یک سازمان پویا که حرف اول و آخر را  برنامه می‌زند و اعضای سازمان باید خود را برای اجرای برنامه مجهز و آماده سازند.

در ادامه جلسه دکتر محمدعلی نادی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با ارائه گزارشی از روند نگارش و تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه گفت: کسب موفقیت و حصول نتایج در اجرای برنامه نیازمند اتحاد، همفکری و وفاق تمامی اجزای سازمان است.

 وی افزود: سیاست‌ها و اهداف کلان تدوین شده در برنامه استراتژیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در راستای اهداف و برنامه‌های تعیین شده از سوی روسای دانشکده‌ها و معاونت‌های دانشگاه تدوین شده است و از  سر فصل‌ها و سیاست‌هایی چون تاکید بر حرکت به سمت تولید منابع مالی غیر شهریه‌ای، تعالی کیفیت آموزشی و پژوهشی، تاکید بر فناوری اطلاعات و کاهش بوروکراسی اداری، توجه جدی به خدمات رفاهی استادان و کارکنان، تاکید بر شفافیت سازمان و قانون‌گرایی  و توجه ویژه به اقتصاد بومی، منطقه‌ای و استانی  تبعیت می کند.

درپایان این نشست نیز دکتر اکبر اعتباریان دانشیار گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) نیز به ارائه مباحث مدیریتی در خصوص مدیریت انگیزش، پیش‌نیازها و الزامات مدیریت در دنیای امروز و آسیب شناسی مدیریت در ایران پرداخت.

کد خبر 308211

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.