شمارش معکوس برای بهره برداری از ابرپروژه استقلال/ صرف ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: پس از کش و قوس های فراوان عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح استقلال با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان به پایان رسید.

به گزارش ایمنا، میدان استقلال یکی از مبادی مهم ورودی شهر از سمت شمال است و نقطه تبادل حمل و نقلی نیز محسوب می‌شود که به دلیل وجود دانشگاه صنعتی، ترافیک سنگینی از این میدان به سمت نجف‌آباد و خمینی‌شهر ایجاد می‌شد، از این رو ساماندهی این محور در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

عملیات اجرایی این پروژه که یکی از زیباترین میدان های ورودی شهر و تقاطع‌های بزرگ حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان است از سال ۹۴  در ۲ فاز آغاز شد.

تقاطع غیرهمسطح استقلال پروژه عظیمی است که حداقل ۱۱ طرح را در دل خود جای داده است که فاز اول آن نیز در سال گذشته به پایان رسید.

احداث پروژه استقلال در زیباسازی ورودی شهر تاثیر بسزایی دارد از همین رو برای زیبایی بیشتر این پروژه به طراحی سازه های تقاطع غیرهمسطح استقلال و محیط اطراف آن نگاه ویژه ای شده است.

ایرج مظفر معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در این باره اظهار کرد:  میدان استقلال یکی از تقاطع‌های بزرگ حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان و یکی از ابر پروژه های عمرانی شهر اصفهان محسوب می شود که عملیات اجرایی آن در ۲ فاز آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه آزادسازی این پروژه با مساحت ۶۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با هزینه ۴۰ میلیارد تومان انجام شد، تاکیدکرد: همچنین برای احداث این پروژه  ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی فاز اول تقاطع غیرهمسطح استقلال  از  مهر ماه سال ۹۴ آغاز و خرداد ماه سال ۹۵ تکمیل شد، افزود: این فاز ابر پروژه نیز شامل پل های همسطح و رو گذر مسیر اصفهان – شاهین شهر است که در سال گذشته تکمیل شد.

مظفر نیز از تکمیل فاز دوم این طرح اضافه کرد:  فاز دوم این میدان شامل پروژه های دوربرگردان و زیرگذر دانشگاه صنعتی، پل شماره ۶، میدان ورودی ، پل قطار شهری و محوطه سازی های اطراف پروژه است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پل ششم میدان استقلال به صورت پیش تنیده از پروژه های فاز دوم این پروژه شاخص است که با طول ۸۰۰ متر و عرض بیش از ۱۳ متر  بلوار آزادگان را نیز به بلوار دانشگاه متصل می کنند،‌ تصریح کرد: با احداث این پل سرعت و ایمنی عبور و مرور در محور خمینی شهر به تهران افزایش می یابد.

مظفر گفت: همچنین قطار شهری هم تراز با پل های روگذر امام خمینی(ره)  در محدوه پروژه برای اتصال به خط قطارشهری برون شهری به سمت شاهین شهر نیز احداث شد.

وی عنوان کرد: همچنین برای ایجاد ورودی ایمن و زیبای شهر احداث نمادها، آب نماهای فرحبخش و نورپردازی زیبا از ابتدای میدان استقلال تا دانشگاه صنعتی در بلوار آزادگان در دست اجراست.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد:تقاطع غیر همسطح در آینده نزدیک با حضور شهردار و مدیران شهری اصفهان به بهره برداری رسمی می رسد.

کد خبر 308154

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.