اقدام خداپسندانه مؤسسه عیاران در کشور نوظهور است

هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران گفت: مؤسسه ای که جوانان ورزشکار اصفهانی تشکیل داده و برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تلاش می کنند، اقدامی خداپسندانه و نوظهور در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داریوش ارجمند شامگاه جمعه در جشن «یک قدم تا مهربانی» که به همت مؤسسه فرهنگی ورزشی عیاران نیک جوی سپاهان و با هدف کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در اصفهان برگزار شد، با ابراز خرسندی از اینکه بار دیگر در شهر تاریخی اصفهان و در جمع هنرمندان این کهن شهر حضور یافته است، اظهارکرد: با توجه به اینکه مؤسسه فرهنگی ورزشی عیاران نیک جوی سپاهان متعلق به تعدادی از جوانان ورزشکار جشنواره «یک قدم تا مهربانی» را برگزار کرده اند، جای بسی خوشحالی است که کمک به زندانیان جرایم غیر عمد به دغدغه آنها تبدیل شده و باید برای تقویت و ادامه دار شدن فعالیت این مؤسسه تلاش کرد.

وی افزود: مؤسسه های خیریه زیادی با همکاری خیّران برای آزادی زندانیان در سطح شهرها تشکیل می شود اما اینکه یک مؤسسه متشکل از نیروهای جوانی که حداکثر سن آنها ۳۰ سال باشد، با این هدف فعالیت خود را آغاز کرده است، در کشور نوظهور است.

بازیگر برجسته سینما و تلویزیون تاکید کرد: هیچگاه در هیچ سرزمین دولتی تشکیلات غیر دولتی سرزمین نمی تواند تمام نیازهای کشور را برطرف کند و این مردم هستند که کمک می کنند.

وی مردم را مقدس ترین عنصر جهان هستی توصیف کرد و گفت: در میان مردم کسانی هستند که الطاف خداوندی بیشتر شامل حالشان شده است و از طریق مشروع در راه خدا به مادیات بیش از نیاز خودشان رسیده اند، اما خیّران و کسانی که به جامعه و مردم کمک می کنند، بازوهای دولت و حکومت ها هستند.

ارجمند با اشاره به اینکه در شهر اصفهان انسان های خیّر و نیک اندیش زیادی هستند که در راه خداو برای نجات انسانهایی که به طور غیرعمد در زندان گرفتار شده اند، گام های ارزشمندی برمی دارند، افزود: بسیار اتفاق افتاده که افرادی به صورت غیر عمد همچون عدم پرداخت مهریه گرفتار زندان ها و رودخانه قانون می شوند، قانون و دولت هم نمی تواند به انها کمک کند چون تعداد آنها زیاد است، البته همه ساله تعدادی از آنها با دستور رهبر معظم انقلاب بخشیده می شوند اما کافی نیست و گام های استوار تر را مردم برمی دارند.

وی با تاکید بر اینکه خیّران توشه هایی برای فردای قیامت همراه خود می برند، خاطر نشان کرد: مؤسسه ای که جوانان ورزشکار اصفهانی تشکیل داده و برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد با اتکا به صنایع دستی هنرمندانی که در جهان بی نظیر است و خیّرین اصفهان که در کشور زبانزد هستند، تلاش می کنند، اقدامی خداپسندانه و نوظهور در کشور است.  

در ادامه این مراسم مدیر مؤسسه فرهنگی ورزشی عیاران نیک جوی سپاهان در سخنانی اظهارکرد: این مؤسسه در راستای گسترش سنت حسنه احسان و نیکوکاری، با برپایی بازارچه خیریه، هنرها و صنایع دستی فاخر با عنوان «یک قدم تا مهربانی» کوشیده است تا جهت خیری دو سویه:کمک به زندانیان نیازمند و خانواده های ایشان و حمایت از تولید ملی و کالاهای هنری داخلی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و مقارن با روز قدس قدمی شایسته بر دارد.

محمد جوانی تاکید کرد: این مراسم در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و در راستای نامگذاری سال ۹۶ توسط ایشان به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برگزار شده تا با فروش صنایع دستی فاخر هنرمندان نامی ایران زمین در راستای امر خطیر آزادی زندانیان جرایم غیر عمد گامی بزرگ برداشته شود.

وی تصریح کرد: در اکثر گلریزان ها به آزادی زندانیان کمک می شود اما در زمینه اشتغال آنها اقدامی انجام نمی شود و به همین دلیل این افراد پس از آزادی سرخورده و افسرده می شوند، بنابراین باید در راستای اشتغال آنها نیز گام برداشت.

شایان ذکر است در این مراسم که در هتل کوثر اصفهان برگزار شد، معنوی نژاد ملی پوش والیبالیست کشورمان، علیرضا نصراصفهانی و عباس جاج رسولیها از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، ممتاز کارگردان فیلم « ۴ اصفهانی در بغداد» و جمع زیادی از هنرمندان حضور داشتند.

کد خبر 308122

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.