فریاد استکبارستیزی مردمان فولادشهر در روز قدس+تصاویر

لنجان_امروز بار دیگر پیر و جوان، زن و مرد به میدان آمدند تا بار دیگر ضمن پاسداشت آرمان های انقلاب، با فریاد «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر تکفیری» و «مرگ بر داعشی» انزجار خود را اقدامات جنایتکارانه استکبار جهانی اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، راهپیمایی روز جهانی قدس، صبح امروز همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آغاز شد و مردم شریف فولادشهرهمراه با دیگر مردم شریف، مؤمن و انقلابی کشور با سردادن شعارهای ضداستکباری به راهپیمایی پرداختند.

امروز مردم غیور فولادشهر در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همراه با موج خروشان امت اسلامی برای راهپیمایی باعزت و عظمت روز قدس حضور یافتند تا ضمن گرامیداشت این روز بار دیگر خشم و نفرت خود را از ظلم و استکبار به جهانیان اعلام کنند.
آری امروز روز قدس است، روز تجلی وحدت اسلامی و همبستگی امت مسلمان با ملت‌های مظلوم و ستم دیده جهان، روزی که مشت همه مسلمانان به حمایت از مظلومیت مردم بی‌گناه فلسطین گره می‌شود و یک‌صدا فریاد الله‌اکبر سر داده می‌شود.


راهپیمایی روز قدس در فولادشهر از میدان وحدت آغاز و تامصلی نماز جمعه ادامه داشت و راهپیمایان  با فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار قلبی خود را نسبت به رفتارهای ضد انسانی و جنایات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیسم علیه ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

نکته قابل توجه ان بود که مردم روزه دار فولادشهر از ساعت ها پیش از آغاز راهپیمایی در محل آغاز راهپیمایی حضور داشتند و آمده بودند تا با وحدت و همدلی خود هراس و ترس در دل استکبار بیاندازیم.

حضور اقشار مختلف مردم روزه‌دار کاسب و کارمند و ورزشکار و ... باشکوه است و همه مردم در کنار مسؤولان ارگان‌ها و نهادها و خانواده‌های معظم شهدا در مسیرهای راهپیمایی شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، حمایت از فلسطین حمایت از اسلام است و ... را سردادند.

عباس مرادی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت و گو با خبرنگار ایمنا گفت: مشت های گره کرده مسلمانان در روز قدس، کاخ های دشمنان را بر سرشان خراب خواهد کرد و به جهانیان ثابت خواهد کرد که مسلمانان جهان زیر لوای انقلاب اسلامی به رهبری ولایت فقیه برای آزادی قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی استوار و ثابت قدم ایستاده اند.

وی افزود: رژیم اشغالگر اسرائیل منفورترین رژیم‌ها در بین ملت‌هاست و با برنامه بی‌رحمانه خود مثل کودک‌کشی و جنایات بی‌شرمانه که بنا بر تفکر تروریستی بنا شده صدای شکستن ستون‌های آن به گوش می‌آید و امیدواریم طبق فرمایشات ولی امر مسلمین جهان تا ۲۰ سال دیگر از روی صحنه دنیا محو خواهد شد.

شهردار فولادشهر تصریح کرد: باید توجه داشت که با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) نور امید در دل های مشتاق تمامی مستضعفان جهان، روشن شد.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) از همان آغازین روزهای پیروزی بر استکبار امریکا و غرب، دفاع از مستضعفان به خصوص مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف را به عنوان یکی از اصول مهم و برگشت ناپذیر نظام جمهوری اسلامی ایران نهادینه کردند و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام «روز جهانی قدس» و دفاع از فلسطین نام گذاری کردند.

مرادی اضافه کرد: ابتکار بی نظیر بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران در نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به  عنوان روز جهانی قدس دشمنان اسلام و صهیونیستها را شوکه و غافلگیر کرد .

وی عنوان کرد: امروزه از برکات آن اقدام ارزشمند امام راحل این است که روز قدس از مرز کشورهای اسلامی فراتر رفته و دیگر کشورها و ملت‌های آزادی خواه و عدالت طلب در سراسر جهان که با جنایت‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی مخالف هستند، در روز قدس با برگزاری راهپیمایی، انزجار خود را از اقدامات آن رژیم نشان می دهند.

شهردار فولادشهر بیان کرد: گر این اقدام حضرت امام (ره)  نبود، تاکنون دهها بار مسئله فلسطین در این بازار مکاره‌ای که رهبران عرب ایجاد کردند، از ذهن‌ها پاک شده بود.

محمد صادقی دانشجوی فولادشهر نیز گفت: روز قدس حرکت عمومی، دینی و غیرمسلحانه است که این روز از ده ها سال پیش توسط بنیانگذار کبیر انقلای اسلامی بنیان نهاده شد و پیام این روز ایستادگی و مقاومت نیروهای مقاومت فلسطین و مسلمانان جهان است تا بتوانند تحرکات آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را در منطقه خنثی کنند.
وی خاطرنشان کرد: امروز روز قدس در اکثر محافل بین‌المللی، آکادمیک و در مناطقی که مردمی آزادطلب و صلح دوست دارد، برگزار می‌شود و همه در رابطه با این ابتکار ارزشمند امام راحل ما در کشورهای مختلف به ایراد سخن و یا قلم‌زنی می‌پردازند و آن اقدام را مورد ستایش و تکریم قرار می‌دهند، چرا که روز قدس، روز همدلی مردم عدالت‌پیشه دنیا علیه ظالمین و به طور خاص رژیم صهیونیستی می‌دانند.

صادقی اذعان کرد: از آثار و برکات مقاومت‌های مردم، این است که جبهه مقاومت در یک دایره وسیع جغرافیایی در منطقه گسترده شده و همه یکصدا و متحد علیه ظلم و ستم رژیم صهیونیست‌ها قیام کرده‌اند و اقدامات جنایتکارانه و توسعه‌طلبانه آن رژیم و حامیان غربی آن را مورد نکوهش قرار دادند.

اصغر اسماعیلی یکی از جوانان شرکت کننده در راهپیمایی نیز گفت: مردم ولایی فولادشهر با اعتقاد به آموزه های قرآن و در حمایت از مظلوم امروز به صحنه آمدند و راهپیمایی روز قدس امسال با سال های گذشته متفاوت تر است، بعد حادثه تروریستی تهران، امروز ملت ایران آمده اند تا پاسخ تروریست ها وحامیانشان را بدهند.

وی یاداور شد: ما معتقدیم شرکت در راهپیمایی روز قدس وظیفه هر مسلمانی است، از این رو مردم فولادشهر امروز همراه با مردم سراسر کشور برای نشان دادن انزجار از تفکرات صهیونیست در راهپیمایی شرکت کرده اند تا انزجار خود را از صهیونیست و حامیانشان به نمایش بگذارند.

اسماعیلی افزود: ملت ایران از حق تمام مسلمانان در مقابل ظلم ظالمان دفاع و حمایت می کند و فریاد این مردم تا زمان آزادی قدس و ظهور منجی عالم بشریت ادامه خواهد داشت.

اسدالله صالحی اظهار داشت: ملت ایران پیش از سه دهه است که با نامگذاری روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان توسط امام خمینی (ره) راهپیمایی کرده و در حمایت از ملت فلسطین حضور مداومی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: این حضور حماسی نشان می‌دهد که ملت ایران از حرکت در این مسیر خسته نشده و عزم و اراده‌اش روز به روز مستحکم‌تر می‌شود و این راه را تا رهایی قدس شریف ادامه خواهد داد.

صالحی با تاکید بر اینکه شعار ملت ایران همراه با شعور است، گفت: این شعور نیز همراه با عزم و اراده برای قدس شریف است؛ امروز به خاطر این مقاومت و پایداری روز قدس یک روز جهانی شده و در سراسر جهان ملت‌های آزادیخواه و عدالتخواه و طرفدار محرومین با وحدت کلمه در صحنه حاضر هستند و این از افتخارات ملت ایران است که در این راه پیشگام بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روزی خواهد رسید که اسرائیل محو شده باشد و آزادیخواهان در قدس شریف به نماز بایستند.

حیدر جعفری پیرمردی ۸۰ ساله که در راهپیمایی با نوه خود حضور یافته بود با اشاره به حضور گسترده روزه‌داران فولادشهردر راهپیمایی روز قدس گفت: در سال ۱۹۴۷ رژیم اشغالگر قدس با زور و نیرنگ فراوان بسیاری از سرزمین های مردم فلسطین را از دست آنها گرفت که امیدواریم با حمایت ملت های مسلمان منطقه و جهان رژیم اشغالگر قدس را نابود کنیم.

وی بیان کرد: آزادی قدس شریف از استراتژیکترین مسائل جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران بوده است و همواره در روز قدس مردم با حضور در راهپیمایی روز قدس بر این استراتژی تاکید می‌کنند.

جعفری حمایت از فلسطین را موجب افتخار ملت ایران دانست و افزود: دشمنان فلسطین و مقاومت آنقدر ضعیف شده‌اند که امروز حزب‌الله لبنان را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی می‌کنند درحالی که این افراد در قبال جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین سکوت کرده‌اند.

کد خبر 308106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.