نجات فلسطین با قیام یکپارچه مسلمانان جهان تحقق خواهد یافت

فریدن - امام جمعه داران گفت: نجات فلسطین با قیام یکپارچه مسلمانان جهان تحقق خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی روز قدس را نماد وحدت ملت های مسلمان دانست و اظهار کرد: توطئه تغییر اولویت جهان اسلام و منطقه از موضوع فلسطین با توطئه‌هایی چون داعش و جنگ تکفیری‌ها اجرایی شده تا مسئله فلسطین و نسل کشی و کودک کشی اسرائیل به اولویت‌های آخر مسلمانان جهان تبدیل شود اما این حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس به خوبی نشان داد که کماکان موضوع فلسطین و قدس شریف اولویت اول مردم ایران اسلامی وجهان اسلام است.

 وی عنوان داشت: امام خمینی(ره) به درستی موضوع فلسطین را از محوری ترین مسایل سیاست خارجی تبیین کردند.

سیاوشی خاطرنشان کرد: اگر روز قدس نبود چه بسا که تا به حال مسئله فلسطین فراموش شده بود، همان کاری که برخی از رژیم‌های مرتجع عرب انجام داده‌اند و مسئله فلسطین را از یاد برده‌اند و راه سازش با رژیم صهیونیستی را در پیش گرفته‌اند.

وی با بیان این که روز قدس یکی از برجسته ترین یادگارهای امام راحل برای امت اسلامی است، خاطر نشان کرد: هرچه زمان می گذرد اهمیت روز قدس بیش از پیش معلوم می شود، و هیچ چیز نمی‌تواند ملت منطقه و پیشتاز آن ها ملت بزرگ ایران را از آرمان فلسطین منحرف کند.

امام جمعه داران  در ادامه گفت: عملیات موشکی سپاه علیه داعش زلزله‌ای در کاخ سفید و تلاویو ایجاد کرد، پیام این حرکت این بود که حاکمان ظالم دنیا بدانند تلاویو و حیفا با دیرالزور فاصله چندانی ندارند؛ بدانند که کاخ‌های ریاض و ناوهای آمریکایی به راحتی در معرض موشک‌های ما هستند، اگر غلطی از آنان سر بزند هزاران موشک بر سرشان فرود خواهد آمد.

حجت ااسلام سیاوشی افزود: هیچ حرکت و توطئه‌ای مسئله اصلی جهان اسلام که همان آزادی قدس شریف و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را نمی‌تواند تحت تاثیر خود قرار دهد.

وی تصریح کرد:  دنبال‌کنندگان برجام موشکی در داخل که بدانند جمهوری اسلامی با انگیزه بیشتری در جهت تقویت بنیه دفاعی و سامانه موشکی خود تلاش خواهد کرد و همواره ملت ایران ثابت کرده است که جهش‌های اصلی و خیره‌کننده را در شرایط تحریم انجام داده است.

امام جمعه داران ادامه داد: اقدام انقلابی و به موقع سپاه پاسداران در پرتاب موشک به مواضع داعش سیلی سنگینی بود که به داعش زده شد و صدای آن را اربابانش به خوبی شنیدند لذا باید توجه داشت که مسئولان باید نهادهای انقلابی از جمله سپاه که از عوامل اقتدار نظام است تقویت کنند.

حجت الاسلام سیاوشی با اشاره به عملیات‌های تروریستی در کشورهای اروپائی همچون فرانسه افزود: آنان بدون اجازه آمریکا حتی نتوانستند گلوله‌ای در پاسخ جنایات داعش در کشورشان شلیک کنند در حالی که امروز جمهوری اسلامی ایران این انحصار را شکست و پاسخی کوبنده به تکفیری‌های داعشی داد.

سیاوشی با بیان این که بدون شک نجات سرزمین مقدس فلسطین تنها از راه قیام یکپارچه مسلمانان جهان بخصوص کشورهای اسلامی و خاور میانه امکان پذیر است، افزود: اما تا زمانی که سران ضعیف‌النفس برخی کشورهای عربی بر سر کار باشند، زمینۀ سقوط صهیونیسم فراهم نمی‌شود.

وی تاکید کرد   : امروز همچنان مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول و اصلی جهان اسلام مطرح است چراکه روز جهانی قدس تنها مربوط به مردم مظلوم فلسطین نیست بلکه مربوط به مظلومیت جهان اسلام است و از این جهت بر مسلمانان جهان واجب است که با هم متحد شوند و رژیم صهیونیستی این جرثومه فساد را از بین ببرند

سیاوشی ادامه داد: این راهپیمایی عظیم پاسخ به فراخوان انسانی پیامبر رحمت(ص) است که فرمودند هر که فریاد کمک خواهی مسلمانی را بشنود و به کمکش نشتابد، مسلمان نیست و حضور مردم در راهپیمایی امروز بار دیگر نقشه های مستکبران جهان را نقش برآب کرد.

امام جمعه داران ادامه داد: امام خمینی(ره) در مورد روز قدس فرموده بودند روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است،روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود، روزی است که باید به ابرقدرت‌ها فهماند که دیگر آن‌ها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند.

:وی تصریح کرد رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش در این میان تلاش می کنند تا با استفاده از رسانه های مختلف و تبلیغات گمراه کننده حضور مردم را در راهپیمایی روز قدس کمرنگ جلوه دهند اما از این امر غافل هستند که هر ساله با برملا شدن توطئه های بیشتری از آنان، چهره این رژیم بیش از پیش بر همگان افشا می شود و همین مهم بر حضور پرشور مردم در مراسم این روز می افزاید.

سیاوشی با بیان این که براساس آموزه‌های الهی، انسان‌ها همان گونه که باید عدالت‌خواه و ستم‌ستیز باشند، باید در شرایطی که به ایشان ستم روا می‌شود دست بر روی دست نگذارند؛ بلکه به مقابله با ستم و ستمگران برخیزند، افزود:  ستم‌ستیزی به عنوان امری واجب بر شخص ستم شده و افراد جامعه است، هیچ کس نمی‌تواند به سبب اینکه در معرض ستم است و یا به وی ستم می‌شود، نسبت به ستم و ستمگران واکنش نشان ندهد و ستم‌پذیر باشد.

وی با اشاره به آیه 39سوره شوری، گفت: این آیه با صراحت اعلام می کند که انتقام گرفتن از ظالمان حق مشروع و مسلم ستمدیدگان است و یادآور می شود که اگر مظلوم از این حق خویش استفاده کرد و در مقام انتقام گرفتن و مقابله به مثل، حرکتی انجام داد نباید سرزنش شود چرا که حق مقابله به مثل برای او ثابت است.

وی افزود:  قوه قضائیه مظهر اقتدار و عدالت در جامعه است و در این راه باید ثابت قدم باشد.

سیاوشی با اشاره به 7 تیرماه سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی (ره) و 72 یار با وفایش در این حادثه و روز قوه  قضاییه بیان داشت: با مبارزه فساد، حمایت از مظلوم و مستضعف، مقابله با تبعیض و ویژه‌خواری، اکتفا نکردن به اسم وحرف از عدالت اجتماعی وعمل به آن، نظارت و بازرسی بر عملکرد مسئولان با قوه قضاییه‌ای کارآمد، مقتدر و عملگرا محقق خواهد شد.

امام جمعه داران تحریم‌های جدید مجلس آمریکا را ناقض برجام دانست و گفت: امروز دیگر چیزی از برجام نمانده و باید دولتمردان، نمایندگان مردم در مجلس و هیأتی که در این راستا تشکیل شده پاسخی این بدعهدی‌ها را با اقتدار بدهند تا دشمن هرگونه که خواست در برابر ملت ما اقدام نکند.

کد خبر 308099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.