کارشکنی در امور سرمایه‌گذاران ممنوع/مسئولان برای صاحبان سرمایه فرش قرمز بیندازند

شهرضا - نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسات شهرستانی متعددی از مسئولان خواسته شده تا فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران پهن کنند و اگر کاری نمی‌توانند برای آنان انجام دهند، اقلاً چوب لای چرخشان نگذارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی در سخنرانی مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرضا در جمع مردم این شهرستان، عنوان کرد: امروز در راهپیمایی روز قدس شرکت کردیم تا به دو فریضه بزرگ اسلامی یعنی شرکت در همایش دفاع از مظلومان جهان و نماز جمعه عمل کنیم.

وی در ادامه افزود: روز قدس، روز تجدید حیات اسلام و زمان پیروزی حق علیه باطل است؛ امروز در یان راهپیمایی که کوچکترین وظیفه ما در برابر قدس است، شرکت کردیم و باید بدانیم که تکلیف والاتر آن است که هر از ما بر حسب وظیفه و جایگاهی که داریم در راستای پیکار با استکابر جهانی تلاش کنیم.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: آیا قدس تنها قبله گاه نخست اسلام است؟ و یا این مکان یکی از چهار مکان مقدس مسلمانان است؟ قطعا آنچه که امام راحل(ره) را بر آن داشت تا این روز را به عنوان روز بزرگ جهان اسلام انتخاب کند چیز دیگری بوده است.

محمودی بیان کرد: در فرهنگ خمینی کبیر(ره) روز قدس، روز حمایت از همه مستضعفان جهان و جبهه گیری در برابر استکبار و یادآور پیمان جوانمردان در دوران قبل از بعثت است.

وی تأکید کرد: تجمعات مردمی در روز قدس شاید در ظاهر تنها یک اقدام شعاری باشد اما حقیقت این است که این اقدام دقیقاً عمل به تکلیف الهی در حمایت از مظلومان و صیانت از ارزشهای انقلابی است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم ما در در روز قدس در عمل ثابت کردند که در راه آزادی مظلومان جهان و مبارزه با کفر و استکبار در صحنه حاضر هستند.

محمودی اظهار کرد: حضور حماسی مردم در روز قدس نشانه وحدت امت بزرگ ایران اسلامی است؛ امروز جوانانی که به حقیقت پیام تاریخی امام راحل(ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پی برده‌اند، در خارج از مرزهای کشور در لباس مدافعان حرم در برابر توطئه و اقدامات شیطانی استکبار ایستادگی می‌کنند.

وی اضافه کرد: شهدای مدافع حرم کار بزرگی کردند، اگر روزی امام فرمودند که راه قدس از کربلا می‌گذرد، امروز ما باید بدانیم که برای رسیدن به قدس باید امنیت بغداد و دمشق ایجاد شود، دشمن برای رسیدن به تهران هم کار خود را از بغداد و دمشق آغاز می‌کند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در روز ۱۷ خردادماه امسال رویداد بزرگی در کشور ما رخ داد که در نتیجه آن در مرکز سیاسی و مذهبی کشور حملات گروهک پست تروریستی داعش ایجاد شد، هرچند این حملات مدت زیادی طول نکشید اما ۱۷ نفر در این رویداد ترویستی کشته شدند و تعدادی هم جانباز شدند و اگر جانفشانی و هوشیاری نیروهای امنیتی و انتظامی کشور نبود اوضاع به گونه دیگری رقم می‌خورد.

محمودی عنوان کرد: فرزندان برومند انقلاب اسلامی اجازه نمی‌دهند دسیسه‌های دشمنان قسم خورده انقلاب به هدف برسد، ملت ایران بارها امتحان خود را در پاسداری از ارزشهای انقلاب پس داده‌اند اما باید بدانیم که در شرایط فعلی حفظ اتحاد داخلی مهمترین رسالتی است که بر عهده همه ما قرار دارد.

وی بیان کرد: اقدام اخیر نیروی هوافضای سپاه در پرتاب موشک به سوی مواضع داعش در منطقه نه تنها اقتدار ایران اسلامی را ثابت کرد بلکه حامل این پیام برای دشمنان نظام و انقلاب بود که ولایت فقیه، شهدا و انقلاب اسلامی خطوط قرمز مردم ایران هستند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وظیفه ما خدمت به مردم است، اما این کار نیازمند نقشه راهی است که بر اساس تحقیقات و مطالعات دقیق کارشناسی انجام شده باشد.

محمودی گفت: یکی از مهمترین معضلات منطقه، کم آبی است که تاکنون برای حل آن مطاعات زیادی انجام شده همه آنها سالهاست که خاک می‌خورد و عملی نشده است.

وی عنوان کرد: یکی از راه‌های موجود برای حل معضل کم آبی حفر چاه‌ها است که این اقدام هم موقتی است و هم باتوجه به افت شدید سطح آبهای زیر زمینی اقدامی غیرکاشناسی و غیر علمی است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای حل مشکل کم آبی منطقه لازم است منابع آبی پایدار را تأمین کنیم به همین منظور با همکاری فرماندار و مسئولان اجرایی جلساتی در سطوح مختلف ملی و استانی برگزار شده تا با اجرای طرح مشترکی معضل کم آبی شهرستانهای جنوب استان را برطرف کنیم.

محمودی بیان کرد: معضل دیگر شهرستان، عدم تکمیل پروژه فاضلاب بود، طبق برآوردهای انجام شده تکمیل این پروژه نیازمند تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد تومان است، این در حالی است که اعتبار ریالی آن در بودجه امسال ۱۶ میلیارد ریال است و بنابراین با اینگونه اعتبارات نمی‌توان انتظار حل مشکلی را داشت.

وی ادامه داد: با همکاری شورای دور چهارم و اخذ مصوبه تبصره ۳ قانون ایجاد تأسیسات آب و فاضلاب قرار شد با همکاری دولت، مردم و شهرداری این پروژه برطرف شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جانمایی غیر اصولی و غیرکارشناس حوضچه های فاضلاب شهرستان باعث انشتار بوی تعفن در منطقه جرم افشار و اعتراضات فراوانی از طرف مردم آن منطقه شده است، در هفته گذشته جلسه‌ای با مسئولان شرکت آب و فاضلاب کشور برگزار شد که به دنبال آن قول اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه فاضلاب داده شد و از این پس مسئولان شهرستانی باید پیگیر اختصاص آن باشند.

محمودی گفت: یکی از بزرگترین معضلات کشور که گریبانگیر مردم شهرستان شهرضا هم هست، بیکاری است، رهبر معظم انقلاب امسال را تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری کردند تا به این وسیله هشداری به مسئولان برا رفع این معضل باشد.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات لازم برای حل مشکل بیکاری در منطقه، تکمیل زیرساختهای لازم برای ایجاد اشتغال پایدار است؛ باوجود آنکه بزرگترین شهرک شیمیایی استان در شهرضا قرار دارد اما به دلیل عدم تکمیل زیرساختهای لازم نتوانسته مشکل بیکاری را حل کند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسات شهرستانی متعددی از مسئولان خواسته شده تا فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران پهن کنند و اگر کاری نمی‌توانند برای آنان انجام دهند، اقلاً چوب لای چرخشان نگذارند.

محمودی ادامه داد: در دو شهرستان شهرضا و دهاقان با جمیعتی در حدود ۲۰۰ هزار نفر ۸ مرکز دانشگاهی وجود دارد که با تربیت خیل عظیمی از فارغ التحصیلان بدون مهارت بر مشکل بیکاری می‌افزایند که این رویه هم باید اصلاح شود.

وی گفت: کارخانه های شهرستان اعلام می‌کنند کارگران دارای مهارت می‌خواهند و کارگران ساده دیگر جوابگوی نیاز بخش صنعت نیست، پس رؤسای دانشگاه‌ها باید پیوند خود را با بخش صنعت تقویت کنند تا این وسیله بر اساس نیازهای موجود دانشجو تربیت کنند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از مهمترین حوزه‌های فعالیت برای ایجاد اشتغال در کشور و سرمایه‌گذاری بخش گردشگری است که باجود آنکه ایجاد عرصه کارآفرینی در این بخش با کمترین سرمایه و سودآوری زیاد همراه است اما متأسفانه در شهرستان از آن استفاده نمی‌شود.

محمودی گفت: شهرضا با تلاش مسئولان به شهر ملی سفال ایران تبدیل شد، باید شرکتهای پشتیبان در یان عرصه تشکیل شود، مسئولان هم باید حمایت کنند تا این فرصت منجر به ایجاد اشتغال و گردش سرمایه مناسب در شهرستان منجر شود.

وی تأکید کرد: مسئولان از ارائه طرحهای غیرکارشناسی شده پرهیز کنند، در طول یک سال گشذته تلاش شده تا با ایجاد امکان حضور وزرا و مسئولان مختلف به شهرستان، مشکلات از نزدیک برای آنها تشریح و دستورات لازم برای حل آنها اخذ شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مهمترین نیازهای کشور در حال حاضر وحدت و همگرایی نیروها و احزاب سیاسی است، کشور مشکلات زیادی در بخشهای اجتماعی و اقتصادی دارد و باید برای حل آن راهکار ارائه کنیم پس در این شرایط احزاب باید در کنار هم قرار گیرند.

محمودی گفت: مجلس شورای اسلامی مرکز قانونگذاری کشور است، نمایندگان مجلس باید شجاعانه برای حفظ حقوق ملت ایستادگی کنند، اگر نماینده‌ای به هر دلیل بترسد یا با تطمیع دیگران از مواضع انقلاب و ولایت عقب نشینی کند، او دیگر نماینده ملت نیست.

وی اظهار کرد: همه مدیران باید برای حفظ نظام برنامه داشته باشند، مردم ما بسیار صبور هستند و توقعات زیادی هم ندارند پس باید با اجتناب از ارائه طرحهای شتابزده و بدون کارشناسی دقیق، برای آنها خدمت کنیم.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حوزه مدیریت شهری نیازمند برنامه ریزی دقیق و استفاده از نظرات متخصصان است به همین دلیل به اعضای شورای دور پنجم توصیه می‌شود خدمت به مردم بر اساس مبانی علمی و کارشناسی را در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر 308058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.