قرارداد شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر فتح الفتوح نیست،ترکمنچای است

لنجان_شهردار زرین شهر گفت: مردم باید بدانند که ما همچنان در خان اول، هفت خان توافق با سرمایه گذار بخش خصوصی در شهرک حمل و نقل مانده ایم حال چطور می توانیم برای مسائلی همچون مبالغ هزینه شده توسط شهرداری و همچنین اداره امور شهرک تصمیم گیری کنیم.

جواد جمالی در نشست مشترک با امام جمعه زرین شهر و اعضاء شورای اسلامی این شهر با اشاره به وضعیت شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی شهرداری ها اجرای طرح های عمرانی مصوب با اعتبار و سرمایه دولتی و محلی است، اما در دنیای پرشتاب امروز و در راستای توسعه شهرها شهرداری ها باید خود به طور مستقیم در اجرا و تامین پروژه های عمرانی خود اقدام کنند.

وی افزود: از این رو شهرداری ها در اجرای پروژه های عمرانی خود نیازمند منبع درآمدی برای این طرح ها هستند و راهی نیست جز جذب سرمایه گذار بخش خصوصی که به طور قطع یکی از اهداف والای اصل ۴۴ قانون اساسی است و بر همین اساس در سال های اخیر و به دنبال تاکید مستمر مسئولان نظام بر استفاده هر چه بیشتر از پتانسیل بخش خصوصی در قالب جذب سرمایه و به کارگیری توانمندی های فنی و اجرایی، شهردار زرین شهر در این مسیر گام برداشت.

شهردار زرین شهر تصریح کرد:  شهرداری زرین شهر در راستای کسب درآمدهای پایدار شهری، اصلاح وضعیت حمل و نقل موجود در شهرستان لنجان و با رویکرد خدمت رسانی مناسب‌تر به مردم پا به میدان عمل نهاد تا با اجرایی شدن پروژه شهرک حمل‌ونقل زرین‌شهر شاهد رضایتمندی مردم و همچنین توسعه پایدار شهری باشیم و ما معتقدیم اجرای این طرح ایده بسیار خوبی برای کسب درآمدپایدار شهری است.

وی ادامه داد: طی سه سال گذشته مجموعه شهرداری زرین شهر تلاش بسیاری بکار گرفت تا با رایزنی و گفت‌وگو این معضل را برطرف سازیم که متاسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد و ما مجبور به طرح این مسئله در مراجع قضایی شدیم اما همچنان معتقدیم برای تسریع در اجرای پروژه و تحقق خواسته به‌حق مردم زرین شهر می‌توان این مهم را از طریق کدخدا منشی مرتفع نمود تا مطالبات مردمی محقق گردد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: ما در درجه اول با ارئه چندین پیش طرح برای رفع مشکلات  حرکت کردیم تا اختلافی که فی ما بین شهرداری و بخش خصوصی وجود دارد مرتفع شود اما هیچ یک از پیشنهادات توسط بخش خصوصی پذیرفته نشد.

وی ادامه داد: از طرفی باید توجه داشت که در این قرار داد تامین فضای سبز و مسائل زیرساختی و خدماتی نیز به عهده مجموعه شهرداری قرار گرفته و این در حالی است که قرار داد مشارکت آورده باید مشاع باشد که با توجه به وضعیت موجود تنها اسم قرار داد مشارکت است اما هیچ ردپایی از مشارکت در پروژه شهرک حمل و نقل زرین شهر وجود نداشته و تنها شهرداری است که در این میان متضرر شده است.

جمالی اضافه کرد:مردم باید بدانند که ما همچنان در خان اول، هفت خان توافق با سرمایه گذار بخش خصوصی در شهرک حمل و نقل مانده ایم حال چطور می توانیم برای مسائلی همچون مبالغ هزینه شده توسط شهرداری و همچنین اداره امور شهرک تصمیم گیری کنیم؟

وی با اشاره به اینکه مهندس کشاورزیان نیز قرارداد شهرک حمل و نقل زرین شهر را قرار داد ترکمن چای دانستن، عنوان کرد: ما امروز به سمتی حرکت می کنیم که بخش خصوصی در تنگنا قرار دارند و بالاخره باید بر سر پرداخت حقوق شهرداری و شهروندان کوتاه بیاید لذا اگر انعطاف بش از اندازه بخرج دهیم تنها در روند دادرسی موضوع شهرک حمل و نقل زرین شهر؛ خود را تضعیف خواهیم کرد.

شهردار زرین شهر بیان کرد: بخش خصوصی امروز به سمتی حرکت کرده که شهرداری زرین شهر را مقصر عدم بهره برداری از شهرک حمل و نقل زرین شهر اعلام کند اما مردم باید بدانند ما سه پیشنهاد کارشناسی شده به آقایان ارائه داده ایم و بهترین راه آن است که قرداد گذشته کاملا فسخ شده و با توجه به هزینه هایی که شهرداری و بخش خصوصی در این پروژه انجام داده اند قرار داد جدید منعقد شود.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که برای اجرای یک پروژه دو حالت وجود دارد یا به صورت مشارکت مدنی اجرایی شود  و یا در قالب مشارکت خدمات اجرایی می شود که این قرارداد شبهاتی به هیچک یک از این دو نمونه ندارد.

جمالی متذکر شد: قرار داد فعلی، به نوعی قرارداد مشارکت آماده سازی است و طرف مقابل نیز پرداخت هزینه ها را به هیچ عنوان قبول ندارد و ما نیز بر اساس موارد قانونی سرمایه گذاری به این شکل را به عنوان سرمایه گذاری قبول نداریم چراکه این مهم تنها به سود بخش خصوصی ان هم بدون هزینه کردن اعتبار لازم است.

وی تاکید کرد: فلسفه افزایش غرفه ها نیز که مطرح شده است، این است که در هزینه ها به یکدیگر نزدیک شویم اما دلیل نمی شود پس از انکه ۱۰۰ هکتار زمین از اراضی شهرداری به این پروژه اختصاص یافته و هیچ سودی عاید شهر نشده، ۷۰ هکتار دیگر را نیز درگیر این طرح کنیم.

شهردار زرین شهر یاداور شد: حتی بخش خصوصی مطرح کرده است شهرداری غرفه های خود را نصف کند تا سهم ها نزدیک شود حال انکه بر روی ۱۰۳ هکتار زمین شهرک اختلاف فراوانی وجود دارد و اگربنا بر این باشد ۷۰ هکتار دیگر از اراضی شهرداری در راستای نزدیک شدن سهم ها به یکدیگر اجرایی شود بازهم به ضرر شهرداری خواهد بود.

وی تصریح کرد: امروز برخی افراد خاکریزی را تحت عنوان عوام فریبی و نادیده گرفتن حقیقت ایجاد کرده و این شهرک را با بزرگنمایی به مردم نشان داده اند و اگر مردم از واقعیت های مسئله شهرک به درستی مطلع شوند از این فشارها بر روی شهرداری کاسته خواهد شد و ما را در رسیدن به حقوق شهر یاری می کنند.

جمالی با اشاره به اینکه ما به دنبال آن هستیم تا فضا آرام باشد و با استفاده از نظر کارشناسی مسائل را برطرف کنیم، اضافه کرد: شورای اسلامی زرین شهر با توجه به مصلحت شهر، پیشنهاد خود را تحت عنوان طرح مصوب کرده و به شهرداری ابلاغ کنند و بنده نیز ان را بند به بند اجرایی میکنم اما به این مهم نیز باید توجه داشت که شهرداری حاضر است در حد متعارف و به دلیل آنکه شهرداری در گذشته اشتباهاتی در عقد چنین قراردادی داشته است داشته باشیم اما نمی توانیم از هزینه شهروندان و زمین های شهرداری عبور کنیم تا این شهرک به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند که برای ادامه و اتمام شهرک شهرداری نیاز به نقدینگی دارد و امروز تنها شهرک در یک گام خود به دلیل مطالبه پیمانکار که ۶۰ میلیارد ریالی به پیمانکاران متوقف شده لذا بخش خصوصی بدهی خود را برابر سهم پرداخت کند تا شهرداری نیز بتواند ادامه راه را از سر گیرد چراکه شهرک نیاز به زیرساخت های متعدد دارد و این مهم تنها به واسطه مشارکت واقعی محقق خواهد شد.

شهردار زرین شهر در پایان گفت: ما  اهداف بزرگتری برای پیشرفت شهر داریم و بر همین اساس با وحدت وهمدلی به سمت حفظ منافع  شهر حرکت خواهیم کرد و بنده تا اخرین لحظه از  تحقق حقوق شهروندان کوتاه نخواهم آمد.

در پایان این نشست حجت الاسلام قاسم باقریان اظهار کرد: ما برای تامین و حفظ منافع شهرستان ومنطقه با هیج کسی رو درباسی نداریم و برای حفط منافع شهرستان از تهدید ها و  تهمت ها نیز نمی ترسیم، چرا برخی آینده این شهرستان را در نظر نمی گیرند و هرچند به عنوان منطقه صنعتی مطرح هستیم اما مردم شهرستان هیچ سهمی در حمل ونقل محصولات  صنعتی ندارند؟

وی افزود: همه ساله چندین میلیون تن بار در شهرستان لنجان جابجا می شود اما سهم رانندگان لنجانی از این سهم چند میلیون تن چقدر است؟ هرچند اسما ۳۰ درصد حمل و نقل صنعت فولاد را با تلاش فراوان به رانندگان لنجان اختصاص داده بودند اما با ترفندهای مختلف ان را هم از دست رانندگان لنجان خارج ساختند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: باید به این موضوع فکر کرد که جایگاه رانندگان ما در سالهای آینده و انتقال ده ها میلیون تن بار صنعت بزرگ فولاد مستقر در شهرستان چه میزان خواهد بود؟

وی  با اشاره به شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر گفت: از سال های نخست طراحی پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر به نوعی احداث این مجموعه برای مردم بیان شد که ان ذوب اهن دوم مطرح کردند که اشتغال و منافع فراوانی برای شهر به همراه خواهد  داشت، مگر شهرک چقدر درآمد برای شهر دارد؟

باقریان عنوان کرد: حال امروز این سوال مطرح است آیا در بهترین شرایط  با راه اندازی این شهرک، این مجموعه از نظر اقتصادی به ادعاهایی که مطرح بوده خواهد رسید؟ این سوالی است که همچنان بی پاسخ مانده است.

وی بیان کرد: آیا شهرک حمل و نقل کالا راه حل رفع مسئله احقاق حق رانندگان لنجان است یا خیر لذا باید از نظر کارشناسی برای راه اندازی شهرک قدم برداریم و در گام نخست باید ثابت کنیم که ما در شهرستان لنجان کنار یکدیگر هستیم نه در مقابل هم و بنده نیز تاکنون صد در صد از شهرداری و شورای اسلامی حمایت کرده ام.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: اینکه شهردار مسائل شهرک حمل و نقل کالا را از راه حقوقی پیگیری کرده است را نیز حمایت میکنیم و تا زمانی که با بخش خصوصی تفاهم کامل پیدا نکنند مسئله حقوقی با قدرت پیگیری خواهد شد چراکه جایگاه شهردار دفاع از اموال عمومی است اما باید در این میان به رفع مشکلات از طریق کدخدامنشانه نیز توجه داشت.

وی اذعان کرد: پازلی که در شهرستان شکل گرفته زمانی به نفع مردم به پایان می رسد که حقوق مردم به درستی در ان در نظر گرفته شده باشد لذا با واسطه نمی توان به تفاهم دست پیدا کرد و نیاز است چهره به چهره با بخش خصوصی مذاکره و نتیجه را نیز به مردم اعلام کرد که سرنوشت شهرک به چه سمتی خواهد رفت؟

کد خبر 307931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.