وحدت مسئولان شهرستان لنجان برای رفع مشکلات شهرک حمل و نقل زرین شهر

رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: شورای شهر، ساز وکاری برای تحقق جامعه مدنی و احقاق حقوق شهروندی است و ما موظف به پیگیری وضعیت شهرک حمل ونقل کلای زرین شهر تا تحقق حقوق مردم و شهرداری هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، اکبر آریان در نشست مشترک با امام جمعه زرین شهر و شهردار زرین شهر با اشاره به وضعیت شهرک حمل و نقل کالای این شهر اظهار کرد:  اظهار کرد: با آغاز بکار جواد جمالی به عنوان شهردار زرین شهر، پیگیری های اتمام پروژه های نیمه تمام در دستور کار شورای دور چهارم و مجموعه شهرداری زرین شهر قرار گرفت که پس از پیگیری های انجام گرفته شهردار زرین شهر به قرارداد شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر ایرادات کارشناسی متعددی را وارد دانست.

وی افزود: پس از کارشناسی های انجام گرفته این نتیجه حاصل شد که قرارداد این شهرک به ضرر شهر بوده و تنها مجموعه شهرداری است که با اجرای این طرح متضرر خواهد شد و منافع شهرک به جیب بخش خصوصی واریز می گردد.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر با اشاره به اینکه شورای شهر، ساز وکاری برای تحقق جامعه مدنی و احقاق حقوق شهروندی است، تصریح کرد: بر همین اساس شورای اسلامی دور چهارم اختیار تام برای پیگیری این مهم  را به شهردار زرین شهر واگذار کرد اما متاسفانه کسی حامی شورای اسلامی دور چهارم زرین شهر و شهردار نبوده است و با اتفاقات رخ داده تنها شهردار و شورای دوره چهارم را مقصر جلوه داده اند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که در انعقاد قرارداد شهرک حمل و نقل زرین شهر دچار اشتباه شدند همچنان حاضر به اعتراف اشتباه خود در دوره سوم نیستیم، ادامه داد: اگر برخی افراد مخالف با پیگیری مطالبات شهرداری در پروژه حمل و نقل را اشتباه می دانند و قرارداد منعقد شده را صحیح می دانید با شهردار و شورای اسلامی دور چهارم برخورد شود اما اگر احقاق حقوق شهرداری و شهروندان را درست می دانند شهردار را حمایت کنیم تا این مسئله به سرانجان برسد.

در ادامه این نشست سعید نادی زاده گفت: گاهی شاهد هستیم که نقدهایی بر عملکرد شوراهای اسلامی شهر وارد است و یکی از نقدهایی که از سوی برخی افراد مطرح می‌شود، این است که فرایندهای تصمیم گیری متاثر از نیازهای شهر، مطالعات میدانی و دغدغه‌های شهروندان نیست بلکه غالبا تصمیم گیری یک طرفه با اعمال سلایق شخصی و با نگاهی از بالا به پایین است اما باید گفت ما همواره در تلاش بوده ایم در شورای اسلامی دور چهارم زرین شهر نگاهی کارشناسانه به مسائل شهری و خواسته های شهروندان داشته باشیم.

وی افزود: ما معتقدیم نقش شورا در یاری رساندن به مجموعه شهرداری در زمینه کسب درآمدهای پایدار، در ارائه فکر و اندیشه و طرح های مفید به مجموعه شهرداری بسیار موثر است لذا همواره تلاش کردیم به عنوان حامی و هدایت کننده شهرداری، به سمت تدوین برنامه‌های بلند مدت گام برداریم و از پرداختن به کارهای سطحی، کوچک و مقطعی پرهیزکنیم.

نائب رئیس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: شورای اسلامی زرین شهر تلاش خود را بکار گرفت تا بستر لازم را فراهم کند تا شهرداری با ورود به جلب مشارکت‌های مردمی و جذب سرمایه گذاران، به ارائه یکسری خدمات عمرانی به شهر و توسعه زیرساخت‌های شهری بپردازد تا هم در زمینه اشتغال زایی که درد بسیاری از جوانان جامعه امروز ماست قدم‌های خوبی برداشته شود و هم شهرداری در سود ناشی از سرمایه گذاری های بخش خصوص سهیم باشد و درآمد پایدار شهری را رقم بزند.

وی در خصوص مسائل و مشکلات شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر بیان کرد: پروژه شهرک حمل و نقل زرین‌شهر در راستای سازماندهی شرکت‌های حمل و نقل کالای منطقه زرین‌شهر و اصفهان در مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرداری زرین‌شهر و با سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرایی شد که متأسفانه با طولانی شدن زمان اجرای این پروژه دچار چالش های متعددی شد.

نادی زاده خاطرنشان کرد: با اشاره به این که در این پروژه که از اموال عمومی مردم زرین‌شهر به حساب می‌آید و شورای اسلامی نیز موظف به احقاق حق شهروندان است از این رو باید نشستی مشترک با حضور امام جمعه زرین شهر، نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، شهردار زرین شهر، اعضا شورای اسلامی و بخش خصوصی برگزار شود تا بتوانیم چالش های موجود را با مذاکره مرتفع کنیم و تا زمانی که این مهم محقق نشود چالش ها به پایان نخواهد رسید چرا که چندین پیشنهاد ارائه شده به بخش خصوصی با روش های مختلف رد شده است.

در پایان حجت الاسلام مجید سبکتکین گفت: اما یکی از پروژه هایی که در زرین شهر دچار چالش جدی شده است پروژه شهرک حمل و نقل کالا است که با بررسی‌های انجام‌ شده توسط شهرار زرین شهر و تعامل با شورای اسلامی شهر، کارشناسان متعددی وارد عمل شدند و تمامی پرونده‌ها و قراردادها مورد بررسی قرار گرفت که در پایان مشخص شد این پروژه تنها برای شهرداری موجب ضرر است.

عضو شورای اسلامی زرین شهر اضافه کرد: این قرارداد از نظر محتوایی، قرار داد مشارکتی به شمار نمی‌اید و حتی اگر مجموعه شهرداری زرین شهر نیز این قرارداد را مورد قبول بداند در آیند مجددا به مشکل برخواهیم خورد چرا که زمانی که بحث مشارکت مطرح می‌شود این مسئله چهارچوب مشخصی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: پیشنهاد شورا عقد قرارداد به شکل قرارداد مشارکت واقعی است و به نظر می رسد اگر بخش خصوصی بپذیرد که از صفر تا صد این پروژه به صورت مشارکت مدنی با شهرداری زرین شهر همکاری کرده و برای احداث و مسائل مرتبط و تامین مسائل زیرساختی و روبنایی همکاری نماید و هرکدام از شرکا به نسبت سهم خود از سود حاصله برخوردار باشند چالش های موجود مرتفع خواهد شد.

کد خبر 307921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.