خط یک مترو ستون فقرات حمل و نقل شهری اصفهان است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه خط یک مترو ستون فقرات حمل و نقل شهری است، گفت: با افتتاح خط یک قطار شهری اصفهان از شمال به شهرهای بختیار دشت و شاهین شهر و از جنوب به سپاهان شهر و بهارستان می رسیم.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علیرضا صلواتی در حاشیه راه اندازی آزمایشی فاز سوم خط یک مترو اظهارکرد: اهمیت خط یک قطار شهری بسیار زیاد است چراکه به نوعی ستون فقرات حمل ونقل شهری اصفهان به حساب می آید.

وی ادامه داد: این خط هم شمالی جنوبی است و از طرفی ۴ شهر مهم پیرامون اصفهان را به هم متصل می کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان عنوان کرد: با افتتاح خط یک قطار شهری اصفهان از شمال به شهرهای بختیار دشت و شاهین شهر و از جنوب به سپاهان شهر و بهارستان می رسیم که این مسأله نشان می دهد که باید هرچه زودتر نسبت به افتتاح رسمی این خط حرکت کنیم.

وی اضافه  کرد: در این مدت تلاش طاقت فرسایی صورت گرفت و هر هفته جلسات کلان مدیریت شهری در سازمان قطار شهری اصفهان برگزار می شد و پیشرفت ایستگاه ها و مسیر مورد بررسی و پیگیری قرار می گرفت.

معاون شهردار با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان همه همت خود را برای افتتاح قطار شهری اصفهان در کمترین زمان به کار بسته است، گفت: در آینده نزدیک قطار با سرفاصله نیم ساعت یک بار تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه به میدان آزادی می رسد و به تدریج سرفاصله هاکمتر شده و به ۱۵ دقیقه یکبار رسیده که در این راستا می توانیم ساعت فعالیت قطار شهری را هم تا ساعت ۲۲ افزایش دهیم.

صلواتی یادآور شد: بعد از این مرحله به ترتیب ماهیانه یک ایستگاه افتتاح می شود تا به صفه برسیم و بدین طریق زمانبندی همه ایستگاه ها مشخص شود. دو ایستگاه میدان امام حسین (ع) و میدان انقلاب اسلامی نیز به دلیل حساسیت های میراث فرهنگی که داشته است تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزود: یکی از سیاست های مدیریت شهری، حمل و نقل ریل پایه است که براساس عملیات اجرایی خط ۲ و خط ۳ را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد و از طرفی احداث تراموا را نیز در دستور کار قرار داده ایم تا بتوانیم یک شبکه کامل ریلی را در شهر اصفهان داشته باشیم.

وی ادامه داد: ۱۲ خط بی. آر. تی  و ناوگان اتوبوسرانی نیز به کمک سیستم حمل و نقل شهری خواهد آمد و قرار بر این است تا سال ۱۴۰۰، ۱۰ درصد سفر های شهری با قطارشهری و ۴۵ درصد با حمل و نقل عمومی شامل تاکسی و اتوبوس صورت گیرد.

این مقام مسئول شهری اظهار کرد: قطار شهری اصفهان به بهارستان هم به مناقصه گذاشته شده و  ریل گذاری آن هم در آینده ای نزدیک شروع می شود. قطار شهری اصفهان به شاهین شهر از میدان استقلال در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که خطوط حمل و نقل عمومی تاکسی و اتوبوس را نیز تقویت کنیم تا یکپارچگی سفر را در شهر را داشته باشیم به همین منظور،  پارکینگ هایی نیز در مجاروت ایستگاه های قدس، کاوه، میدان شهدا، تختی، میدان آزادی و صفه قطار شهری اصفهان پیش بینی شده است.

کد خبر 307902

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.