شهردار و شورای چهارم به عهدشان وفا کردند/ بهره برداری رسمی از مترو بعد از مرحله آزمایشی

استاندار اصفهان گفت: خوشبختانه شورای چهارم و شهردار و دولت توانستند به قولشان عمل کنند و به صورت تدریجی پروژه مترو را تکمیل نمایند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، رسول زرگرپور در حاشیه راه اندازی آزمایشی فاز سوم خط یک مترو اظهارکرد: در شان مردم اصفهان نبود که پروژه ای همچون مترو که عملیات اجرایی آن زودتر از همه کلانشهرها آغاز شد، هنوز به صورت کامل به بهره برداری نرسد.

وی افزود: در آغاز فعالیت دولت یازدهم و شورای چهارم و فعالیت شهردار اصفهان عزم ملی جزم شد تا این مطالبه جدی شهروندان اصفهانی سریعتر انجام شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: خوشبختانه شورای چهارم و شهردار و دولت توانستند به قولشان عمل کنند و به صورت تدریجی این پروژه را تکمیل نمایند.

زرگرپور با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۲ کیلومتر از خط یک مترو از شمالی ترین نقطه اصفهان تا چهارراه تختی فعال است، خاطرنشان کرد: با راه اندازی فاز اول و دوم خط یک مترو مردم اصفهان برای اولین بار صدای بوق قطار را  شنیدند.

وی اظهارکرد: اکنون نیز فاز سوم خط یک مترو از ایستگاه تختی تا آزادی به طول ۵ کیلومتر پیش راه اندازی شد تا بعد از تست های مختلف ظرف یکماه آینده این فاز نیز در اختیار شهروندان قرار گیرد، البته از ۵ ایستگاه فاز سوم ۳ ایستگاه آن آماده بهره برداری است.

استاندار اصفهان ادامه داد: ادامه خط یک از میدان آزادی تا ایستگاه صفه به طول ۴ کیلومتر نیز ۴ ماه بعد از راه اندازی فاز سوم تکمیل می شود.

زرگرپور  تاکید کرد: با راه اندازی کامل خط یک ، مترو از شمالی ترین نقطه اصفهان تا جنوبی ترین نقطه آن به شهروندان خدمت رسانی می کند.

وی اظهارکرد: این پروژه نشان داد وقتی مدیریت های مختلف عزم خود  را جزم کنند، می توانند پروژه های بزرگی را اجرایی کنند تا مردم از فواید آن استفاده کنند، این طرح شاخص اصفهان نیز علی رغم همه محدودیت های مالی و محدودیت های تحریمی به همت شهردار و شورای چهارم عملی شد.

استاندار اصفهان به اجرای خط دوم مترو نیز اشاره کرد و گفت: خط دوم مترو رها نشده و بعد از حل مشکلات با میراث  فرهنگی اکنون برای انتخاب پیمانکار به مناقصه گذاشته شده است.

زرگرپور اضافه کرد: بر اساس قول شورای چهارم مقدمات اجرای این خط آماده می شود و تا پایان شورای پنجم این طرح نیز تکمیل می شود.

وی ادامه داد: پیگیر خط سوم مترو نیز هستیم و در این رابطه با سرمایه گذار وارد مذاکره شدیم، امیدواریم تمام خطوط مترو به بهره برداری برسد.

استاندار اصفهان اظهارکرد: امیدواریم اجرای پروژه مترو جزء اولویت های شورای پنجم نیز باشد.

زرگرپور ادامه داد: در ادامه خط یک، ۲ ایستگاه داشتیم که از نظر فنی و اجرایی مشکل ترین ایستگاه بود که به لطف خدا مدیران شهری با صبوری و با رعایت کلیه مسائل فنی این ۲ ایستگاه را اجرایی کردند.

وی اضافه کرد: تمهیدات لازم اندیشیده شده تا با عبور مترو از محور تاریخی، لرزه ای به سازه های تاریخی وارد نشود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در تمامی مراحل ، ساخت ایستگاهها با رعایت کلیه مسائل فنی و استانداردهای لازم پیش رفت، گفت:  کمیته ای در رابطه با معماری ایستگاه نیز تشکیل شده است تا معماری ایستگاهها  نه تنها در بعد فنی بلکه در بعد در زیباسازی و ظاهر سازه با معماری غنی اصفهان تطبیق داشته باشد.

کد خبر 307863

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.