صفحه کلید جدید مایکروسافت مجهز به اسکنر درونی اثرانگشت رونمایی شد

مایکروسافت از صفحه کلید جدیدی رونمایی کرد که مجهز به یک اسکنر اثرانگشت درونی است. این صفحه‌کلید که Modern Keyboard نام دارد؛ مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را به همراه سطح امنیتی بالاتر ارائه می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا و به نقل از سی‌نت، اسکنر درونی این صفحه کلید به شکل یکی از کلیدهای عادی آن است که زیر دکمه Shift قرار گرفته و فشردن آن توسط کاربر، به سرعت موجب نمایش صفحه خوشامدگویی ویندوز می‌شود و نیاز به استفاده از گذرواژه را از بین می‌برد. 
این صفحه کلید جدید که نسل بعد از صفحه‌کلید Surface محسوب می‌شود، کاملا شبیه به آن بوده و از طراحی نازک بدنه مشابه صفحه کلید Surface بهره می‌برد. این صفحه کلید جدید با استفاده از فناوری Bluetooth LE به صورت بی‌سیم به کامپیوتر و سایر تجهیزات الکترونیکی متصل می‌شود و البته امکان اتصال سیمی به کامپیوتر را نیز در اختیار می‌گذارد. طول عمر باتری این صفحه‌کلید در حالت بی‌سیم حدود 4 ماه است و تا فاصله 5 متری کامپیوتری به خوبی کار می‌کند. این صفحه کلید تنها با سیستم‌عامل ویندوز 10 سازگاری دارد.
مایکروسافت تاکنون جزئیات مربوط به تاریخ و عرضه این صفحه کلید را افشا نکرده؛ اما قرار است با قیمت 129.99 دلار به بازار عرضه شود.

کد خبر 307647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.