مسئول اطلاعات داعش دستگیر شد +فیلم +عکس

یک منبع امنیتی در شهر موصل اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراقی توانستند «شاکر محمود حمد» ملقب به «شاکر هدوله» مسئول اطلاعات سازمان تروریستی داعش در ولایت نینوا را دستگیر کنند.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا، یک منبع امنیتی در شهر موصل اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراقی توانستند «شاکر محمود حمد» ملقب به «شاکر هدوله» مسئول اطلاعات سازمان تروریستی داعش در ولایت نینوا را دستگیر کنند.

این منبع افزود: تروریست مذکور یکی از اصلی‌ترین منابع اطلاعاتی داعش بوده که چندین اقدام تروریستی را انجام داده است.

وی گفت: شاکر هدوله بعد از دستگیری توسط نیروهای امنیتی جهت بازجویی به مراکز امنیتی نیروهای عراقی منتقل شده است.

در همین حال یکی از فرماندهان پلیس مرکزی عراق درباره روند عملیات پیشروی نیروهای این کشور در بخش قدیمی شهر موصل گفت: نیروهای پلیس تاکنون ۴۰۰ متر تا عمق بخش قدیمی این شهر درساحل غربی رودخانه موصل نفوذ کرده اند.

سرهنگ «محمود علی عطیه» مسئول رسانه ای در فرماندهی نیروهای پلیس مرکزی عراق گفت: عملیات آزادی بخش قدیمی شهر موصل از سه محور از یکشنبه گذشته آغاز شد و نیروهای پلیس تاکنون تا عمق ۴۰۰ متری بخش قدیمی نفوذ کرده اند.

به گفته وی، نیروهای پلیس، ارتش و مبارزه با تروریسم، سه نیروی اصلی هستند که مسئولیت آزادی بخش قدیمی شهر از سه محور به آنها واگذار شده است.

سرهنگ عطیه توضیح داد: تنها محلات آزاد نشده در بخش غربی موصل محله قدیمی و ۲۰ درصد محله الشفاء است و مابقی محلات بخش غربی موصل به طور کامل آزاد شده اند.

وی خطوط دفاعی داعش را در بخش قدیمی شهر مستحکم خواند و گفت: ۲۲ دستگاه خودرو بمبگذاری شده را اکنون خنثی کرده ایم که همگی متعلق به شهروندان موصل هستند و داعش آنها را بمبگذاری کرده است.

عطیه گفت که نیروهای پلیس با همکاری نیروهای واکنش سریع وابسته به وزارت کشور عراق، بعد از آزادی الزنجیلی، عملیات آزادی محلات الشفاء و المستشفی (بیمارستان) را آغاز کردند و ۸۰ درصد این مناطق آزاد شده است.

این فرمانده در پلیس مرکزی عراق با اشاره به درهم شکستن خطوط دفاعی داعش در بخش قدیمی شهر، پیش بینی کرد که به زودی این محله قدیمی به عنوان آخرین منطقه آزاد نشده در بخش غربی موصل آزاد شود.

شاکر هدوله مسئول اطلاعات سازمان تروریستی داعش
شاکر هدوله مسئول اطلاعات سازمان تروریستی داعش
شاکر هدوله مسئول اطلاعات سازمان تروریستی داعش
شاکر هدوله مسئول اطلاعات سازمان تروریستی داعش

کد خبر 307634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.