از حضور شاگردان زاون تا خواهران دوقلو در مصاحبه داوران جوان

در دومین روز از برگزاری مصاحبه با متقاضیان شرکت در بخش داوران جوان این دوره از جشنواره کودک دختران اصفهانی به میدان آمده تا در عرصه قضاوت تولیدات سینمایی کودک و نوجوان هر چه را در چنته دارند، رو کنند و برای داوری فیلم ها وارد جشنواره سی ام شوند.

به گزارش ایمنا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دفتر اصفهان، دخترهای ۹  تا ۱۵ ساله با قد و قواره های مختلف و با شکل و ظاهرهای متفاوت در صف انتظار هستند. صداقت شرکت کنندگان در پاسخ به سوالات کارشناسان سیار شیرین و جذاب است.

آوا کاربان، نوجوان ۱۳ ساله ای است که سه سال داوری در جشنواره را در کارنامه دارد. مادرش می گوید از شاگردان مرحوم استاد قوکایسان بوده است و توانسته یک فیلم را خودش کارگردانی کند. حتی فیلمش آنقد مناسب ساخته شده بود که مقام اول آن جشنواره خاص را از آن خود کرده بود. دخترم در این جشنواره جزو پیشکسوتان داوری به حساب می آید چراکه تاکنون سه بار در جشنواره به عنوان داور حضور داشته است.

آوا می گوید: فیلم زیاد می بینم، مثلا در چند هفته اخیر فیلم های زیر سقف دودی، مادر قلب اتمی و تعقیب شونده را دیده است. مادرش اینجا وارد بحث می شود و از فیلم مادر قلب اتمی می گوید که آنگونه که آوا این فیلم را درک کرده ما خودمان متوجه نشده ایم. آوا می گوید: سبک این گونه فیلم ها را دوست دارم.

او ادامه می دهد: یک فیلم را هم به کارگردانی آقای طالبی بازیگری کرده ام به نام "هستی، نیستی، رهایی". بعضی از فیلم ها را هم که تازه در حال اکران است من قبلا در جشنواره فیلم فجر دیده ام.

آوا از برنامه های آینده اش می گوید: علاقه دارم دندان پزشکی شوم و کنار آن کار هنری مثل کارگردانی و بازیگری را انجام دهم.

مهرو انصاری پور، ۱۱ ساله است و فیلم های کمدی را بیش از فیلم های دیگر می پسندد، یکبار تئاتر رفته و می گوید از تئاتر بدش نمی آید. سروش صحت، سامان مقدم و سیروس مقدم را از میان کارگردانان می شناسد.

مادر مهرو می گوید: با اینکه مهرو و برادرش با هم در آزمون کتبی شرکت کرده اند، برادر مهرو قبول نشده اما مهرو می گوید آزمون خیلی راحت و ساده بوده است.

مهرو می گوید: حتما در این مصاحبه قبول می شوم و من را در بین داوران جشنوار خواهید دید اما در آینده دوست دارم پزشک شوم.

یک دختر خجالتی گوشه سالن کنار مادرش منتظر ایستاده است، ۱۰ سال دارد و می گوید در مدرسه از تست داوری جشنواره اطلاع یافته است. فیلم هایی مانند اختاپوس، سین مثل سبزه و جنجال در عروسی را دیده است و کلا علاقه دارد فیلم های کودکان را ببیند.

با همان خجالت زیادی که دارد می گوید: بیشتر فیلم های کمدی با بازی مهران مدیری، مهران غفوریان، رامبد جوان و رضا عطاران را دوست دارم و دوست دارم در آینده بازیگر شوم.

دو دختر چادری که روسری های یک شکلی دارند، نظرها را به سمت خود جلب می کنند، دو قلوهایی هستند که برای مصاحبه داوری جشنواره دعوت شده اند. مائده و ساجده نجاریان همراه مادرشان امده اند از حرف های مادر دریافت می شود که رضایت چندانی ندارد اما بچه ها شوق و ذوق زیادی دارند. جواب هایشان به پرسش ها عین هم است، فقط طرز حرف زدنشان مقداری متفاوت است، هر دوی آن ها می خواهند استاد دانشگاه شوند، هر دو می گفتند آزمون های کتبی و حضوری آسان و راحت بوده است و هر دو هنر را در اولویت های دوم به بعد زندگیشان قرار داده اند. هر دو آخرین فیلم هایی که دیده اند زیبای خفته و گشت ۲ بوده است.

ساجده می گوید: علاقه ای به هنر ندارم و دوست دارم استاد دانشگاه شوم؛ مائده هم می گوید: برای من کارهای مهمتری از هنر در زندگی دارم که اول باید به ان ها برسم، در اوقات فراغتم فیلم های سینمایی نگاه می کنم./

کد خبر 307610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.