تداوم پیشرفت‌های پژوهشی دانشگاه خوراسگان اصفهان در یک‌سال گذشته

دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان) یکی از دانشگاه‌های پیشرو و خوش‌نام در حوزه پژوهش و فناوری در سطح کشور است.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با اعلام این مطلب افزود: این واحد دانشگاهی با دارا بودن امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی مدرن و بروز و همچنین به جهت دارا بودن اعضای هیات علمی با تجربه و دانشجویان علاقه‌مند و پر تلاش خود توانسته است در طول سال تحصیلی جاری،کسب مقام‌ها و برتری‌های خود در جشنواره‌ها و مسابقات ملی و بین‌المللی را تداوم بخشیده و در برخی از موارد نیز نسبت به سنوات گذشته پیشرفت‌های حائز اهمیتی داشته باشد.
دکتر احمدرضا مساح به درخشش واحد اصفهان(خوراسگان) در پنجمین جشنواره فرهیختگان اشاره کرد و گفت: کسب ۴ مقام پژوهشگر برتر گروه کشاورزی، مقاله برتر گروه کشاورزی، مرکز رشد برتر و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان برتر در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در پنجمین جشنواره فرهیختگان، جدیدترین موفقیت واحد اصفهان(خوراسگان) در حوزه پژوهش و فناوری است که در هفته گذشته بدست آمد.
دکتر مساح افزود: مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)  با استقرار هسته‌های پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان و انجام فهالیت‌های پژوهش‌محور شاخص، توانست در سال تحصیلی جاری به عنوان اولین واحد دانشگاه آزاد اسلامی به عضویت در انجمن بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری (IASP) در آید.
معاون پژوهش و فناوری واحد اصفهان(خوراسگان) خاطر نشان کرد: کسب عنوان ناشر برگزیده و کتاب برگزیده بخش علوم پزشکی در دومین دوره کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی"ابن سینا" از دیگر مقام‌های کسب شده این واحد دانشگاهی است.
وی افزود: انتشارات علمی واحد اصفهان(خوراسگان) به عنوان یکی از معتبرترین انتشارات دانشگاهی کشور از ابتدا تا کنون ۴۲۰ عنوان کتاب چاپ و تجدید چاپ نموده و در یکسال گذشته نیز ۱۳۲۸۵ جلد کتاب در قالب ۲۲ عنوان کتاب به چاپ رسانده است.
دکتر مساح به ارتقای رتبه دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان) در رتبه‌بندی وبومتریک(webometric) در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: در رتبه‌بندی وبومتریک واحد اصفهان با بهبود شرایط و ارتقای آن توانست رتبه نهم در سال ۹۴ را به رتبه هشتم در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی در سال ۹۵ ارتقا دهد.
وی در این خصوص افزود: در رتبه‌بندی وبومتریک ۴ شاخص مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که واحد اصفهان در شاخص تعداد صفحات وب رتبه دوم، در شاخص تعداد لینک‌ها رتبه سوم، در شاخص گوگل اسکولار رتبه اول و در شاخص مقالات پراستناد دانشگاه در پنج‌سال اخیر، رتبه هشتم در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی را بدست آورد.
وی همایش‌های بین‌المللی برگزار شده سال ۹۵ در این واحد را ۱ مورد و همایش‌های ملی را ۳ مورد اعلام کرد و گفت: تعداد مقالات پژوهشگران واحد اصفهان(خوراسگان) نمایه شده در اسکاپوس در سال ۲۰۱۶، ۲۳۲ مورد است که نسبت به مقالات سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۳۵ درصد رشد داشته است..
وی به مقالات ISI نیز اشاره کرد و افزود: تعداد مقالات ISI(wos) پژوهشگران واحد اصفهان(خوراسگان) نیز در سال ۲۰۱۶ با ۲۲۵ مورد، رشد چشمگیر ۸۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی با ۱۲۵ عنوان مقاله بوده است.
مساح مجلات علمی و پژوهشی واحد اصفهان(خوراسگان) را ۶ عنوان ذکر کرد و گفت: فصلنامه علمی و پژوهشی دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی تا کنون ۶۰ شماره، فصلنامه پژوهش در برنامه‌ریزی درسی ۵۰ شماره، مجله بین‌المللی بازیافت مواد آلی در کشاورزی ۱۸ شماره، مجله بین‌المللی تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی ۹ شماره، مجله پژوهش در اکوفیزیولوژی گیاهان زراعی ۵ شماره و مجله پژوهش در آموزش زبان انگلیسی با ۸ شماره منتشر شده، ۶ مجله علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان) است که در جهت انتشار مقالات علمی پژوهشگران در سطح بین‌المللی و ملی فعالیت می‌کنند.

کد خبر 307517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.