کشاورزی و دامداری فریدن در صدر بهترین های استان

فریدن - رئیس جهاد کشاورزی فریدن گفت: فریدن در سال گذشته در حوزه های مهم کشاورزی و دامداری به کسب رتبه های برتر استان نائل آمده است.

رامین رستمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، با اشاره به ظرفیت های غنی فریدن در بخش اقلیم، خاک و جغرافیا اظهار کرد: در کنار این بستر ارزشمند کاشت و تولید گیاهان دارویی باید به عنوان کشت جایگزین در برنامه تغییر الگوی کشت قرار داده شود.

 وی اجرای طرح های توسعه آبیاری بارانی و آموزش و ظرفیت سازی در مباحث ترویجی را از دیگر اقدامات مهم و قابل پیگیری در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان عنوان نمود و گفت:  راه اندازی تشکل های کشاورزی می تواند کمک موثری در زمینه آموزش و مباحث ترویجی نماید.

رستمی راه اندازی و استقرار صنایع تبدیلی متناسب با کشاورزی و دامپروری را یکی از راه های توسعه شهرستان و برون رفت از بیکاری عنوان نمود .

وی در ادامه با اشاره به طرح آمایش سرزمین گفت : فریدن به عنوان منطقه کشاورزی و دامداری معرفی گردیده و در این میان باید بیمه دام و حمایت از دامداران توسط بیمه با روند بهتر و فعال تر انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی فریدن با مروری بر  مهم ترین چالش ها، اولویت ها و ظرفیت های بخش کشاورزی شهرستان به ارائه  عملکرد مدیریت جهاد کشاورزی طی یک سال اخیر پرداخت.

وی عنوان داشت: خوشبختانه موفق شدیم در سال ۹۵  رتبه اول تولید و عملکرد چغندر قند ۴۲ هزار تن با عملکرد ۶۰ تن در هکتار، رتبه اول سطح زیر کشت چغندر قند با ۷۰۰ هکتار، رتبه اول سطح زیر کشت سیب زمینی با سه هزار و 200 هکتار، رتبه اول تولید و عملکرد سیب زمینی با ۸۰ هزار تن در هکتار، رتبه اول عملکرد در واحد سطح پیاز با ۸۰  هزار تن در هکتار ،رتبه اول اجرای آبیاری تحت فشار در 14 هزار و 900 هکتار، رتبه دوم پرورش بوقلمون گوشتی با 65 هزار تن در سال و رتبه ششم تولید شیر با 25 هزار تن در سال را کسب نمائیم.

کد خبر 307442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.