اتفاق بزرگ جشنواره امسال، نمایش هفت اثر در بخش پویانمایی و نمایش ۱۶۵ فیلم

برای نخستین بار در اصفهان هفت اثر پویانمایی از دستاوردهای سی امین دوره جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به نمایش در می آید.

به گزارش ایمنا به نقل از ستاد اطلاع رسانی دفتر اصفهان، نشست ستاد هماهنگی سی امین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان با حضور اعضای کمیته های این ستاد در مهمانسرای شهرداری برگزار شد.

دبیر سی امین دوره جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان در این نشست با بیان اینکه بخش انتخاب آثار این جشنواره به اتمام رسید، اظهار کرد: در بخش سینمای بین الملل ۱۲ فیلم خارجی، در بخش انیمیشن ۷ فیلم، ۱۸ فیلم کوتاه و نیمه بلند غیر ایرانی، ۳۲ فیلم کوتاه و نیمه بلند غیر ایرانی و ۸ فیلم بلند درباره کودک در این جشنواره انتخاب شده که به نمایش گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه امسال توجه ویژه ای به بخش فیلم های غیرایرانی شده، تصریح کرد: بسیاری از فیلم های غیر ایرانی فیلم های ارزشمندی هستند که لازم است والدین کودکان به طور حتم از این فیلم ها دیدن کنند. این ها فیلم هایی هستند که خارج از بخش مسابقه هستند.

علیرضا رضاداد ادامه داد: در بخش سینمای ایران ۱۱ فیلم زنده انتخاب، در بخش آثار پویانمایی و انیمیشن ۷ فیلم، در بخش آثار غیربلند سینمایی ۸ اثر، ۱۹ اثر در آثار کوتاه و نیمه بلند ایرانی و ۳۰ اثر نیز در بخش کوتاه پویانمایی انتخاب شده است.

وی یکی از دستاوردهای جشنواره امسال را که برای نخستین بار رخ می دهد نمایش ۷ اثر انیمیشن ذکر کرد و افزود: این ۷ اثر اتفاق بزرگ و بی نظیری در سینمای ایران و سینمای کودک است. در دهه ۸۰ اگر تنها یک فیلم انیمیشن ساخته می شد به طور حتم مورد توجه قرار می گرفت اما امروز با این تعداد اثر ارزشمند در بخش انیمیشن روبرو هستیم.

دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان تاکید کرد: در اصفهان ظرفیت بزرگی در بخش انیمیشن وجود دارد. هم اکنون دو کارگاه برای این بخش طراحی شده تا از ظرفیت های موجود این شهر استفاده شود.

وی با بیان اینکه دو ویژگی برای جشنواره امسال طراحی شده است، گفت: نگاه تخصصی به بخش کودک و نوجوان و نگاه ویژه به بخش انیمیشن از جمله ویژگی های سی امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان است.

رضاداد خاطرنشان ساخت: در مجموع در بخش سینمای ایران ۷۷ فیلم، سینمای غیرایرانی ۸۸ اثر و در مجموع ۱۶۵ فیلم در این جشنواره به نمایش درمی آید.

وی با بیان اینکه حدود ۵۵ کشور در این جشنواره نماینده یا فیلم داریم، اضافه کرد: کارهای ستادی در تهران به پایان رسیده و ازین پس کارهای دیگر جشنواره در اصفهان پیگیری می شود.

ستاد مرکزی جشنواره افتتاح شد

مدیراجرایی جشنواره کودک در ادامه این جلسه اظهار کرد: به طور متوسط هفته ای یک بار جلسه برای این جشنواره برگزار شده و سعی کردیم در این زمینه ناهماهنگی را برطرف و نقاط ابهام را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه ستاد مرکزی جشنواره روبروی هتل عباسی آماده و افتتاح شد، تصریح کرد: امورات تشریفات و هماهنگی هتل ها مراحل نهایی خود را طی می کند.

شهیدی ادامه داد: تاکنون نزدیک به ۳۴۰ نفر از میهمانان برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.

گفتنی است، سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۹ تا ۱۵ تیر در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 307314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.