ریتم دویدنتان را پیدا کنید

بخش مهمی از همه ورزش ها را دویدن اختصاص دهید؛ این ورزش ساده نه تنها باعث آب شدن چربی های بدن می‌شود، بلکه باعث افزایش شادابی و روحیه مثبت می‌شود.

کارشناس ارشد تربیت بدنی در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری ایمنا گفت: مطالعات بررسی های جدید نشان می دهد که دویدن با قاعده و صحیح می تواند باعث کاهش تاثیرات افزایش سن بر افراد شود.

مرضیه سلمانی افزود: از مزایای عمده دویدن می‌توان به سلامت ماندن قلب و ریه اشاره کرد.همچنین تقویت عضلات اصلی بدن، کشش و انعطاف پذیری آنها، تقویت استخوان ها، تنظیم ضربان قلب و فشار خون از مزیت های عمده دویدن هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر این افرادی که به طور منظم و مستمر این ورزش را انجام می‌دهند، معمولا سالم تر از دیگران هستند. همچنین آنها خواب راحت‌تری دارند و عموما استرس کمتر به سراغشان می‌رود.

این در حالی است که مانند تمامی ورزش‌ها باید قبل از انجام ورزش دویدن، بدن خود را کاملا گرم کنید که برای انجام این کار می‌توانید از ورزش ها و نرمش های کششی که عضلات پا، بازو و کتف را گرم می‌کنند، استفاده کنید.

این کارشناس تربیت بدنی اصول صحیح دویدن را بصورت زیر عنوان کرد:

سر بالا بدوید

افتادن سر به پایین توان شما را برای دویدن کم می کند؛ سعی کنید سرتان را به بالا بکشید.

ریتم دویدنتان را پیدا کنید

همگام با ریتم بدنتان، دست ها را که از آرنج خم شده اند کنار بدن, جلو عقب ببرید( مثلا با ریتم ۱۲۰ ضرب در دقیقه).این هماهنگی انرژی شما برای دویدن را بیشتر می کند.

به روبرو نگاه کنید

حدود ۱۰ متر جلوتر را نگاه کنید ، این امر باعث بالا ماندن سر شده و از نظر ذهنی به دویدنِ بیشتر کمک می کند.

 پاها را مستقیم جلوی بدن روی زمین بگذارید

هنگام زمین گذاشتن پاها آنها را به چپ و راست نبرید. این کار باعث کند شدن شما می شود.

هنگام خستگی، بدنتان را کنترل کنید

وقتی سرعت تان را کم می کنید، کمی بیش از حد معمول پا(زانو)ی عقب را بالا ببرید، این کار باعث می شود ‌از خستگی جلوگیری کنید.

کد خبر 307312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.