به دنبال توزیع عدالت فرهنگی در جامعه هستیم

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان اعلام کرد: به دنبال توزیع عدالت فرهنگی در جامعه هستیم، از این رو مراکز سیار روستایی و شهری ویژه مناطق محروم و حاشیه نشین را به منظور برخورداری همه مخاطبان از کلاس های کانون برنامه ریزی کرده ایم.

مهدی قربانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با سبقه ۵۰ ساله امسال نیز همچون سالهای گذشته برای ایام تابستان در ۳ بخش فرهنگی، هنری و ادبی ویژه مخاطبان خود در سنین ۶ تا ۱۵ سال برنامه ریزی کرده است.

وی ادامه داد: در بخش فرهنگی ۱۰ فعالیت شاخص پیش بینی شده که از جمله آنها می توان به آشنایی با قرآن، قصه گویی، اردوی منتخبین مراکز استان، نمایش و نقدفیلم، فعالیت های علمی و نجوم، پرورش خلاقیت، معرفی کتاب، مهارت های خواندن و فعالیت های تفکر و پژوهش اشاره کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان افزود: در بخش هنری کارگاه های تخصصی نقاشی و سفال، کارگاه های تخصصی خوشنویسی ویژه کودکان و نوجوانان، کارگاه نمایش عروسکی و آموزش عکاسی در مراکز فرهنگی و هنری برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در بخش ادبی هم اجرای کارگاه های شعر و داستان، کارگاه خلاقیت ادبی، کارگاه آشنایی با متون کهن و برگزاری انجمن های ادبی در سرتاسر مراکز فرهنگی استان انجام و با استقبال خوبی رو به رو شده است.

قربانی با اشاره به اینکه کتاب های قدیمی مراکز کانون امروزه با تغییراتی مواجه شده است، یادآور شد: در حال حاضر هم به لحاظ تعداد مراکز و هم محتوا شاهد تغییراتی در سطح استان اصفهان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با دارا بودن بیش از ۶۰ مرکز فرهنگی و هنری رتبه اول کشوری را به لحاظ تعدد مراکز به خود اختصاص داده  و این مراکز باتوجه به ماهیت خود عملاً به مراکز ثابت، سیار روستایی و شهری و مراکز فراگیر ویژه کودکان دارای معلولیت جسمی و حرکتی تبدیل شده اند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان تاکید کرد: ما به دنبال توزیع عدالت فرهنگی در جامعه هستیم، از این رو مراکز سیار روستایی و شهری ویژه مناطق محروم و حاشیه نشین را به منظور برخورداری همه مخاطبان از کلاس های کانون برنامه ریزی کرده ایم.

وی اظهارکرد: مراکز پستی کانون برای آن دسته از کودکان و نوجوانانی که امکان دسترسی به مراکز ثابت و سیار را ندارند، از طریق مکاتبه ای و پستی فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی را ارایه می کنند.

قربانی اضافه کرد: نوع چهارم مراکز کانون، مراکز فراگیر ویژه کودکان دارای معلولیت جسمی و حرکتی است که به طور تخصصی در این حوزه آموزش های لازم را ارایه می کند.

وی با اشاره به اینکه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان به لحاظ رنج تحصیلاتی در رتبه بالایی قرار دارند، افزود: اکثر این مربیان حداقل سابقه بیش از۱۵ سال در انجام فعالیت های فرهنگی دارند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان تاکید کرد: نگاه ما درآمدزایی نیست بلکه می خواهیم رسالت فرهنگی خودمان را به نحو شایسته به خصوص در مناطق محروم و شهرستان های کم برخوردار انجام دهیم.

وی تصریح کرد: فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان صرفاً برای تابستان نیست بلکه در تمام فصوصل سال فعالیت ها و برنامه های کانون با حداقل هزینه ها در حال برگزاری است./

کد خبر 307279

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.