دختربچه ای که باعث یک کشف بزرگ علمی شد +عکس

مدلین مک کان نام دختربچه ای انگلیسی است که 10 سال پیش در پرتغال به شکل مرموزی ناپدید و دیگر هرگز پیدا نشد.

تصویر دختربچه ای که باعث یک کشف بزرگ علمی شد +عکس

مجله خبری، او به همراه والدینش به تعطیلات در پرتغال رفته بود اما زمانی که  پدر و مادرش به همراه دوستانشان در رستورانی نزدیک محل اسکان مشغول صرف غذا بودند او ربوده شد. مدلین پس از آن به چهره ای چهانی تبدیل شد. تلاش های گسترده ای برای یافتن این دختربچه آغاز شد و والدین مدلین برای یافتن او حتی کارآگاه خصوصی استخدام کردند. با اینکه تا امروز هزینه بسیار کلانی صرف پیدا کردن این دختربچه انگلیسی شده است اما او پیدا نشد.

نخستین فرضیه قوی این است که فرد آدم ربا پس از به تجاوز به مدلین سه ساله او را به قتل رسانده و در مکانی نامعلوم دفن کرده است. فرضیه دیگر این است که آدم ربا یا آدم ربایان او را به یک خانواده ثروتمند مراکشی فروخته اند و با کشتی او را از پرتغال به این کشور منتقل کرده اند. مدلین اگر زنده باشد اکنون 13 ساله است. در سال های اخیر بارها با کمک نرم افزارهای خاص تصویر او در سنین بالاتر طراحی شد تا اگر کسی او را دید به سرعت به پلیس اطلاع بدهد. تلاش ها در راستای یافتن این دختربچه انگلیسی هر چند تا اکنون کاملا بی نتیجه بوده اما حداقل منجر به کشف یک راه حل بسیار علمی و هوشمندانه برای طراحی چهره افراد شده است. این نرم افزار چهره کنونی شما را با بالاترین ضریب دقت ارزیابی و سپس بر اساس اطلاعات و فرآیندهای طبیعی که در بدن انسان در هنگام بالارفتن سن رخ می دهد عکسی از چند سال آینده شما را به نمایش می گذارد.

تا به حال نرم افزارهای متعددی برای طراحی چهره آینده انسان درست شده بودند اما این یکی دقیق ترین نرم افزار است که دقیقی آن نیز به اثبات رسیده است. این نرم افزار در فرآیندی هفت ساله میزان دقیق بودن خود را در طراحی چهره انسان ثبت کرد. افراد زیادی در ابتدای طراحی این نرم افزار عکس چند سال آینده شان طراحی شد و حالا پس از گذشت هفت سال مشخص شده که چهره طراحی شده کاملا به چهره کنونی شان تطابق دارد.

مدلین اما پیدا نشد. بسیاری می گویند زنده بودن او افسانه ای بیش نیست. منطق می گوید حق با آنهاست. اما مدلین نگون بخت که دختربچه ای زیبا هم بود حداقل باعث پیشرفت در یک تکنولوژی جالب و به درد بخور شده است، تکنولوژی پیشرفته ای که می تواند به پیدا شدن کودکانی که سال ها پیش گم شده اند کمک زیادی کند.

این تصویر مدلین مک کان است، دختربچه ای که در پرتغال ناپدید اما هرگز پیدا نشد:

کد خبر 307011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.