رشد ۴۰ درصدی کشت حبوبات در اراضی زراعی فریدن

فریدن - رئیس اداره جهاد کشاورزی فریدن گفت: کشت حبوبات در فریدن از رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده وپیش بینی می گردد ۵۵۰ تن محصول از این سطح برداشت گردد.

رامین رستمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، از آغاز کشت سبزیجات وصیفی جات، حبوبات و سیب زمینی در مزارع و اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

وی عنوان داشت:  کشت کاهو ، انواع کلم، شوید، جعفری و غیره در سطح ۲۲۰  هکتار از اراضی زراعی شهرستان آغاز شده است که باتوجه به متوسط عملکرد ۵۰ تن در هکتار پیش بینی می گردد بیش از ۱۱ هزار تن محصول سبزی و صیفی از مزارع شهرستان برداشت گردد.

رئیس جهاد کشاورزی فریدن در ادامه از کشت حبوبات در سطح ۳۴۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان از ابتدای خرداد ماه سال جاری خبر داد و افزود: کشت حبوبات در سال جاری؛ از رشد ۴۰ درصدی  نسبت به سال گذشته برخوردار بوده وپیش بینی می گردد ۵۵۰ تن محصول از این سطح برداشت گردد که ارقام کشت شده شامل لوبیا چیتی ،لوبیا قرمز لاین ۱۶۹ولوبیا سفید رقم پاک می باشد.

رستمی با بیان این که کشت سیب زمینی نیز  در سطح ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی  زراعی شهرستان فریدن آغاز شده است، ادامه داد: کشت این محصول با توجه به نوع ارقام ،زود رس یا دیر رس بودن و همچنین به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب منطقه برای کشت سیب زمینی از اواسط اردیبهشت ماه آغاز و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد که پیش بینی می گردد با متوسط عملکرد ۲۵ تن در هکتار ۸۰ هزار تن محصول از این سطح کشت شده برداشت شود .

رئیس اداره جهاد کشاورزی فریدن از آغاز عملیات مبارزه با سن گندم در شهرستان  خبر داد و گفت: اجرای عملیات مکان یابی و محل های زمستان گذران و زمان ریزش، مرحله اول (سن مادر) توسط شبکه مراقبت آغاز شده است  که طی این مدت تا کنون در حدود ۵۵ هکتار از اراضی گندم وجو (آبی ودیم) شهرستان بر علیه سن مادر مبارزه صورت پذیرفته است.

وی افزود: این رقم نسبت به سال گذشته به دلیل کنترل مناسب تفاوت چشمگیری نداشته است و پیش بینی می گردد عملیات کنترل شیمیایی بر علیه پوره های سن ۲ و۳ در سطح ۸۰۰ هکتار از اراضی غلات شهرستان نیز صورت پذیرد.

کد خبر 306921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.