سپاهانی‌ها در نقل و انتقالات خودشان را گول نزنند

سپاهان با وجود خرید پنج بازیکن جدید در فصل نقل و انتقالات باید همچنان به تلاش خودش برای پر کردن جای خالی بازیکنانش ادامه دهد.

به گزارش ایمنا، بدون شک بزرگترین توفیق فوتبال اصفهان در نقل و انتقالات پیش از فصل لیگ هفدهم که در این مدت مانور زیادی هم بر روی آن داده شده مربوط به خریدهای جدید باشگاه سپاهان است که سروصدای زیادی به پا کرده است. سپاهان بعد از کسب عنوان پنجمی در لیگ قبلی عزم خودش را برای موفقیت در لیگ هفدهم جزم کرده و تمدید قرارداد زلاتکو کرانچار هم بر همین مبنا بوده است. از طرف دیگر محسن طاهری هم به عنوان مدیرعامل مشغول مذاکره با بازیکنان جدیدی است که در لیست کرانچار حضور دارند و تا به امروز پنج بازیکن جدید به لیست تیم اضافه شده و احتمال می‌رود که سهمیه ششم به سعید آقایی مدافع چپ تراکتورسازی تعلق بگیرد. اما نکته مهم اینجاست که با وجود شرایط خوب سپاهان در نقل و انتقالات لیگ هفدهم که زمان رسمی آن از چهارشنبه ۲۴ خرداد آغاز می‌شود به نظر می‌رسد که علاقمندان به فوتبال در مورد عملکرد سپاهان کمی احساسی و غلوآمیز برخورد کرده‌اند و اگر بخواهیم یک مقایسه نفر به نفر بین خروجی‌ها  و ورودی های سپاهان انجام دهیم تقریباً می‌توان گفت که سپاهان فقط اجازه خالی شدن دستش در لیگ هفدهم را نداده وگرنه عملکرد نقل و انتقالاتی این تیم آنچنان هم شگفت انگیز نبوده و اگر قرار باشد که سپاهانی‌ها در باد غرور این وضعیت بخوابند خیلی زودتر از حد معمول ضربه آن را خواهند خورد.

در قلب خط دفاعی شجاع خلیل‌زاده و موسی کولیبالی جدا شده‌اند و در عوض عزت الله پورقاز و سیاوش یزدانی به لیست تیم اضافه شده‌اند. نگاهی به آمار گل‌های خورده پیکان در فصل قبل نشان می‌دهد که این تیم با دریافت ۳۸ گل دومین خط دفاع ضعیف لیگ بوده و از طرف دیگر عزت الله پورقاز هم در ترکیب سایپا و بعد هم استقلال خوزستان هیچ نشانی از آن بازیکن آماده سال‌های قبل نداشت. ضمن اینکه باید اضافه کنیم زمان لازم برای ایجاد هماهنگی بین این دو نفر در قلب خط دفاعی سپاهان را که می‌تواند چند هفته‌ای کار را برای تیم سخت کند. اما بر روی کاغذ در هر شرایطی زوج شجاع و کولیبالی اگر دچار حاشیه و اختلاف با سکوها نمی‌شدند انتخاب ارجح تری نسبت به یزدانی و پورقاز بودند و با قاطعیت می‌توان گفت که سپاهان در این پست تقویت که نشده هیچ بلکه به سختی می‌تواند جای خالی دو مدافع میانی فصل گذشته خودش را پر کند.

حسن جعفری سومین خرید جدید سپاهان است که بازیکنی بی‌حاشیه و آرام است و عملکردش بر روی یک مسیر مستقیم و باثبات حرکت می‌کند اما سپاهان در این پست جلال عبدی، محمد روشندل و آرمین سهرابیان را از دست داده و با هر متر و معیاری که بخواهیم مقایسه کنیم باید گفت سپاهان آنچنان تقویتی هم در پست دفاع راست نشده و امروز جعفری یک ذخیره مطمئن بر روی نیمکت سپاهان ندارد.

در خط هافبک و در فاز هجومی شاهین ثاقبی جذب شده که بازیکن با استعدادی است اما یک فصل دوری از لیگ برتر ممکن است او را کمی تغییر داده باشد و در ضمن سپاهانی‌ها فرید کریمی و طالب ریکانی را از دست داده‌اند که توانسته‌اند شاهین ثاقبی را جذب کنند و این هم آنچنان اتفاق خوشحال کننده‌ای نیست چون کریمی بهزادی اگر شرایط ایده‌آل خودش را داشته باشد حداقل از لحاظ فنی چیزی از ثاقبی کمتر نبود. اگر جباروف هم تصمیم بگیرد که دیگر به ایران نیاید خلأ خط هافبک سپاهان بیشتر از فصل قبل هم خواهد شد و حضور تنهای ثاقبی نمی‌تواند مشکلی از سپاهان حل کند.

اما بدون شک عنوان برترین خرید تا به امروز سپاهان را باید به ساسان انصاری داد که به عنوان نفر اول خط حمله به سپاهان اضافه شده ولی نباید فراموش کنیم که مسعود حسن‌زاده هم در این پست نمایش خوبی داشت و در نیم فصل دوم لیگ گل‌های حساسی برای تیمش به ثمر رساند و بعد از آن مصدومیت ناگهانی بعید به نظر می‌رسد که تا نیم فصل امکان بازی پیدا کند و در این شرایط تنها ساسان انصاری می‌تواند جای خالی او را پر کند که اگر قرار به مقایسه فنی باشد باید گفت که هر دو بازیکن تقریباً در یک سطح فنی هستند ولی چربش بیشتر به سمت انصاری است.

این پنج بازیکن تمام خریدهای سپاهان تا به امروز بوده‌اند که با تعدادی از جدا شده‌های سپاهان مقایسه شدند و این یعنی سپاهانی‌ها باید در فرصت باقیمانده باز هم به دنبال جذب بازیکن ایرانی و البته خارجی باشند تا کرانچار در شروع لیگ دست پرتری بر روی نیمکت تیمش داشته باشد. این جریان‌های رسانه‌ای و اعطای عنوان موفق‌ترین تیم نقل و انتقالات به سپاهان دردی از این تیم دوا نخواهد کرد و بیشتر حالت گول زننده دارد. سپاهان به نسبت تیم فصل قبل خودش هنوز تقویت آنچنانی نشده و جذب حداقل سه بازیکن باکیفیت دیگر می‌تواند طاهری و کرانچار را در کارشان موفق کند.

کد خبر 306835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.