کاهش چشمگیر تخلفات شهری اصفهان طی ۲ سال گذشته

به گفته مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری تخلفات شهری اصفهان طی دو سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجموعه مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با پشتیبانی سایر ارگان ها به ویژه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برای رفع تخلفات شهری اقدام می کند. سد معبر صنوف، فعالیت خودروهای دوره گرد و ثابت در معابر، دستفروشی و فعالیت های غیر مجاز در معابر، کارتن خوابی، بر پایی چادر در پارک ها و معابر شهر، ریختن مصالح و نخاله های ساختمانی هنگام تغییرات و ساخت و سازها بخشی از تخلفاتی هستند که مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان برای پیشگیری و رفع آنها تلاش می کند.

امروز برای آگاهی از اقدامات انجام شده جهت پیشگیری و رفع تخلفات شهری اصفهان طی دو سال اخیر، گفتگویی را با «مجتبی کاظمی- مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان» انجام داده ایم که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان در چه بخش هایی فعالیت می کند؟

مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری با فعالیت ۶۰۰ نفر نیروی انسانی در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان، پارک طبیعی ناژوان وصفه اقدام به انجام ماموریت های محوله می کند.

۳۱ نوع ماموریت در راستای پیشگیری و رفع تخلفات شهری توسط ماموران ما انجام می شود که اهم آنها شامل: رفع سد معبرصنوف، تخلفات ساختمانی، برخورد و جمع آوری متکدیان و کودکان خیابانی، تغییر کاربری ها، رفع خطر از بناهای فرسوده، پیگیری و رفع مشاغل مزاحم، جمع آوری کارتن خواب ها و غیره است که ماموران این مدیریت به صورت ۲۴ ساعته در کلیه ایام سال نسبت به انجام آنها اقدام می کنند.

اگر بخواهید به ارایه گزارشی از عملکرد دو ساله این مدیریت بپردازید، به چه مواردی اشاره می کنید؟

ما در سرلوحه ماموریت ها با توجه به تاکیدات شهردار اصفهان، آموزش پرسنل در انجام ماموریت ها و برخورد با شهروندان را قرار داده ایم.

با توجه به اینکه بسیاری از شهروندان یا به دلیل بی اطلاعی از قوانین تخلفاتی را انجام می دهند یا حتی عده ای به صورت عمدی تخلفاتی را مرتکب می شوند، مهمترین دغدغه ما نوع برخورد پرسنل با شهروندان است.

از این رو سعی شد با توجه به برگزاری دوره های آموزشی بتوانیم در این رابطه اقدامات پیشگیرانه و خوبی انجام دهیم.

در مجموعه مدیریت پرسنل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان، جمع آوری متکدیان را در دستور کار داریم که پرسنل در تمام ساعات شبانه روزی اقدام به جمع اوری متکدیان از سطح شهر می کنند به طوری که طی دو سال گذشته بالغ بر ۳۰۰۰ متکدی از سطح شهر اصفهان جمع آوری شدند.

بیشتر متکدیان جمع آوری شده از اتباع بیگانه بودند که به صورت غیرقانونی وارد کشور و شهر ما شده و با سوء استفاده از اعتقادات دینی مردم اقدام به تکدی گری می کردند.

دغدغه ما این است که شهر ما از وجود متکدیان پاک شود، البته در این راستا باید ارگانهای مرتبط هم کمک کنند.

رفع سد معابر دیگر فعالیت ما بوده است، بسیاری از کسبه به اشتباه بر این باور هستند که کسب بیشتر منوط به اشغال پیاده روهاست.

ما در برخورد با رفع سد معبر طی دو سال گذشته بالغ بر ۳۰ هزار اخطار و تذکر برای رفع سد معبر داشتیم که این آمار بالا است اما در صدد بودیم این معضل رفع شود.

تاکنون دوره های متوالی و برنامه های ویژه برای فرهنگسازی صنوف برگزار شده تا معابر عمومی در اختیار شهروندان که حق طبیعی آنها به شمار می رود، قرار گیرد.

در بخش کنترل تخلفات ساختمانی، تلاش شبانه روزی پرسنل ما باعث شده که تخلفات ساختمانی زیادی در این شهر نداشته باشیم.

البته خلاف در ساخت و ساز مغایر با پروانه ساختمانی رؤیت شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

ازسوی دیگر برخورد بامشاغل مزاحم را در دستور کار داشتیم و در این راستا طی دو سال گذشته برای بالغ بر ۱۰۰۰ شغل مزاحم رأی تعطیلی صادر کردیم.

عملکرد مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان را چگونه ارزیابی می کنید؟

این را مردم باید اظهارنظر کنند و به ما نمره بدهند اما نکته ای که وجود دارد اینکه اخلاق مداری سرلوحه کار پرسنل این مدیریت بوده و ماموران ما برای تحقق آن تلاش کرده اند تا با تکریم مردم در روند پیشگری از تخلفات بهتر تاثیر گذار باشند.

شهر اصفهان در میان کلانشهرها از نظر پیشگیری و رفع تخلفات شهری نمونه است.

در مجموع می توان نتیجه گرفت که میزان تخلفات شهری نسبت به دوسال گذشته کمتر شده است؟

قطعاً، تخلفات شهری اصفهان طی دو سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

برای رفع خطر ساختمان های مخروبه چه اقداماتی انجام می شود؟

در بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری آمده است دیوارهایی که به نوعی خطرساز هستند یا ساختمان های رها شده ای که سالها از زمان ساخت آنها می گذرد و بلاتکلیف رها شده اند، در طول سال به واسطه گزارش های مردمی یا هنگام بازرسی ماموران شناسایی می شوند و سپس اخطاری به مالک برای رفع خطر داده می شود، اگرمالک در خصوص رفع خطر اقدام نکرد شهرداری راساً اقدام به رفع خطر می کند.

سعی شده بناهایی که فرسودگی و خطرساز بودن آنها محرز شده است، رفع خطر شوند.

برای جمع آوری کارتن خواب ها چه اقداماتی انجام شده است؟

در زمینه کارتن خوابی اصفهان شهری پاک و نمونه است که تعداد کارتن خواب های آن انگشت شمار است اما  همین تعداد هم زیبنده اصفهان نیست.

این افراد معمولاً در ساعات پایانی شب در حاشیه شهرها برای خواب اسکان پیدا می کنند.

ماموران ما نسبت به جمع آوری کارتن خواب ها اقدام می کنند اما این چرخه تکراری همچنان ادامه می یابد.

ضمن اینکه شماره تلفن های ۳۵۶۰۱۲۱۱ و ۳۵۶۰۱۲۱۳ به صورت شبانه روزی پاسخگوی شهروندان در زمینه تخلفات شهری است.

کد خبر 306768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.