تعریض پل فلزی با رویکردی انسان محور

طراح و معمار پروژه تعریض پل فلزی گفت: تلاش شد رویکرد انسان محور بودن در پروژه تعریض پل فلزی لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیوان ملت در مراسم بهره برداری از پروژه تعریض پل فلزی اظهارکرد: پل فلزی اولین پل مدرنی است که پس از پل های آجری خواجو، سی و سه پل و جویی بعد از حدود ۴۵۰ سال بر روی رودخانه زاینده رود در شهر اصفهان احداث شده است.

وی ادامه داد: اولین پلی که در سال ۱۳۱۰ احداث و در سال ۱۳۲۵ افتتاح می شودپل فلزی است که سازه ای مدرن بتنی و فلزی دارد و به واسطه شرایط زمانی مختص به خود ایجاد شده است.

طراح و معمار پروژه تعریض پل فلزی عنوان کرد: این پل ابتدا با یک معماری ساده و بدون عناصر تزئینی طراحی و توسط معماران فرانسوی ساخته شده است.

وی اضافه کرد: با گردش در شهر اصفهان با پل های زیبایی که شاخصه معماری هستند روبرو می شویم و از آنها لذت می بریم، در کنار این پل های شاخص قرار گرفتن یک پل بتنی ناهماهنگ بود بنابراین پس از اینکه تصمیم به تعریض پل فلزی گرفته شد با درایت، خوش ذوقی، تیز هوشی و آینده نگری شهردار اصفهان تاکید داشتند که معماری اصفهان در این پل جلوه کند.

ملت تاکید کرد: در همین راستا این پل به شکلی طراحی شد که به پیکره بندی و فرم اصلی پل پایبند بمانیم اما عناصر شاخص معماری اصفهان را در تعریض پل فلزی پیاده کنیم.

وی در ادامه گفت: از ویژگی های مهم پل های شاخص اصفهان، انسان محوری آنهاست و علاوه بر اینکه وظیفه حمل ونقل را بر عهده دارند برای انسان طراحی شده اند که باعث آرامش خاطر می شوند اما پل های مدرنی که بر روی رودخانه احداث شد این رویکرد را نداشت.

وی خاطر نشان کرد:  در همین راستا پیاده روهای عریض، فضای سبز، نور پردازی و المان های معماری بر روی پل  مثل نرده ها، جای گلدان ها و تیر برق های وسط پل و همین طور بدنه سازی پل که در آینده اجرا می شود سعی کرده ایم این شاخصه انسان محوری را در پل فلزی پیاده سازی کنیم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد نفیس ترین پل ایران بر روی زاینده رود باشیم که بتواند در کنار پل های تاریخی نمود زیباتری پیدا کند.

کد خبر 306744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.